24/7 Audio+Video verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:43
Mijn vraag
Bestaat er een hardware of software oplossing voor het realiseren van een 24/7 NIET onderbroken video + audio verbinding over het internet

Relevante software en hardware die ik gebruik
op dit moment nog niks

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Betaalde Zoom opties , Mooie webcams maar niet duidelijk of er een 24/7 optie is .

mijn dank is groot

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:23
Een beetje meer context zou wel fijn zijn.
Je kan een el-cheapo Chinese IP cam aan je interne netwerk hangen.
Dan portforwarden regelen in je router, zodat je er van buitenaf bij kan.
Dan kan je van overal ter wereld, via een IP-adres en poortnr bij je IP cam komen voor je video en geluid.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

'tuurlijk bestaat dat... er zijn zat (open) webcams die je 24/7 de Dam, het strand van [vul maar in], of de sneeuwkwaliteit van [andere locatie] laten zien.

Wat wil jij precies gaan doen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
oke uitgebreidere schets:

Ik in Rotterdam wil met mijn opa in Noorwegen 24/7 AUDIO en VIDEO ontvangen/versturen

wij willen dus elkaar onbeperkt kunnen zien en horen . wij hebben dit met IP cams geprobeerd maat dat betekend altijd nog een losse PC + TV erbij . dit kan natuurlijk maar is er geen oplossing kwa hardware + software

tevens begonnen de camera's een vertraging op te bouwen die niet erg fijn was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Twee losse 'bewakingscamera's' gaat vast zorgen voor rondzingen van de audio, lijkt me niet handig. Vertraging op de lijn: verlaag resolutie of verhoog bandbreedte aan de kant met de minste bandbreedte.

Misschien makkelijkste: een dienst als Skype o.i.d. instellen dat automatisch wordt opgenomen aan beide kanten, dan is de verbinding makkelijk op te zetten nadat de verbinding verbreekt. Opnieuw weer opbouwen is ook zelfs vast te scripten (dan aan 1 kant, natuurlijk).

En een smartphonescherm is vast te klein voor opa. Losse PC+TV monitor kan je als je wilt klussen vervangen door een Raspberry Pi o.i.d. Je hebt sowieso een microfoon, speaker, scherm, processor nodig natuurlijk. Of neem een chromebook voor een paar honderd euro. (En misschien een externe microfoon)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
bedankt voor deze tips, is Skype wel zonder limiet of moet ik dit dan scripte . mijn werk is IP camera's en netwerken dus daar zal het niet aan liggen , gaat er meer om dat dit soort diensten allemaal limieten hebben is er dan geen bedrijf die een software pakket aanbied voor 24/7.

heb bijvoorbeeld de Trust IRIS ook bekeken maar die gaan allemaal uit van Teams en Zoom maar beide diensten hebben helaas tijdslimiet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zou niet kijken naar diensten als skype, zoom of teams (en aanverwanten). Uiteindelijk zijn dat allemaal programma's via servers van derden, en zijn ze dus allemaal gebaat bij eindigheid van de verbinding (want dan kan een ander aan de gang).
Waarschijnlijk is het makkelijker (en veiliger) om een dedicated servertje in te richten

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jester-NL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:11:
...
Waarschijnlijk is het makkelijker (en veiliger) om een dedicated servertje in te richten
Mweh, in principe is een webcam al een server, natuurlijk. Je stuurt er een command naar toe, en hij begint audio en video te streamen naar een nader te bepalen adres. En de ontvangende kant hoeft ook niet meer te doen dan deze audio/video stream weer te geven, wat een laptop of PC prima kan doen.

Waar de diensten om de hoek komen kijken is voor het opzetten van de verbinding: als @glydoscoop niet bedreven genoeg is om zelf publieke ip-adressen te achterhalen en portforwardings te regelen, dan ben je daarvan afhankelijk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid... Wil je gewoon continue 24/7 je verbinding open laten staan en altijd audio en video twee richtingen op hebben? Of wil je op ieder gewenst moment een verbinding kunnen starten met audio en video, zonder dat de andere dit hoeft te accepteren?

Het laatste is makkelijker te maken, omdat bestaande communicatie oplossingen mogelijkheden hebben om automatisch op te nemen als de ander een verbinding start.

Moet het trouwens mobiel zijn of op een vaste plek?

