Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopAndries
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-10-2021
Goedemorgen,

Ik ben sinds 2020, door persoonlijke omstandigheden, voor mijzelf begonnen. Ik werk nog steeds vanuit huis, maar na 1,5 jaar heb ik toch de behoefte om ergens iets te huren. Ik merk dat als je thuiswerkt er bijna geen verschil meer zit tussen vrij en aan het werk zijn. Eigenlijk komt het er op neer dat ik nu altijd het gevoel heb dat ik nog iets voor mij werk moet doen. Dus de verhouding tussen werk en privé is een beetje zoek.
Nu ben ik op het internet aan het zoeken en zie dat er veel flexplekken worden aangeboden.

Wat voor mij belangrijk is:
• Het moet niet te duur zijn,
• Ik wil niet te ver reizen (ik woon in Amsterdam)
• Ik heb een eigen plekje nodig
• Er mogen ook wel andere ZZP-ers zitten

Heeft iemand ervaring met een flexplek of antikraak huren?
Zo ja alle tips zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij heb jij juist, door Amsterdam, enorm veel keuze in flexplekken.

Wat had jij zelf eigenlijk al gevonden? Ik ken er genoeg die via Flexwerkplekken, Deskbookers of zelfs gewoon voor 2x per week een hotel overdag boeken (in overleg) en dat zijn dan IT'ers.

Ik ken er ook weer uit de grafische kant die een beetje langs de koffiecorners zwerven, in de trend elk terras heeft weer zijn eigen plus en minpunten en bij sommige worden ze grafisch gestimuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
Ik heb een tijd een bureau gehuurd bij Regus maar uiteindelijk zit je daar ook weer veel alleen. Faciliteiten wel goed voor elkaar (niet goedkoop) en de koffie is redelijk te drinken. Maar toch bleef ik afentoe weer thuis en vond ik dat relaxter.

In mijn ervaring gaat het niet al je problemen oplossen, daarnaast werk ik graag met muziek op wat weer niet kan en er is altijd wel weer iemand te hard aan het bellen of de temperatuur is niet goed enz... Vergeet niet hoe goed je het thuis hebt ;) Ook qua extern scherm en goeie stoel enzo.

Ook Seats2meet, en wat andere flexplekken geprobeerd maar dat is vaak een kippenhok in mijn ervaring.

Ik ben er vrij negatief over maar dat ben ik. Het hangt er een beetje vanaf wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:43

sebasd

loopt op espresso

Ik ben sinds het begin van deze maand ook 'verhuisd' van werken in de slaapkamer / de keuken / ... naar een eigen kantoor. Geen flexplek dus, maar een eigen afsluitbare ruimte (iets van 14 m2). En dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen.

Het is niet antikraak maar wel een leegstaand kantoorpand, dat ergens in 2023 of zo gerenoveerd gaat worden. Prima, dan zoek ik tegen die tijd wel weer iets anders. Aanbod genoeg hier in de buurt..

Ik wilde per se geen flexplek vanwege de dingen die jij noemt, maar ook omdat ik de hele dag door aan het overleggen ben met collega's, en ook (online) training geef, dat is niet te doen op een flexplek in een kantoortuin-achtige setting.

Uiteindelijk iets gevonden voor 300 per maand, dat gaat misschien in Amsterdam niet lukken maar het viel me erg mee qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 08:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb ook tijdje flex-buro in regus gehad (amsterdam) en beviel wel goed, met name ook om gewoon 'even' ergens heen te gaan in de ochtend en te werken.
Al zijn 't bij regus wel 99% brievenbus firma's er lopen ook wel her en der wat zzp'ers bij 't koffie apparaat waar je een praatje mee kan maken, geeft toch een wat meer 'woon / werk' gevoel.
Uiteindelijk gestopt met zzp, dus ook de plek, maar ik zou denk ik mocht ik zzp'en in de toekomst weer een burootje nemen bij regus (of andere flexplek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
Ik zou eerder ook wat meer uitgeven en een privekantoortje huren of samen met een andere ZZP-er die je kent een iets grotere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopAndries
Iedereen bedankt voor de reacties.

