'Wergwerp' video speler, maar hoe heet dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een jaar of wat kreeg ik op de zaak een reclamepakketje binnen. Daarin zat een kartonnen videoplayer in. Een simpel display met een batterij er in (usb-oplaadbaar) en een play, pauze vooruit en achteruit knop. Helaas heb ik het ding niet meer.

Op het scherm kon je een bedrijfsvideo afspelen, een soort reclamevideo dus.

Nu ken ik iemand die precies dit zoekt om instructievideo's bij een product mee te kunnen geven, zodat mensen thuis nog eens rustig kunnen kijken hoe alles werkt.

Ik ben gaan zoeken naar deze dingen, maar ik kan geen naam vinden hoe zo'n ding heet.

Is er iemand die weet wat ik bedoel en daar misschien een naam of link bij weet?

Beste antwoord (via Fairy op 21-09-2021 09:48)

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:02
pixio-display: https://pixiodisplay.com/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:02
pixio-display: https://pixiodisplay.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:10
Als ik zoek op "videoboodschap kaart" zie ik veel voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
3ssen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:35:
Als ik zoek op "videoboodschap kaart" zie ik veel voorbeelden.
Dat komt inderdaad heel dicht in de buurt!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Eventueel als alternatieve optie (in het kader van e-waste voorkomen):

Waarom niet een QR code/link op de doos printen die redirect naar een hippe product website met de video?
Dan kun je ook makkelijker hoge resolutie video gebruiken, eventueel extra achtergrond info plaatsen of updates toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
timberleek schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:40:
Eventueel als alternatieve optie (in het kader van e-waste voorkomen):

Waarom niet een QR code/link op de doos printen die redirect naar een hippe product website met de video?
Dan kun je ook makkelijker hoge resolutie video gebruiken, eventueel extra achtergrond info plaatsen of updates toevoegen
Het gaat er juist om dat er een grote hoeveelheid bejaarde mensen en laaggeletterde mensen bij zitten, dus een kant en klaar simpele videospeler is juist hetgeen wat ze zoekt. Een website is absoluut geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Een handleiding met duidelijke plaatjes (ala IKEA montagehandleiding) is misschien een idee? Een video gaat misschien te snel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:36
Dit kan anno 2021 toch écht niet meer. Een "wegwerp" scherm, speakers, accu. Die componenten blijven gewoon werken, terwijl het filmpje één keer, wellicht twee keer bekeken wordt. Man man man man... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:43:
Een handleiding met duidelijke plaatjes (ala IKEA montagehandleiding) is misschien een idee? Een video gaat misschien te snel.
Nee het gaat er juist om dat er een video komt om mensen stap voor stap te helpen. Ik kan er niet heel diep over in detail treden, maar het gaat om een medisch apparaat wat mensen thuis moeten aansluiten.
Mensen krijgen hiervan in het ziekenhuis uitleg en documentatie mee, maar vaak worden de telefonistes nagebeld omdat mensen twijfelen hoe ze dingen aan moeten sluiten.

Er is intern gevraagd of men een oplossing weet om mensen op een eenvoudige manier dit te leren en het moet geschikt zijn voor mensen met een beperkting, hoge leeftijd en geen internetverbinding vereisen.

De videoboodschap die zij gaat voorstellen laat dan tot in detail zien hoe e.e.a. aangesloten moet worden. Het apparaat aansluiten is overigens kinderlijk eenvoudig, maar toch bellen veel mensen toch na voor de zekerheid.
TereZz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:46:
Dit kan anno 2021 toch écht niet meer. Een "wegwerp" scherm, speakers, accu. Die componenten blijven gewoon werken, terwijl het filmpje één keer, wellicht twee keer bekeken wordt. Man man man man... |:(
Deze kaarten gaat men ook blijven gebruiken en opladen voor een volgend gebruik. Men neemt de video mee en bij het volgende bezoek wordt gevraagd de videoboodschap weer mee terug te nemen voor de volgende gebruiker. Het wordt geen 1x kijken wegwerp zoals het eigenlijk is bedoeld. Daarom ook een oplaadbare variant.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 21-09-2021 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:36
Aha, dus eigenlijk geen 'wegwerp' videospeler, maar een 'herbruikbare'- of gewoon videospeler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
TereZz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:55:
Aha, dus eigenlijk geen 'wegwerp' videospeler, maar een 'herbruikbare'- of gewoon videospeler ;)
Klopt, maar simpel en goedkoop. Openklappen en het ding moet in principe al gewoon beginnen met afspelen.
Ik ben in ieder geval al helemaal goed geholpen, bedankt allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 08-09 22:13
Fairy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:48:
[...]