Wil je opa zorg op afstand kunnen bieden? Daar zijn volgens mij ook wel oplossingen voor. Ik zag ooit al eens één of andere zorgrobot in een kamer van iemand in een verzorgingstehuis. De familie kon op afstand inbellen en praten met de zorghebbende, maar ook terugluisteren of er iets was gebeurd.

Voor heel betrouwbare 24/7 video- en audio verbindingen kom je al snel bij oplossingen voor omroepen die hun signaal sturen naar een andere plek. Dit zijjn geen goedkope oplossingen en vaak ook maar éénrichting.

• glydoscoop
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:40:
[...]

Mweh, in principe is een webcam al een server, natuurlijk. Je stuurt er een command naar toe, en hij begint audio en video te streamen naar een nader te bepalen adres. En de ontvangende kant hoeft ook niet meer te doen dan deze audio/video stream weer te geven, wat een laptop of PC prima kan doen.

Waar de diensten om de hoek komen kijken is voor het opzetten van de verbinding: als @glydoscoop niet bedreven genoeg is om zelf publieke ip-adressen te achterhalen en portforwardings te regelen, dan ben je daarvan afhankelijk
Portforwardings an aanverwanten is mijn dagelijkse werk dus dat komt wel goed . Ik zal het nogmaals gaan testen de laatste keer liet dit te wensen over

• glydoscoop
wolly_a schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:07:
Even voor de duidelijkheid... Wil je gewoon continue 24/7 je verbinding open laten staan en altijd audio en video twee richtingen op hebben? Of wil je op ieder gewenst moment een verbinding kunnen starten met audio en video, zonder dat de andere dit hoeft te accepteren?

Het laatste is makkelijker te maken, omdat bestaande communicatie oplossingen mogelijkheden hebben om automatisch op te nemen als de ander een verbinding start.

Moet het trouwens mobiel zijn of op een vaste plek?

Wil je opa zorg op afstand kunnen bieden? Daar zijn volgens mij ook wel oplossingen voor. Ik zag ooit al eens één of andere zorgrobot in een kamer van iemand in een verzorgingstehuis. De familie kon op afstand inbellen en praten met de zorghebbende, maar ook terugluisteren of er iets was gebeurd.

Voor heel betrouwbare 24/7 video- en audio verbindingen kom je al snel bij oplossingen voor omroepen die hun signaal sturen naar een andere plek. Dit zijjn geen goedkope oplossingen en vaak ook maar éénrichting.
Gaat inderdaad om een 24/7 Video- en audio verbinding , gewoon facetime maar dan onbeperkt met een vaste installatie die niet direct in de weg staat ( TV aan muur , webcam erop of eronder )

Gaat in dit geval niet om zorg daar had ik inderdaad ook andere oplossingen voor gevonden maar bedankt voor het meedenken :)

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@glydoscoop Echt een kant en klare 24/7 oplossing bestaat er, volgens mij, niet voor jouw situatie... Enige wat ik je nog mee kan geven is: kijk eens naar de producten van AXIS. Die maken ook de professionele camera's die je wel eens op tv ziet (bij stranden, in de bergen, etc.). Deze zijn echt bedoeld voor 24/7 gebruik en deze lijken me niet de vertragingsproblemen te hebben waar je het eerder over had... Je hebt echter dan nog wel steeds een pc erbij nodig voor het kijken. Helemaal ideaal is het dus nog niet.

• ries_zuid
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 17:03
Zomaar een gek idee, koop beiden een Google Nest Hub + Videodeurbel. Verbind jouw Hub met de deurbel in Noorwegen en andersom en laat de Nest de deurbel tonen. Zet de audio functie bij 1 Nest Hub aan, dan heb je tweeweg audio. Ik weet alleen niet of er een tijdslimiet op zit.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:19
Als je bereidt bent wat in elkaar te knutselen: zet een PBX met Asterisk in elkaar waarmee je een geluidsverbinding opzet. Daarnaast zou je een aparte verbinding met beveiligingscameras op kunnen zetten. Je zou deze via VLC op een RPI kunnen streamen. Een SIP client voor een RPI moet ook wel te vinden zijn?

• glydoscoop
bedankt voor al het advies, ik zit zelf in de Panasonic en Hikvision camera's dus heb besloten daar veder op te bouwen :

1x Hik Camera met Microfoon en Speaker
1x RPi
1x TV/Scherm

ik denk dat dit per kant een resultaat kan opleveren dan beter in de buurt komt bij wat wij zoeken, helaas is er dus geen aanbieder die een stukje software + hardware levert dat dit kant en klaar aan klan

Bedankt
Pagina: 1