Mijn ruimte is ook behoorlijk beperkt. Dus helaas is het geen optie om elders in huis (rustig) te zitten ook al is het best wel rustig bij ons, maar toch blijf je op de één of andere manier in elkaars energie hangen. Je krijgt alles mee en hierdoor ben ik vervolgens weer afgeleid. .

Ik heb al meerdere dingen bekeken en het blijkt dat er best wel veel verschillende opties zijn voor om een flexplek te huren, althans dat heb ik daar gelezen. Er zijn flexplekken in open ruimtes (werktuin), maar ook eigen plekken alleen dan voor bijvoorbeeld een paar dagen in de week. Er lijken veel verschillende mogelijkheden te zijn. Ik denk dat ik anders eerst maar eens ga informeren om te kijken of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld een weekje proef te draaien. Waarschijnlijk de enige manier om er achter te komen.

Blijkt het niks te zijn, dan misschien toch maar een mini kantoortje huren, maar die zijn zo duuuur.....

@sebasd Je geeft aan dat jij in een leeg pand zit en dat het over een paar jaar gesloopt wordt. Is alles niet van slechte kwaliteit en ben je dan de enige die daar zit?

Mijn zoektocht wordt vervolgd.

[ Voor 2% gewijzigd door t_captain op 14-10-2021 10:57 . Reden: Link naar commerciele site eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb in Amsterdam bij Spaces gezeten, leuke locaties maar vrij prijzig. Door de Corona ben ik er maar mee gestopt, maar daarvoor kwam ik er voor klantafspraken, die wil je niet thuis doen lijkt me.
Er de hele dag zitten werken deed ik echter niet, maar genoeg anderen die dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ik heb de meeste coworking spaces in Amsterdam wel van binnen gezien, en bij een groot deel ook wel ooit een hot desk/dedicated desk/kantoor gehuurd.

Wat voor werk doe je en wat is (ongeveer) je budget? Denk dat ik wel iets voor je kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik huur af en toe via desbookers een kamertje voor 1-2 personen. Eigenlijk vallen de kosten dan wel mee en je zit er prima. De faciliteiten zijn er, de rust is er en je hebt even een plekje voor jezelf

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:27
JoopAndries schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:51:
Iedereen bedankt voor de reacties.

Mijn ruimte is ook behoorlijk beperkt. Dus helaas is het geen optie om elders in huis (rustig) te zitten ook al is het best wel rustig bij ons, maar toch blijf je op de één of andere manier in elkaars energie hangen. Je krijgt alles mee en hierdoor ben ik vervolgens weer afgeleid. .

Ik heb al meerdere dingen bekeken en het blijkt dat er best wel veel verschillende opties zijn voor om een flexplek te huren, althans dat heb ik daar gelezen. Er zijn flexplekken in open ruimtes (werktuin), maar ook eigen plekken alleen dan voor bijvoorbeeld een paar dagen in de week. Er lijken veel verschillende mogelijkheden te zijn. Ik denk dat ik anders eerst maar eens ga informeren om te kijken of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld een weekje proef te draaien. Waarschijnlijk de enige manier om er achter te komen.

Blijkt het niks te zijn, dan misschien toch maar een mini kantoortje huren, maar die zijn zo duuuur.....

@sebasd Je geeft aan dat jij in een leeg pand zit en dat het over een paar jaar gesloopt wordt. Is alles niet van slechte kwaliteit en ben je dan de enige die daar zit?

Mijn zoektocht wordt vervolgd.
Wellicht nog iets om rekening mee te houden; je apparatuur.
Ben zelf ook ZZP'er en werk vanuit thuis. Als ik een paar dagen per week ergens zou gaan zitten betekent dat dat ik een tweede scherm nodig heb (34") en een extra PC want ik ga niet elke keer mijn werkstation meenemen en thuis is die ook gewoon nodig.

Een laptop is ook prima, maar is nog steeds een 2e scherm nodig (en printer). Nou ik heb een prima laptop, maar is mijn pc nog net iets meer een werkpaard dan mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zie een flexplek meer als een plek waar je rustig kunt werken op je eigen laptop, en evt wat telefoontjes kunt plegen. zoals oa deze in Velp(wel niet bij jou in de buurt, maar als voorbeeld)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:43

sebasd

loopt op espresso

JoopAndries schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:51:

Leeg pand was verkeerd geformuleerd, het is in gebruik geweest als kantoor, verdieping kwam leeg te staan en kamers worden nu individueel verhuurd als kantoren.

