When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Vraag
Alle reacties
Die plastic dop krijg je er dus bijna niet meer op omdat je deze eraf moet snijden.
Misschien met verwarmen nog wel?
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Ik wist niet eens hoe dit heette, maar blijkbaar dus een "Alchohol bottle stopper", thanks!arjants schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:52:
3e hit op google voor extra plaatjes: https://www.wikihow.com/Remove-an-Alcohol-Bottle-Stopper
Die plastic dop krijg je er dus bijna niet meer op omdat je deze eraf moet snijden.
Misschien met verwarmen nog wel?
Hoe bedoel je dat qua verwarmen? Een vlam bij het plastic houden en zo proberen er af te wippen bijvoorbeeld?
lijkt me wel stevig plastic dus is puur een gok.
Eventueel losse caps kopen? mis je wel het logo
[ Voor 29% gewijzigd door arjants op 20-09-2021 19:21 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Hallo
Jij wil een vlam bij een fles sterke drank houden?LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:56:
[...]
Ik wist niet eens hoe dit heette, maar blijkbaar dus een "Alchohol bottle stopper", thanks!
Hoe bedoel je dat qua verwarmen? Een vlam bij het plastic houden en zo proberen er af te wippen bijvoorbeeld?
I have stability. The ability to stab.
Heb zojuist geprobeerd met de fohn, maar zonder succes..
Als je die erin steekt en er een schroef in draait dan zet die uit. Als je dat een klein stukje doet blijft de plug smal genoeg om terug door de fleshals te passen.
Pak de schroef vast met een tang en trek eraan of geef een paar tikken met een hamer tegen de tang.
Mischien komt die dop dan zo los.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Probeer het eens met een brandende roosSmurfLink schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:21:
[...]
Jij wil een vlam bij een fles sterke drank houden?
Film dat aub.
Nee, flauw
Ligt eraan hoe sterk het is.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Kun je niet beter andere flessen nemen, er zijn toch ook wodka flessen zonder die dop?
Hattrick: Thorgal Eagles
@Fraggert dat gaat niet ben ik bang, er zit namelijk geen normaal gat in. Enkel een echt piepklein gaatje met een glazen balletje zodat er maar weinig vodka per keer door kan.
@arjants losse doppen vind ik prima. Hoeven ook niet dezelfde soort te zijn (liever niet zelfs, vind dit maar onhandig schenken), zolang het maar lekdicht is zodat ik het makkelijk kan vervoeren. China shops ben ik geen voorstander van. Waar zou ik ook zulke doppen kunnen krijgen?
@AW_Bos ik wilde het met een brandende roos proberen maar toen ontplofte het topic een beetje..
[ Voor 74% gewijzigd door WEBGAMING op 20-09-2021 20:18 ]
Ik heb geen kurken, drink geen wijn namelijk.WEBGAMING schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:16:
Doppen er gewoon af slopen, afsluiten met een kurk.
Kun je wel kopen, is ook wel zo handig om schone kurken te gebruiken.LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:25:
[...]
Ik heb geen kurken, drink geen wijn namelijk.
https://www.braumarkt.com/wijnkurk-24-x-39-mm-twincork-25-st
(voorbeeld)
https://www.xenos.nl/fles-klemdeksel-giara-1-liter
edit: uitverkocht zie ik, doe eens een rondje centrum. is een hele hype geweest, je zag weckpotten e.d. bij allerlei winkels, van de euroland tot de kruidvat.
andere optie is een wijnstopper.
https://www.bol.com/nl/nl...9Ixw.4_54.58.ProductTitle
[ Voor 60% gewijzigd door Remond_FRL op 20-09-2021 21:48 . Reden: zie edit. ]
het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zodat de krimpfolie er helemaal opzit, en er geen lucht meer aan kan.
Lijkt me simpelste en beste oplossing.
Wil je gerust ook wat plastic opsturen, want volgens mij koop je dat enkel in grote industriële rollen.
[ Voor 22% gewijzigd door bottom line op 20-09-2021 23:05 ]
Je bedoeld echt van dat plastic wat je over een schaaltje overgebleven voedsel doet, of wat anders? Blijft dat wel voldoende zitten bijvoorbeeld wanneer je een fles in de kofferbak van een auto vervoerd?bottom line schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:04:
Waarom zet je de dop er niet op, en doe je errond nog een krimpfolie/verpakkingsfolie, die je verhit met je föhn?
