Smartphone retour, winkel zegt lege doos te hebben ontvangen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
M.l. schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:18:
[...]

Als ze dit blijven weigeren dan zie ik dit wel als een onuitgesproken schuldbekentenis van de webshop.
Ik hoop voor je dat ze dit toch wel doen en ik hoop ook voor je dat uit het onderzoek blijkt dat het gewicht klopt.

Fingers crossed
Erg bedankt!

Ik hoop echt dat bij het afleverpunt het gewicht is opgenomen, dan wordt het heel makkelijk voor mij.

Ookal weigeren ze een DHL onderzoek blijf ik daar gewoon op drammen, dat is mijn enige bewijs dat het daadwerkelijk af is geleverd.

• pokle312
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:42:
[...]

Zolang het binnen een paar weken is hebben ze bij DHL nog wel het gewicht van het pakketje op de sorters.
8 september is het pakketje door DHL opgehaald dus ze zouden dan nog data moeten hebben zoals gewicht?

Weet van postNL dat het wel vermeld wordt namelijk.

Even een oud bericht van DHL opgezocht via google:

''. Om het gewicht van de zending te bepalen wordt een pakket altijd gewogen bij het inleveren op de Parcelshop''

Ik ben erg benieuwd morgen.

[ Voor 20% gewijzigd door pokle312 op 22-09-2021 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:14

Croga

The Unreasonable Man

Tom-Z schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:38:
Concreet schiet TS hier weinig mee op. Hij heeft (met het verzendbewijs) misschien een opeisbare vordering voor de terugbetaling, maar als de webshop niet meewerkt heeft de webshop tegen de tijd dat de zaak voor de rechter komt ook al lang een vordering op TS omdat de telefoon niet is aangekomen. De terugzending gebeurt op zijn risico dus als de bezorger het pakketje leeghaalt is dat zijn probleem.
En in deze uitspraak (waar ook het bewijs van verzending al te kort schiet) laat de kantonrechter toch echt wel doorschemeren dat je niet alleen de verzending moet bewijzen, maar ook de ontvangst:
In het recht kent deze transactie 2 partijen: De koper en de verkoper. De transporteur is geen partij in dit verhaal.

De transporteur is in deze altijd een verlengstuk van één van de partijen. Als de koper de transporteur opdracht geeft is transporteur verlengstuk van de koper. Als de verkoper de transporteur opdracht geeft is hij verlengstuk van de verkoper.

De wet zegt dat bij terugsturen de koper verantwoordelijk is totdat het goed in handen is van de verkoper. Net zo goed als dat bij de koop de verkoper verantwoordelijk is totdat het goed in handen is van de koper.

In dit geval heeft Verkoper DHL ingehuurd. Vanaf het moment dat TS het pakketje aan DHL overhandigt is het goed dus in handen van Verkoper en is de verantwoordelijkheid van TS afgelopen. In de zaak die je quote was dat niet het geval; had de koper de transporteur ingehuurd en was koper dus verantwoordelijk tot het pakket afgeleverd was.

Bekijk het zo: Het risico wordt gedragen door de eigenaar van het product. De transporteur is nooit eigenaar. Daarmee moet er dus vastgesteld worden wie op welk moment eigenaar is. Eigenaarschap gaat over op het moment dat de doel-partij het object in handen heeft. De transporteur is een verlengstuk van de partij die hem inhuurt. Als de koper hem inhuurt gaat het eigendom dus over zodra de transporteur (als verlengstuk van koper) het object aan de verkoper geeft. Als de verkoper hem inhuurt gaat het eigendom over zodra de koper het object aan de transporteur (als verlengstuk van verkoper) geeft.

Daarmee is het dus ook alleen van belang voor TS wat het gewicht was toen hij het pakket aan de bezorger gaf. Als TS kan aantonen dat de telefoon toen in het pakket zat is zijn verantwoordelijkheid voorbij. Als de bezorger dat niet gemeten heeft, is dat best een probleem. En een hele goede reden om het voortaan bij een pakketpunt in te leveren zodat je meteen bevestiging van gewicht krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Croga DHL weegt niet, je geeft je pakje af, en dat scant men in, en je ontvangt per e-mail een afgifte/inleverbewijs. Je kunt ook een goed in bezit hebben, maar geen eigenaar zijn. Je bent pas weer eigenaar als je het goed hebt terugbetaald. Dan is de overeenkomst geheel ontbonden, anders blijft er een onverschuldigde betaling. (ontbinden = jij je goed retour, ik mijn geld terug) Ontbinden gebeurt bij herroepen binnen wettelijke bedenktijd. TS heeft zijn best gedaan om het gekochte goed via het systeem van verkoper terug te sturen, en heeft hier bewijs van. Verkoper heeft hiervoor een overeenkomst met transporteur, en TS is hier geen partij in. Hij/zij dient alleen het gekochte goed, degelijk te verpakken, met duidelijke adressering, en afgeven bij de door verkoper aangegeven partij.