Deze kaarten gaat men ook blijven gebruiken en opladen voor een volgend gebruik. Men neemt de video mee en bij het volgende bezoek wordt gevraagd de videoboodschap weer mee terug te nemen voor de volgende gebruiker. Het wordt geen 1x kijken wegwerp zoals het eigenlijk is bedoeld. Daarom ook een oplaadbare variant.
Ah kijk, dat veranderd de zaak.
Dan zou ik naar een iets robuustere variant gaan zoeken dan een videoboodschap "kaart" (de varianten die ik ken zijn een kartonnen kaart met display erin). Die zijn doorgaans niet gemaakt met een lange levensduur in het vooruitzicht.

Gezien de doelgroep kan ik me voorstellen dat een normale tablet al snel lastig wordt icm bedienen.
Of het moet mogelijk zijn dat die automatisch (en alleen) de video start als je op de enige? knop drukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:19
Bij mij kom ik een heel eind met de termen: "Custom LCD Video Mailer".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:06
Een soort van video brochure? Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
timberleek schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:02:
[...]

Ah kijk, dat veranderd de zaak.
Dan zou ik naar een iets robuustere variant gaan zoeken dan een videoboodschap "kaart" (de varianten die ik ken zijn een kartonnen kaart met display erin). Die zijn doorgaans niet gemaakt met een lange levensduur in het vooruitzicht.

Gezien de doelgroep kan ik me voorstellen dat een normale tablet al snel lastig wordt icm bedienen.
Of het moet mogelijk zijn dat die automatisch (en alleen) de video start als je op de enige? knop drukt
Op zich zou een kunststof variant ook prima zijn inderdaad. Die kan na gebruik schoongemaakt worden en opnieuw ingezet en gaat w.s. langer mee dan karton.

Ik zag ook een knoppenlayout, waar je video 1 t/m 4 direct kan laten afspelen. Zoiets zou denk ik prima zijn. Als men de installatie in 4 stappen kan opdelen, dan is dat een prima hulpmiddel.

In ieder geval hebben ze nu iets waar ze mee verder kunnen, maar suggestief voor iets meer robuust is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:21
@Fairy Is het niet veel logischer én goedkoper om een soort mooie drukwerk-kaart toe te voegen met daarop heel duidelijk een linkje of QR-code of allebei waarmee je de video op je telefoon kan openen? Of gaat die product naar mensen die daar niet mee om kunnen gaan? Ik kan mij voorstellen dat een linkje ergens in een handleiding over het hoofd gezien worden, maar door een hele duidelijke instructie / weergave van zo'n linkje moet het toch niet zo ingewikkeld zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
Valorian schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:27:
@Fairy Is het niet veel logischer én goedkoper om een soort mooie drukwerk-kaart toe te voegen met daarop heel duidelijk een linkje of QR-code of allebei waarmee je de video op je telefoon kan openen? Of gaat die product naar mensen die daar niet mee om kunnen gaan? Ik kan mij voorstellen dat een linkje ergens in een handleiding over het hoofd gezien worden, maar door een hele duidelijke instructie / weergave van zo'n linkje moet het toch niet zo ingewikkeld zijn?
Fairy in "'Wergwerp' video speler, maar hoe heet dat?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 22:26
Kreeg vandaag ook een marketing video in karton.

Via Google zie ik dat deze is van deze soort: https://vidley.nl/zo-werkt-het/

Wel ridicuul, 45 euro besteden om een reclame filmpje te laten zien....

Inmiddels uit elkaar gehaald en eens kijken of er wat anders mee te doen is.

[ Voor 16% gewijzigd door Stephanus op 09-12-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Ik denk inderdaad dat je een Vidley hebt gekregen. Is van Bas Smit en die heeft dat een tijd flink lopen promoten.

Ik denk dat je goedkoper met tablets kunt werken dan met deze kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 22:26
Hier ook weer het probleem dat de USB op slot lijkt te zitten. Lekker vriendelijk. Als iemand unlock tips heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Laatst online: 08:48
Is een draagbare dvd speler met scherm geen optie, die kosten niet veel meer tegenwoordig. moet je wel de instructie op dvd branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Bedankt voor de goede tips, maar dit is een topic uit 2021. Voor mij persoonlijk speelt dit dus niet meer. Mijn vrouw heeft intussen een andere functie en werkt daar niet meer.
Pagina: 1