Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 08:54
Mijn vraag
kan ik in een iPhone Xs twee e-sims gebruiken? Gebruik nu een simkaart en een e-sim. De simkaart wil ik vervangen voor een e-sim.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone XS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jakob1969 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:15:
Mijn vraag
kan ik in een iPhone Xs twee e-sims gebruiken? Gebruik nu een simkaart en een e-sim. De simkaart wil ik vervangen voor een e-sim.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone X3
De iPhone XS ondersteund geen dual Sim via e-Sim omdat er maar mogelijkheid is voor 1 e-Sim.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Ik heb een vraag in dezelfde richting.

Ik heb een iPhone XS, woon niet in NL en heb een normale sim voor mijn lokale abonnement.
Tijdens verblijf in NL koop ik meestal internet via esim van Airalo of Truphone. Ik gebruik dat voor de mobiele data en mijn reguliere sim om te bellen en gebeld te worden.

Nu overweeg ik een Simyo prepaid e-sim aan te schaffen om ook een NL's nummer te hebben voor als ik in NL ben en daarmee te bellen en gebeld te kunnen worden. Ook wil ik gewoon bereikbaar blijven op mijn lokale nummer/abonnement en voor mobiel internet gebruik maken van de esim van Airalo/Truphone.

Is deze combinatie mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:38
FilthyViper schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:16:

Ik heb een iPhone XS, woon niet in NL en heb een normale sim voor mijn lokale abonnement.
Tijdens verblijf in NL koop ik meestal internet via esim van Airalo of Truphone. Ik gebruik dat voor de mobiele data en mijn reguliere sim om te bellen en gebeld te worden.

Nu overweeg ik een Simyo prepaid e-sim aan te schaffen om ook een NL's nummer te hebben voor als ik in NL ben en daarmee te bellen en gebeld te kunnen worden. Ook wil ik gewoon bereikbaar blijven op mijn lokale nummer/abonnement en voor mobiel internet gebruik maken van de esim van Airalo/Truphone.

Nee, dat gaat je niet lukken. Je kan maar 1 actieve SIM + 1 actieve e-SIM hebben.

Je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld bij CheapConnect een goedkoop NL nummer aan te schaffen wat je met een app via internet gebruikt op je telefoon. Je bent dan altijd op een NL nummer bereikbaar en kunt bellen met een NL nummer indien gewenst, en dat loopt dan gewoon via je actieve internet verbinding (wifi, mobiel netwerk in thuisland of mobiel netwerk via Airola/Truphone.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FilthyViper
Drardollan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

Nee, dat gaat je niet lukken. Je kan maar 1 actieve SIM + 1 actieve e-SIM hebben.

Je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld bij CheapConnect een goedkoop NL nummer aan te schaffen wat je met een app via internet gebruikt op je telefoon. Je bent dan altijd op een NL nummer bereikbaar en kunt bellen met een NL nummer indien gewenst, en dat loopt dan gewoon via je actieve internet verbinding (wifi, mobiel netwerk in thuisland of mobiel netwerk via Airola/Truphone.
Ok duidelijk, thanks. Jammer dat dat niet kan. Ik ga CheapConnect bekijken, dat kende ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
FilthyViper schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:16:

Met een iPhone 13 zou het wel kunnen, daar zitten naast de harde sim, 2 e-sims in. En heb je er dus 3. https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-13-dubbele-esim/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
Dennisdn schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:45:
[...]

Met een iPhone 13 zou het wel kunnen, daar zitten naast de harde sim, 2 e-sims in. En heb je er dus 3. https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-13-dubbele-esim/
Thanks. Tijd voor een upgrade.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:05
Ik weet dat ik 'late to the party' ben, maar ook met de iPhone 13 reeks kan je slechts 2 sims tegelijk actief hebben: 1 fysieke en 1 e-sim, of 2 e-sims.

Je zal dus niet kunnen bellen en gebeld worden op je buitenlandse sim + Nederlandse e-sim én tegelijk surfen via Truphone/Airalo. Wel kan je de NL e-sim en Airalo tegelijk gebruiken als e-sim en je buitenlandse sim inactief houden.

Zie https://support.apple.com/en-us/HT209044 :
With iPhone 13 Pro Max, iPhone 13 Pro, iPhone 13, and iPhone 13 mini, you can use Dual SIM with either two active eSIMs or a nano-SIM and an eSIM.

[ Voor 21% gewijzigd door b12e op 24-10-2021 00:07 ]

Pagina: 1