Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
Op de bovenbalk van mijn iPhone SE staat opeens iets anders in de linkerbovenhoek als ik in een app zit. Normaliter staat daar signaalsterkte, netwerknaam en evt. het wifi symbooltje, nu staat er het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_hjBqU5XHQdlGq8bbDzRoM1i-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dASklB27cuVDqZEgiDTTtThV.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom, er staat: "play forward (icoon) telefoon (tekst) vliegtuigmodus (icoon)".
Het lukt me niet om het weg te krijgen. Begrijp er niets van, wat betekent dit?

Beste antwoord (via torp op 20-09-2021 23:11)

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 23:36
AntraXxX schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:52:
En als je terug swipet naar je homescreen? Dan zou ‘telefoon’ linksbovenin weg moeten zijn.
Het is namelijk een ‘quicklink’ naar de vorige app die je geopend hebt.

Als je bijv. in Safari zit -> je dan je iPhone lockt -> je krijgt een Whatsapp bericht waar je op klikt ga je naar Whatsapp -> linksbovin zal dan Safari staan (als een snelle route naar je vorige app).
Dit klopt. Ik kan het probleem reproduceren als ik via de Telefoon app op een URL bij een contact klik. Voor het vliegtuigje moet ik wel echt vliegtuigmodus aanzetten maar dan ziet het er hetzelfde uit als bij TS.

Misschien is de iPhone blijven hangen en update hij de balk niet meer. Als je wel gewoon kan bellen zou ik hem is herstarten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 19:40
Vliegtuigmodus staat aan, dan schakel je letterlijk je antenne uit.

Rechtsboven op je batterij naar beneden swipen, vliegtuigmodus uitzetten.

[ Voor 36% gewijzigd door RedHat op 20-09-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Nee, de vliegtuigmodus staat uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 19:40
torp schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:48:
Nee, de vliegtuigmodus staat uit...
Dan is er iets actief op je telefoon (gesprek oid), het is gewoon een link terug naar "telefoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
RedHat schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:50:
Dan is er iets actief op je telefoon (gesprek oid), het is gewoon een link terug naar "telefoon".
Ja, dat dacht ik eerst ook maar het is in elk geval geen link want als ik erop tik gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:14
En als je terug swipet naar je homescreen? Dan zou ‘telefoon’ linksbovenin weg moeten zijn.

Als je bijv. in Safari zit -> je dan je iPhone lockt -> je krijgt een Whatsapp bericht waar je op klikt ga je naar Whatsapp -> linksbovin zal dan Safari staan (als een snelle route naar je vorige app).

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:07

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb geen iPhone, maar intuïtief zou ik denken dat het de naam van de vorige app is. Als je teruggaat (naar links swipen ofzo?) kom je weer bij Telefoon uit.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Als ik swipe gaat hij naar de vorige pagina in Safari.
Het vreemde is dat ik dat "telefoon" nog nooit gezien heb.

[ Voor 35% gewijzigd door torp op 20-09-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Hij toont het zelfs als in de telefoon app zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tODPntlPlzEo8Br3_pEpFzR94xI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHELIVxblj8HonDD0IftDufD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 23:36
AntraXxX schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:52:

Dit klopt. Ik kan het probleem reproduceren als ik via de Telefoon app op een URL bij een contact klik. Voor het vliegtuigje moet ik wel echt vliegtuigmodus aanzetten maar dan ziet het er hetzelfde uit als bij TS.

Misschien is de iPhone blijven hangen en update hij de balk niet meer. Als je wel gewoon kan bellen zou ik hem is herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Deze feature zit echt al jaar en dag in iOS xD

Dit gebeurd al een app een andere app opent. Dan kun je dus snel terug via die plek. B.v. als Safari je bank app opent of dergelijke.

Helemaal prima dus, je hoeft je geen zorgen te maken, verdwijnt vanzelf.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zou gewoon even je telefoon opnieuw opstarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torp
_eLMo_ schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:04:
Deze feature zit echt al jaar en dag in iOS xD
Ik heb boven al beschreven dat ik daar uiteraard eerst aan dacht, maar dat is niet het geval. Als ik erop klik gebeurt er niks.
BlackMonkey schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:00:
Dit klopt. Ik kan het probleem reproduceren als ik via de Telefoon app op een URL bij een contact klik.
Dit heb ik niet gedaan
BlackMonkey schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:00:
Bellen werkt gewoon. Inmiddels heb ik hem herstart en het probleem lijkt verdwenen.
Dank (ook aan @jmxd)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jmxd schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:05:
Zou gewoon even je telefoon opnieuw opstarten
Dit is ook het eerste wat je doet als er iets niet lekker loopt, en wel even geforceerd.
Bij de SE(2016), power en home button ingedrukt houden tot Apple teken verschijnt.
(wel even alle apps wegvegen vooraf)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 21-09-2021 13:46 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Hackus schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:44:
Dit is ook het eerste wat je doet als er iets niet lekker loopt, en wel even geforceerd.
Jaja, bij sommige dingen doe ik dat ook wel. Maar dit probleempje was ik in al die jaren nog nooit tegengekomen. Dus ik dacht: betekent dit iets speciaals?
Pagina: 1