Het is niet super de luxe maar er zijn fatsoenlijke bureaus en stoelen en er is goed Internet, en de ramen kunnen open. Voor 300 euro per maand vraag ik niet veel meer dan dat. Het is niet dat ik er klanten moet ontvangen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Al eens naar https://www.seats2meet.com/ gekeken...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02:43
Ik woon in Canada dus heb geen concrete tips voor goede plaatsen in Nederland. Ik ben wel sinds een aantal maanden als freelancer begonnen en ik maak sinds enkele weken ook gebruik van een vaste werkplek in een gedeelde kantoorruimte. Ik werk fulltime remote.
Ik was in eerste plaats geinterresseerd in de werkplek om een betere scheiding tussen thuis en werk te hebben en tijdens het werken minder kans te hebben om afgeleid te worden. Daarnaast is het ook handig wat betreft redundancy van internet en stroom, dus alleen al om die reden hou ik het sowieso aan. Lokale stroomstoringen zijn niet ongebruikelijk.

Kwa productiviteit valt het me tot nu toe eerlijk gezegd wat tegen. Ik stoorde me eerder wel eens aan breaks die ik thuis nam. Op "kantoor" merk ik dat ik daar ook behoefte aan heb, maar er is echt niks te doen. Het kost sowieso al 5 minuten om het pand te verlaten, dus als je dan nog een rondje om gaat lopen wordt het gelijk weer 20+ minuten. Thuis kan ik de kat lastig vallen, even herrie maken met een muziek instrument, de vaatwasser uitruimen, etc.
Daarnaast is mijn werkplek thuis een stuk comfortabeler en heb ik ook een goed setje speakers op mijn bureau staan. Meetings waarin anderen presenteren doe ik regelmatig vanaf de bank achter de TV.

Ik denk dat het vooral zaak is om te kijken hoe je tijdens werktijd zaken die je echt afleiden van je werk kunt 'uitzetten' en andersom hoe je werk in prive tijd kan 'uitzetten'. Voor het avond eten dus de werk PC uit, geen werk email op je mobiel, etc. etc. Tijdens werktijd zijn breaks OK, mits je de duur beperkt en daarna weer direct aan de slag gaat.

Afhankelijk van hoe de zaken lopen sluit ik niet uit dat ik op termijn ga kijken naar een eigen werkruimte. Lijkt me heerlijk om een ruime werkkamer te hebben, inclusief al het comfort wat ik thuis heb, maar wel afgestemd op werk. Ik zou ook intens gelukkig zijn als ik twee mega grote whiteboards voor mezelf had :)

• JoopAndries
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb een veel beter idee gekregen met wat ik in ieder geval niet wil.
Robbie T schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:06:
[...]

Wellicht nog iets om rekening mee te houden; je apparatuur.
Ben zelf ook ZZP'er en werk vanuit thuis. Als ik een paar dagen per week ergens zou gaan zitten betekent dat dat ik een tweede scherm nodig heb (34") en een extra PC want ik ga niet elke keer mijn werkstation meenemen en thuis is die ook gewoon nodig.

Een laptop is ook prima, maar is nog steeds een 2e scherm nodig (en printer). Nou ik heb een prima laptop, maar is mijn pc nog net iets meer een werkpaard dan mijn laptop.
Ik doe de financiën voor MKB bedrijven en eigenlijk werk ik altijd met mijn laptop, zonder extra scherm. Ik heb nooit anders gedaan. Mijn laptop is wel een slagje groter dan een normale laptop, maar werkt prima voor mij. Doe gewoon twee schermen in één

@sebasd Eigenlijk spreekt mij dat best wel aan. Het enige is dat ik zeer regelmatig klanten ontvangen en vind ik het wel belangrijk dat de ruimte een beetje representatief is. Nu moet ik steeds afspreken in bijvoorbeeld van der Valk, omdat ik ze ook niet thuis ontvang. Dus voor mij is dit helaas geen optie.