* Dit is anders wanneer een verkoper bij het sluiten van de overeenkomst aangeeft dat de koper zelf verantwoordelijk is, en op eigen kosten en wijze het goed terug kan sturen. (dan zou ik een duur goed sowieso verzekerd verzenden) Je krijgt dan ook alleen maar een retouradres. Grote verkopers bieden gratis retour, of tenminste hen eigen retourssysteem. Waar het kan zijn dat verkoper de kosten van verzenden in mindering wordt gebracht. Dit lees je in de AV, voor je de koopovereenkomst sluit.

* Het kiezen van een eigen retourssysteem is omdat de verkoper dan vol inzicht heeft, in het proces.
Daarmee geeft men als aan dat het hen verantwoording is, omdat men vaak aangeeft dat wanneer je een ander systeem gebruikt, jij zelf verantwoordelijk bent voor het gehele retour.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• pokle312
  • Niet online
Zojuist wederom contact op genomen omdat ik nog niks had gehoord of iets.

Het onderzoek is nog steeds gaande en is uitgesteld naar morgen, ze zijn er dus druk mee bezig.
Wederom zal ik morgen ook weer met een update komen.

Wat ik overigens ook had gemeld is dat het pakketje dus helemaal uit Barcelona kwam maar aangeboden werd door de Nederlandse warenhuis versie van de webshop, dus gewoon terug gestuurd naar het Nederlandse warenhuis wat ook op het voor betaalde label stond van de webshop zelf.

Op het originele verstuur label stond ook ''returns: Spaanse webshop met het adres in Spanje''
Dus het kan zo zijn dat het helemaal terug moet naar de Spaanse webshop of dat het vast loopt omdat het niet wordt herkend in de Nederlandse webshop en ze niet weten wat ze er mee moeten?

Maar goed misschien denk ik wel te vergezocht.

[ Voor 57% gewijzigd door pokle312 op 23-09-2021 14:14 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

paQ

pokle312 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:58:
Zojuist wederom contact op genomen omdat ik nog niks had gehoord of iets.

Het onderzoek is nog steeds gaande en is uitgesteld naar morgen, ze zijn er dus druk mee bezig.
Wederom zal ik morgen ook weer met een update komen.

Wat ik overigens ook had gemeld is dat het pakketje dus helemaal uit Barcelona kwam maar aangeboden werd door de Nederlandse warenhuis versie van de webshop, dus gewoon terug gestuurd naar het Nederlandse warenhuis wat ook op het voor betaalde label stond van de webshop zelf.

Op het originele verstuur label stond ook ''returns: Spaanse webshop met het adres in Spanje''
Dus het kan zo zijn dat het helemaal terug moet naar de Spaanse webshop of dat het vast loopt omdat het niet wordt herkend in de Nederlandse webshop en ze niet weten wat ze er mee moeten?

Maar goed misschien denk ik wel te vergezocht.
Nee hoor. Gaat gewoon naar Oss. En wederom: geheel op aangeven van webshop zelf.
Het retouradres op het originele label is het retour(en/of verzend)adres van de afzender. Geheel logisch.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:51
Even het hele topic doorgelezen en buiten een hoop informatie die er niet toedoet een paar vragen :

Zegt *knip* webwinkel dat het pakketje ontvangen is maar leeg? Of hebben ze het hele pakket niet ontvangen?

En misschien handig om overzichtelijk te houden blijf on topic hoe het bezorgd is bij jou maakt niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 23-09-2021 23:02 ]

• paQ

paQ

Oh, overigens... Ik heb ook wel eens vrij lang op een terugbetaling moeten wachten. Na een dag of 13 stond in de traceerinformatie dat er niet iets van "afgeleverd", maar leek de laatste scan te ontbreken. Via via kreeg ik toen te horen van webwinkel dat er niet altijd een aflever/ontvangstscan werd gedaan. Maar meer dat hele ladingen daar gewoon werden neergezet, en pas op het moment dat ze hem handmatig verwerken het ook pas gescand werd als zijnde ontvangen. Dat heeft ook heus wel eens langer geduurd dan de wettelijke termijn hoor, maar goed. daar staat tegenover een (naar mijn mening) soepel retourbeleid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:35

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom stuurde je eigenlijk een telefoon die (zij het na wat perikelen) gewoon geleverd is (gesealed en al) terug om daarna ergens anders een zelfde te bestellen? Het is je goed recht hoor maar wel een vreemde actie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:01:
Oh, overigens... Ik heb ook wel eens vrij lang op een terugbetaling moeten wachten. Na een dag of 13 stond in de traceerinformatie dat er niet iets van "afgeleverd", maar leek de laatste scan te ontbreken. Via via kreeg ik toen te horen van webwinkel dat er niet altijd een aflever/ontvangstscan werd gedaan. Maar meer dat hele ladingen daar gewoon werden neergezet, en pas op het moment dat ze hem handmatig verwerken het ook pas gescand werd als zijnde ontvangen. Dat heeft ook heus wel eens langer geduurd dan de wettelijke termijn hoor, maar goed. daar staat tegenover een (naar mijn mening) soepel retourbeleid.
Is dit ook de zelfde webshop?
Doel je hier op werkdagen of normale dagen?

