Pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho2413
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-09-2021
Hallo tweaker leden,

Ik ben nieuw op dit platform en heb een vraag over mijn pc. Nadat ik hem 3 dagen uit het stopcontact heb gehaald gaat hij niet meer aan.. hij is niet omgevallen en er is voorderest niks mee gebeurd. Kan het zijn dat mijn voeding het begeven heeft of heeft iemand tips om hem weer aan te krijgen? Alvast bedankt!

Groeten, Tycho

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:00
Wat zijn de specificaties van het systeem? Merk en type van cpu, moederbord, voeding, videokaart etc. Als het een prebuild is (van HP, Acer, Dell, Lenovo oid) dan mag het merk en type van het systeem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho2413
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-09-2021
Het is een intel i5 cpu, moederbord is van asus, bequiet! Voeding en nvidia geforce 1080 3gb videokaart. Ik weet niet of het een indicatie geeft maar mijn moederbordlampje gaat wel op groen als ik de voeding in t stopcontact doe. Zou het dan ook de hdd kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:00
Tycho2413 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:15:
Het is een intel i5 cpu, moederbord is van asus, bequiet! Voeding en nvidia geforce 1080 3gb videokaart.
Dat is onvoldoende informatie. Van alles het merk EN type.

Als het een kapotte HDD is start het systeem wel op maar boot niet naar Windows. Je zou dan iig in het BIOS moeten kunnen komen. Aangezien ik daar niets over lees ga ik er vanuit dat het systeem helemaal niets doet als je de startknop op de behuizing indrukt.
Begin anders eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 7% gewijzigd door Uszka op 21-09-2021 12:46 ]