@JohnR @Bulder @bones Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb net via goedkope kantoorruimte een aanvraag ingediend bij een aantal verzamelkantoren. Ik heb de locaties geselecteerd die mij aanspreken en ik kon in een keer een aanvraag indienen bij meerdere kantoren, waaronder spaces en regus. Op de plaatjes ziet het er in ieder geval heel netjes uit.

Ik wacht het even af, maar ik denk voldoende te zijn geholpen.

Bedankt iedereen. Enneh mocht je hulp nodig hebben met je boekhouding? Ik kan je hopelijk binnenkort op een mooie locatie ontvangen..... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door JoopAndries op 22-09-2021 07:50 ]

Verwijderd

Ik heb ook eerst een flexplek overwogen bij HNK en Regus maar uiteindelijk gekozen voor het eigen kantoor.

Ik huur nu een tijdje een kantoor van 8 m2 bij Regus in Utrecht. Omdat ik een maandelijks opzegbaar contract heb betaal ik € 261 ex BTW per maand. Het kantoor is niet groot maar van voorzien van een bureau, kast en stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopAndries
En bevalt het kantoor in Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kantoor bevalt goed. Zit er regelmatig 's avonds en in het weekend te werken. Koffie is slecht en dat is meteen het enige minpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 17:20
Ik heb geen concrete ervaring, maar ik ben nu ook op zoek naar een goede co-working/flexplek. Afgelopen vrijdag had ik een rondleiding bij Spaces Rotterdam.

Voor mij is een vaste plek niet nodig, maar met een co-working abonnement bij Spaces is het wel zo dat je alleen van 8 tot 18 uur kan werken en dus niet in de avond of het weekend. Als je een vast bureau neemt, krijg je een eigen pas waardoor je 24/7 kan werken.
Desondanks was ik best onder de indruk van de ruimte, zo was er een grote, aparte stilteruimte en alle flexplekken waren ruim zat. Er was ook een lunchzaak met koffie en thee maar dat zit niet inbegrepen (hoeft voor mij ook niet, water is voor mij genoeg).

Ik moet de concrete prijsinformatie nog ontvangen per mail, maar tijdens de rondleiding werd er gesproken over 129 euro per maand ex. BTW, wat voor mij als een schappelijke prijs klinkt. Ook waren er verschillende looptijden (van maandelijks opzegbaar tot 24 maanden). Neem je een langlopend contract, dan krijg je x% korting, hoewel dat niet veel was volgens de gids.
Een dagje gratis proefwerken is ook nog een optie dus dat ga ik volgende week wel doen.

[ Voor 5% gewijzigd door VirinR op 07-11-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Ik heb zelf een tijd lang bij een bekende een kantoor plekje gehuurd wat op zich wel prettig was. Goede ontvangst, locatie, koffie en andere faciliteiten waren goed. Daarnaast kon ik ook de vergader ruimte (moet je onderhandelen) gebruiken en kon ik terecht bij andere vestigingen op een flex plekje.

Echter... erg duur en vrij riant in het berekenen van andere werkzaamheden. Even voor je copieren, 10 euro, even geld door de teller halen, 10 euro.

Ik heb nu mijn eigen kantoor en gebruik ze enkel voor LTD's wat ze nog steeds netjes doen.

Let dan ook op buiten de vaste kosten wat er nog meer berekend wordt en pas op met het afnemen van extra services waar ze dus ook voor rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik was ook aan het denken om bij Regus een kantoor te huren, ik woon er maar twee minuten vandaan lopend dus op zich ideaal. Ik weet wat de nadelen zijn nadat een klant bij Spaces een kantoor had, dat was verre van een goede oplossing (hadden daarvoor eigen ruimte, super was dat). O.a. was het gehorig, te kleine pantry, bij drukte/uitloop kantoren is drama met liften, lunchen was veel te druk, weinig stroomaansluitingen, eigen Internet vreselijk traag en heel erg duur. Ook een koelkast op kantoor is echt geen feest omdat je de herrie hebt net als met een printer waarbij je collega's 60 pagina's erdoor gooien.
Ik heb er serieus over nagedacht maar door omstandigheden kan ik ook niet te lang werken (max 2 uur) en moet ik na paar uur rusten (bank of bed). Ik krijg veel telefoon binnen, ook dat is niet handig op zo'n locatie gezien dat het nogal gehorig is dus ik blijf maar thuis.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1