Zodat de krimpfolie er helemaal opzit, en er geen lucht meer aan kan.
Lijkt me simpelste en beste oplossing.
Wil je gerust ook wat plastic opsturen, want volgens mij koop je dat enkel in grote industriële rollen.
Nee.LankHoar schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:25:
[...]
Je bedoeld echt van dat plastic wat je over een schaaltje overgebleven voedsel doet, of wat anders? Blijft dat wel voldoende zitten bijvoorbeeld wanneer je een fles in de kofferbak van een auto vervoerd?
Folie dat krimpt door middel van 'verhitting'.
Het plastic dus dat je rond elke verpakking vindt.
https://contimeta.com/nl/...erfecte-productverpakking
Kun je niet beter van die (water)flessen halen met een beugelsluiting? Kun je ook nog eens zelf een etiketje op plakken
Kan niet stoppen met ontploffen!
Dank voor het meedenken allen!
https://www.bol.com/nl/nl/l/schenktuiten/26672/
Niet heel duur, dus valt te proberen. Wel even testen of ze ook goed afsluiten als je een fles in de vriezer legt.
En anders gewoon een setje vacuvin stoppen scoren?
Een en ander onder aanname dat je die dop die er nu op zit dus wel vanaf gesloopt krijgt op een of andere manier.
[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 21-09-2021 22:25 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
En dan post het niet het recept. Ben wel erg benieuwd welk recept deze moeite waard is!LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:08:
Ik heb deze flessen al. Normaliter gebruik ik voor mijn mix goedkope vodka, maar wilde eens een goed merk proberen, dus heb 4 liter Finlandia gekocht. Dat maak ik dan volgens een recept met 14 dagen laten staan etc. en erg lekker, maar moet dus wel flessen hebben waar het in terug moet, anders consumeert het zo onhandig (zit nu in 4 liter potten).
*zucht*
Het heet een 'Guala' sluiting en is juist zo gemaakt dat je hem er niet (of heel moeilijk) af kunt halen zodat de fles niet te hervullen isLankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:56:
[...]
Ik wist niet eens hoe dit heette, maar blijkbaar dus een "Alchohol bottle stopper", thanks!
Maar de dop is zo gemaakt dat deze bijna niet eraf te krijgen is zonder hem ergens te slopen.
Als je hem er helemaal af hebt zou je hem kunnen vervangen door een dopkurk oid. Meet de binnenmaat van de fles en tel daar een 0.5 of 1mm bij op en dat zal de benodigde diameter van het been ongeveer zijn (een binnendiameter van 18,5mm heeft dus een been van 19 of 19,5mm nodig). Neem wel een dopkurk met synthetisch been en niet natuurkurk, dan wil je vodka nog wel eens gaan verkleuren
krimpcapsule eromheen daarna en het ziet er best netjes uit. behalve dat de hals van de fles er er raar uitziet vanwege de Guala monding
ohw, en om het nog even technisch te maken: aangezien deze fles niet geproduceerd is om te gebruiken met dopkurken, zijn de toleranties voor de binnenkant van de hals niet heel strak gedefinieerd en kan het zijn dat dopkurken niet lekker passen en gaan lekken.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Misschien beetje omdenken: over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar Finlandia gaat niet echt door voor "goed merk" wat ik trouwens ooit op hilarische wijze met een stel nationalistische Finnen in een vodkabar proefondervindelijk bevestigd heb - na meerdere rondjes goede Russische en Poolse meuk voor de grap rondje Finlandia voor hen gehaald. Ben uitgescholden voor het bocht wat ik voor durfde te zettenLankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:08:
Ik heb deze flessen al. Normaliter gebruik ik voor mijn mix goedkope vodka, maar wilde eens een goed merk proberen, dus heb 4 liter Finlandia gekocht. Dat maak ik dan volgens een recept met 14 dagen laten staan etc. en erg lekker, maar moet dus wel flessen hebben waar het in terug moet, anders consumeert het zo onhandig (zit nu in 4 liter potten).
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 30% gewijzigd door Negakinu op 22-09-2021 11:12 ]
too old, too cold
Ik ben echt een noob wanneer het op vodka aankomt, dus neem dit advies ter hartedion_b schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:57:
[...]
Misschien beetje omdenken: over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar Finlandia gaat niet echt door voor "goed merk" wat ik trouwens ooit op hilarische wijze met een stel nationalistische Finnen in een vodkabar proefondervindelijk bevestigd heb - na meerdere rondjes goede Russische en Poolse meuk voor de grap rondje Finlandia voor hen gehaald. Ben uitgescholden voor het bocht wat ik voor durfde te zetten. Ik koop niet zo vaak vodka, maar als ik het doe is het goed spul en heb je geen last van deze doppen. Bij de betere Polski wodka in ieder geval niet, dingen als Wyborowa 'blauw' en Chopin. Allicht het overwegen waard, iig voor de toekomst.
Here you go:Glewellyn schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:26:
[...]
En dan post het niet het recept. Ben wel erg benieuwd welk recept deze moeite waard is!
Proportions:
- 0,5l vodka
- 100g ginger
- 3 table spoons of honey
- 1,5 lemon
Either juice the ginger (this is the best option), or cut it very, very fine. Add it with the lemon juice, honey and vodka in a jar, and stir it 2-3 times per day for about 10-14 days. For better texture I like to pour it back in vodka jars using a fine filter or sieve. You can skip that, it doesn't really affect the taste. Enjoy!
Er kan ook een systeem bij dat je een glas eronder tegenaan kan drukken om te vullen. Ooit een keer een fles gekocht die hiermee geblokkeerd was. Met een stekker (één pool ervan past precies) konden we een stukje wegtikken waardoor er in ieder geval drank uitkwam als je wou schenken.Bob Popcorn schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:21:
Dat is een beveiliging zodat mensen geen goedkope rotzooi in de hangende flessen gieten in de horeca. Bijvoorbeeld een 5L fles Bacardi bijvullen met rum van de Lidl.Wat jij wil is dus precies waar die doppen voor bedoeld zijn en ik gok dat het je niet gaat lukken.
Kun je niet beter van die (water)flessen halen met een beugelsluiting? Kun je ook nog eens zelf een etiketje op plakken
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Heeft weinig met kwaliteit te makendion_b schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:57:
[...]
Misschien beetje omdenken: over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar Finlandia gaat niet echt door voor "goed merk" wat ik trouwens ooit op hilarische wijze met een stel nationalistische Finnen in een vodkabar proefondervindelijk bevestigd heb - na meerdere rondjes goede Russische en Poolse meuk voor de grap rondje Finlandia voor hen gehaald. Ben uitgescholden voor het bocht wat ik voor durfde te zetten. Ik koop niet zo vaak vodka, maar als ik het doe is het goed spul en heb je geen last van deze doppen. Bij de betere Polski wodka in ieder geval niet, dingen als Wyborowa 'blauw' en Chopin. Allicht het overwegen waard, iig voor de toekomst.
Guala doppen zijn een flink stuk duurder en de flessen zijn zeldzamer en duurder en vaak eigen modellen.
In Europa is het dan ook niet heel gangbaar.
Buiten Europa daarentegen juist heel normaal en vooral veel tegen hervullen, zoals al genoemd
In Europa zijn het veelal merken die er een andere uitstraling mee willen geven.
edit: en zoals Finlandia er een pourer er in, dat is makkelijk voor bars
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Yes, een non-drip heet dat. Vooral bij de extreem suikerhoudende dranken (pisang ambon bijvoorbeeld) koekt dat helemaal dicht.Señor Sjon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:16:
[...]
Er kan ook een systeem bij dat je een glas eronder tegenaan kan drukken om te vullen. Ooit een keer een fles gekocht die hiermee geblokkeerd was. Met een stekker (één pool ervan past precies) konden we een stukje wegtikken waardoor er in ieder geval drank uitkwam als je wou schenken.
Kan niet stoppen met ontploffen!
:strip_exif()/f/image/IZ30RmyINYZ3CTx6ffxXZnWB.jpg?f=fotoalbum_large)