Beste Tweakers,
Over een drietal maanden ga ik mijn nieuwe huis betrekken, een vrijstaande woning, alwaar ik meteen Zonnepanelen op wil gaan leggen. Na een aantal offertes te hebben opgevraagd ben ik blijven zitten met 2 offertes die qua prijs voor mij het best liggen in wat ik maximaal kwijt wil.
De voorzijde van het huis is gelegen aan de Zuid Kant (ZO) maar meer Zuid dan Zuid-Oost. Het huis wordt verder niet omringt door bomen, de enige schaduwval zou komen van de schoorsteen, waarvan ik de hoogte niet weet, staat ook niet op de bouwtekeningen en op Sunny krijg ik die niet goed ingetekend en de "dakkapel" aan de west kant.
ik heb nu 2 offertes, een van SVEA Solar via IKEA en 1 van SunSolar. Volgens de laatste partij zouden Optimizers niet veel meer doen dan het schaduwmanagement van de meegeleverde GOODWE 3600D-NS omvormer, echter bij SVEA zou ik dezelfde omvormer krijgen, maar de bij de foto rood gemaakte panelen zouden dan wel voorzien worden van TIGO optimizers.
Van de 2e partij SunSolar, ben ik niet bekend met het merk panelen, AmeriSolar, google komt niet veel verder dan dat het wel een A Merk is, ze zijn ook TUV gecertificeert en de opbrengst garantie lijkt ook goed in orde.
Mijn eigenlijke vragen:
1. Wel of geen optimizers, is er echt winst te behalen met optimizers tov schaduwmanagement?
2. Is er iemand bekend met het merk AmeriSolar, ervaringen?
3. Kiezen voor een grote partij, die duurder is of toch voor een kleine partij, die goedkoper is en ook langer garantie levert, 10 jaar vs 6 jaar maar mogelijk wel langer bestaat? Al verwacht ik dat dat met de nog booming business geen issue mag zijn?
:strip_exif()/f/image/miEneVyWB0pw6eIuZi7Iblqe.jpg?f=fotoalbum_large)
Totaal prijs 4081,45 incl. btw (3373.10 ex btw)
Svea:
Totaal prijs 4564 incl btw (3851,91 ex btw)
Alvast bedankt voor alle info en eventuele ervaringen!
Over een drietal maanden ga ik mijn nieuwe huis betrekken, een vrijstaande woning, alwaar ik meteen Zonnepanelen op wil gaan leggen. Na een aantal offertes te hebben opgevraagd ben ik blijven zitten met 2 offertes die qua prijs voor mij het best liggen in wat ik maximaal kwijt wil.
De voorzijde van het huis is gelegen aan de Zuid Kant (ZO) maar meer Zuid dan Zuid-Oost. Het huis wordt verder niet omringt door bomen, de enige schaduwval zou komen van de schoorsteen, waarvan ik de hoogte niet weet, staat ook niet op de bouwtekeningen en op Sunny krijg ik die niet goed ingetekend en de "dakkapel" aan de west kant.
ik heb nu 2 offertes, een van SVEA Solar via IKEA en 1 van SunSolar. Volgens de laatste partij zouden Optimizers niet veel meer doen dan het schaduwmanagement van de meegeleverde GOODWE 3600D-NS omvormer, echter bij SVEA zou ik dezelfde omvormer krijgen, maar de bij de foto rood gemaakte panelen zouden dan wel voorzien worden van TIGO optimizers.
Van de 2e partij SunSolar, ben ik niet bekend met het merk panelen, AmeriSolar, google komt niet veel verder dan dat het wel een A Merk is, ze zijn ook TUV gecertificeert en de opbrengst garantie lijkt ook goed in orde.
Mijn eigenlijke vragen:
1. Wel of geen optimizers, is er echt winst te behalen met optimizers tov schaduwmanagement?
2. Is er iemand bekend met het merk AmeriSolar, ervaringen?
3. Kiezen voor een grote partij, die duurder is of toch voor een kleine partij, die goedkoper is en ook langer garantie levert, 10 jaar vs 6 jaar maar mogelijk wel langer bestaat? Al verwacht ik dat dat met de nog booming business geen issue mag zijn?
Foto's
De 3 panelen die volgens de ene partij wel en de andere partij geen optimizers nodig hebben.:strip_exif()/f/image/miEneVyWB0pw6eIuZi7Iblqe.jpg?f=fotoalbum_large)
Jaarverbruik
Ons huidige jaarverbruik is 1800KW, met 3 personen, dit is sinds vrijdag 4 personen en in het nieuwe huis verwacht ik meer te gaan verbruiken doordat ik overweeg er een hybride warmtepomp te installeren en er een elektrische auto aan komt.Huidige elektriciteitsaansluiting
1x 35A, over 2-3 jaar word de keuken vervangen en zou ik willen omzetten naar 3x25A.Budget en doel
Idealiter INCL BTW rond de 4000 euro.Wie gaat het project uitvoeren
project wordt uitgevoerd door het eventuele bedrijf die de panelen ook levert.Bijhouden van data
Zelf, via RPI, zou met Goodwe moeten lukken.Reeds verkregen offertes
SunSolar:Aantal | Omschrijving | Prijs totaal |
10 | AmeriSolar Mono 410Wp Full Black | 1455,50 |
1 | Goodwe GW3600D-NS Omvormer | 608 |
10 | Hartman bevestiginsmateriaal | 360 |
1 | 20A Aardlekautomaat 300mA | 45 |
Totaal prijs 4081,45 incl. btw (3373.10 ex btw)
Svea:
Aantal | Omschrijving | Prijs totaal |
10 | Trina Vertex 385wp full black | n/a |
1 | Goodwe GW3600D-NS Omvormer | n/a |
3 | tigo optimizersl | n/a |
Totaal prijs 4564 incl btw (3851,91 ex btw)
Regio
Weert, LimburgAlvast bedankt voor alle info en eventuele ervaringen!
It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.