Ik wacht namelijk nu 16 dagen en 13 werk dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
theorganiser schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:46:
Even het hele topic doorgelezen en buiten een hoop informatie die er niet toedoet een paar vragen :

Zegt [mbr]*knip* webwinkel[/] dat het pakketje ontvangen is maar leeg? Of hebben ze het hele pakket niet ontvangen?

En misschien handig om overzichtelijk te houden blijf on topic hoe het bezorgd is bij jou maakt niet uit.
Er wordt gezegd “geen artikel ontvangen”
Ik weet dus ook niet of dit bekent we hebben niks ontvangen of we hebben een lege doos ontvangen.
Maar nogmaals dit is een geautomatiseerd bericht, zodra ik een mail terug stuurde kreeg ik een generiek mailtje terug dat ze de activiteiten op mijn account beter wouden begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

pokle312 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:57:
[...]

Is dit ook de zelfde webshop?
Doel je hier op werkdagen of normale dagen?

Ik wacht namelijk nu 16 dagen en 13 werk dagen.
dat weet ik niet meer precies, maar ik kan me nog herinneren dat ik na ca. 2 weken zoiets had van uh.... joehoe? Het pakket was volgens track & trace namelijk gewoon nog " in uitlevering". Maar echt al 12 dagen ofzo. Toen legde (ja dezelfde) webwinkel me uit dat ze zelf de ontvangen scans deden.
Ik weet niet wat er van klopt natuurlijk, maar het zou een verklaring kunnen zijn. 2 dagen later was het pakket alsnog "ontvangen" en is de terugbetaling afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:48
Retouren bij *knip* webwinkel worden vaak traag verwerkt. Twee tot drie weken is daar heel normaal. Maar ging tot nu toe altijd goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 24-09-2021 18:34 . Reden: Naam winkel nogmaals weggehaald volgens beleid. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
Cheezborger schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:53:
Retouren bij webshop worden vaak traag verwerkt. Twee tot drie weken is daar heel normaal. Maar ging tot nu toe altijd goed.
Voor mij is dit vrijwel nieuw aangezien mijn retouren altijd binnen zo'n 2-5 dagen zijn afgehandeld bij de webshop.

8 sep afgegeven.
9 sep 13:00 is het retour verzonden naar de verzender.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pokle312
  • Niet online
Laatste Update:

Nou niks meer gehoord van het onderzoek.
Alsnog maar weer gebeld, wat bleek de persoon die het onderzoek zou moeten doen was er mee gekapt.

Dus de persoon waar ik nu mee belde heeft het nagekeken en opgepakt, wat bleek, gewicht kwam precies overheen met het originele gewicht maar is dus verandert tijdens het sorteer proces bij de webshop zelf... Joost mag weten wat er is gebeurd, maar goed heb er verder niet over gevraagd.

de persoon heeft netjes excuses aangeboden namens de webshop en zal het geld handmatig overmaken.

Moet zeggen de klantenservice is echt super vriendelijk en helpt je gelijk.

Ik raad iedereen aan in het zelfde geval, bel met de webshop je komt hier veel verder mee!

Mocht iemand in het zelfde schuitje zitten ik help je maar al te graag!

Ik wil overigens ook de mensen bedanken die zich verdiept hebben in de situatie en mij gigantisch inzicht/hulp hebben geboden indien het kon escaleren.

Eind goed al goed dus!

Nog een toevoeging: dat mijn account een automatisch bericht kreeg was onterecht, zoals ik zelf al had verwacht is de melding automatisch gestuurd zonder onderzoek, gezien het bewijs overduidelijk was is mijn account dus ook gecorrigeerd en zal er twee keer worden gekeken mocht het ooit nog overkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door pokle312 op 24-09-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Wat ik dinsdag al meldde in een modbreak geldt ook nu nog;
Yorinn schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:16:
Ik heb zojuist nog de naam van de webwinkel uit een aantal reactie gehaald. Het zomaar benoemen van de naam van de webwinkel is niet de bedoeling in SF, zoals ook in het beleid staat. Wil je hem wel benoemen, omdat je denkt dat je reactie niet zonder kan, kan je hem in [mo]-tags plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 24-09-2021 18:36 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste