Headset voor de kantoortuin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomas
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 19:35
Ik zoek een?
headset voor gebruik op kantoor

Wat is je budget?
de baas betaalt binnen het redelijke, zal ongeveer rond de 300 liggen (gezien Epos rond die prijs ligt)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te bellen op kantoor waarbij collega's en andere herrie niet/nauwelijks te horen is voor de andere kant van de lijn, ik krijg met mijn Galaxy Buds (1e gen) en WH-1000XM2 klachten dat ze collega's horen en vragen of ik tegen ze praat of dat het een collega is in een ander gesprek

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Het is een headset voor kantoor, een aantal hebben een Sennheiser Epos 560 koptelefoons maar deze kan ik niet dragen omdat ze door het klemmen hoofdpijn geven (hebben meer collega's last van)
De headset moet kunnen koppelen met laptop/telefoon voor gebruik met Teams (ons belplatform)

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
ik ben wel in een post uit 2020 een video met test tegengekomen,
maar kon dat geluid moeilijk vertalen naar bellende kantoorcollegas (piepende hond en vloerschuurmachine in de video)
Gezien het niet echt iets is wat ik in reviews tegenkom hoop ik hier wat tips te vinden van tevreden gebruikers :)

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
ik op zoek naar een over ear headset ivm omgevingsgeluid, die een goede mic noise cancelling heeft.

Beste antwoord (via Boomas op 22-09-2021 11:56)

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:41

Plainside

I browse when I'm at work

Kan mezelf volledig achter deze zetten: https://www.jabra.nl/busi...ra-evolve/jabra-evolve-75

Jabra Evolve 75, zal binnen budget vallen, zit aardig los op het hoofd nadeel zijnde goed schudden en hij ligt op de grond (kan die wel tegen :*) 8)7 ).
Zit ANC op en via de software (Jabra Direct) kan je nog meer instellen ook specifiek m.b.t. softphones/Teams.

Kan met dongle maar ook zonder via Bluetooth of een kabeltje.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Toen ik op kantoor zat en regelmatig moest bellen had ik een Sennheiser office headset voor op mijn vaste telefoon en die was echt prima daarvoor. Leek een beetje op deze qua vorm:

https://www.coolblue.nl/p.../sennheiser-mb-pro-2.html

Die zal wat minder klemmen vermoed ik. Als je een microfoon voor je mond hebt dan is het al snel een stuk beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 21-09-2021 12:43 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Kan mezelf volledig achter deze zetten: https://www.jabra.nl/busi...ra-evolve/jabra-evolve-75

Jabra Evolve 75, zal binnen budget vallen, zit aardig los op het hoofd nadeel zijnde goed schudden en hij ligt op de grond (kan die wel tegen :*) 8)7 ).
Zit ANC op en via de software (Jabra Direct) kan je nog meer instellen ook specifiek m.b.t. softphones/Teams.

Kan met dongle maar ook zonder via Bluetooth of een kabeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 20:23

superblaag

Mooi spul hoor!

Ik gebruik deze nu een klein jaar:

https://www.jabra.nl/busi...-evolve-75e##7099-823-309

Zit perfect, stevig in de oren, opneem/ophang knop, volume knopjes, anc knopje en mic aan/uit knopje.
Oordopjes zijn voorzien van goede magneten zodat ze niet los bungelen om je nek.

Je kan ook instellen dat je opneem zodra je ze van elkaar loskoppelen via de jabra app.

Nooit geen klachten over wat dan ook.
Kan met 2 apparaten gelijktijdig verbonden zijn via Bluetooth wat heel fijn werkt!
(telefoon en laptop)

Ik ben voor deze gegaan om niet de hele dag druk op mijn hoofd en oren te hebben :)

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

• Boomas
Bedankt.
@Anoniem: 159816
De MB Pro2 heeft volgens de specs een eigen oplaad connector tov de MicroUSB van Jabra, ik ben iemand die dingen nog al eens misplaatst dus ik denk dat deze minder handig is voor mij :P
@Plainside
Ik had de Jabra Evolve 75 ook gespot maar twijfelde over hoe het zit en of de ANC niet storend is met een on-ear koptelefoon.

@superblaag
Ik denk niet dat in-ear gaat gebeuren, ik weet nog van vroeger dat het ging irriteren als ik de halve dag rondloop met oordopjes in
Een beetje druk is op zich niet zo erg maar die van die Sennheiser set sloeg nergens op 8)7

ik denk dat ik een Evolve 75 ga aanvragen, Bedankt allemaal :)

[ Voor 7% gewijzigd door Boomas op 22-09-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Boomas schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:51:
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
ik ben wel in een post uit 2020 een video met test tegengekomen, [YouTube: Headset Mic Test Showdown w/ Background Noise! (Jabra, Poly, Sennheiser, BlueParrott, Logitech)] maar kon dat geluid moeilijk vertalen naar bellende kantoorcollegas (piepende hond en vloerschuurmachine in de video)
Gezien het niet echt iets is wat ik in reviews tegenkom hoop ik hier wat tips te vinden van tevreden gebruikers :)
Eigenlijk zijn alle headsets met goed werkende mic-noise cancelling (uit dat filmpje) goed voor in kantoortuinen. Die mics kunnen extreem goed verschil horen tussen geluid uit je mond en geluid uit de omgeving (veel beter dan een NC headphone dat kan voor luisteren).

Wij gebruiken op werk Jabra 65 en hogere modellen met mic-noise cancelling. die zijn goed. Ik gebruik zelf de Aftershokz Opencomm omdat ik vrije oren heel erg prettig vind. Die is ook prima (al is het door bluetooth protocol een beetje jaren 80 geluid).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Boomas
Ik heb ook de aftershokz opencomm even overwogen maar denk dat de drukte af en toe op kantoor dan alsnog oorkleppen vereist om enigszins in rust te kunnen werken. Op zich jammer van de mic audiokwaliteit van de aftershockz, ik had een demo gevonden van de mic noise cancelling en die was ook erg goed

[ Voor 29% gewijzigd door Boomas op 22-09-2021 12:04 ]

• Plainside

Plainside

Boomas schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:53:
Bedankt.

@Plainside
Ik had de Jabra Evolve 75 ook gespot maar twijfelde over hoe het zit en of de ANC niet storend is met een on-ear koptelefoon.

ik denk dat ik een Evolve 75 ga aanvragen, Bedankt allemaal :)
Oehh goeie, collega van mij had de Evolve 75 ook geprobeerd maar heeft hem ge-retourd vanwege druk (op trommelvlies) die hij voelde met de ANC functie aan.
Zelf voelde ik die ook eerste paar dagen maar was ook weg daarna, mocht je wat druk voelen zou ik aanraden om paar dagen ten eerst aan te zien.

• Boomas
k heb gemerkt met m'n WH1000XM2 dat de druk wegvalt op het moment dat er ander geluid (gesprek, muziek) aanwezig is, ik denk dat het dan niet opvalt door de geluiden van gesprek/muziek itt stilte met een geluidsdruk
Ik zag dat het aan en uit te zetten is dus verwacht er niet te veel problemen mee :)

[ Voor 16% gewijzigd door Boomas op 22-09-2021 13:10 ]

• Plainside

Plainside

Boomas schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:09:
k heb gemerkt met m'n WH1000XM2 dat de druk wegvalt op het moment dat er ander geluid (gesprek, muziek) aanwezig is, ik denk dat het dan niet opvalt door de geluiden van gesprek/muziek itt stilte met een geluidsdruk
Ik zag dat het aan en uit te zetten is dus verwacht er niet te veel problemen mee :)
Klopt, linker oorschelp onderop zit het ANC knoppie
Pagina: 1