Hoe krijg ik deze fles netjes open?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:28

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Graag zou ik deze fles openen op zo'n manier dat ik hem ook weer netjes kan sluiten. Dit omdat ik de vodka meng, en het dan weer in een fles terug wil hebben zodat ik het makkelijk kan weggeven/gebruiken. Ik probeerde dit met een tang op de nu lege fles, en dat werkte niet goed zoals je kunt zien. Een tweede fles heb ik de dop echt van gesloopt op deze manier, en voor ik het op een derde en vierde fles probeer, wilde ik proberen wat tips te vinden. Dus bij deze:

Hoe krijg ik deze dop er af zodat ik hem makkelijk kan hervullen, en kan herbruiken? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY-7V3O6sKNTvDSPvEEZqeGu7OU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZ30RmyINYZ3CTx6ffxXZnWB.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
3e hit op google voor extra plaatjes: https://www.wikihow.com/Remove-an-Alcohol-Bottle-Stopper
Die plastic dop krijg je er dus bijna niet meer op omdat je deze eraf moet snijden.

Misschien met verwarmen nog wel?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
arjants schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:52:
3e hit op google voor extra plaatjes: https://www.wikihow.com/Remove-an-Alcohol-Bottle-Stopper
Die plastic dop krijg je er dus bijna niet meer op omdat je deze eraf moet snijden.

Misschien met verwarmen nog wel?
Ik wist niet eens hoe dit heette, maar blijkbaar dus een "Alchohol bottle stopper", thanks!

Hoe bedoel je dat qua verwarmen? Een vlam bij het plastic houden en zo proberen er af te wippen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
niet direct een vlam maar fohn oid?
lijkt me wel stevig plastic dus is puur een gok.

Eventueel losse caps kopen? mis je wel het logo

[ Voor 29% gewijzigd door arjants op 20-09-2021 19:21 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:13
Geen idee hoe je hem eraf krijgt, maar een vlam bij een volle fles is misschien niet echt een goed idee denk ik.

Hallo

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:56:
[...]

Ik wist niet eens hoe dit heette, maar blijkbaar dus een "Alchohol bottle stopper", thanks!

Hoe bedoel je dat qua verwarmen? Een vlam bij het plastic houden en zo proberen er af te wippen bijvoorbeeld?
Jij wil een vlam bij een fles sterke drank houden?

:+ Film dat aub.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Haha, uiteraard bij een lege fles :+

Heb zojuist geprobeerd met de fohn, maar zonder succes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:28

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Misschien proberen met een holle wand plug (tuimelplug)?

Als je die erin steekt en er een schroef in draait dan zet die uit. Als je dat een klein stukje doet blijft de plug smal genoeg om terug door de fleshals te passen.

Pak de schroef vast met een tang en trek eraan of geef een paar tikken met een hamer tegen de tang.

Mischien komt die dop dan zo los.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SmurfLink schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:21:
[...]

Jij wil een vlam bij een fles sterke drank houden?

:+ Film dat aub.
Probeer het eens met een brandende roos :+

Nee, flauw :P
Ligt eraan hoe sterk het is.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Moet het weer in dezelfde fles terug? Kan het niet gewoon in een andere fles zonder zo'n sluiting? Of is dat juist onderdeel van de reden om het te mengen? :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34
Volgens mij is de bedoeling van die dop dat er niet met de inhoud gesjoemeld kan worden, dus die is gemaakt om er niet simpel vanaf te halen.

Kun je niet beter andere flessen nemen, er zijn toch ook wodka flessen zonder die dop?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb deze flessen al. Normaliter gebruik ik voor mijn mix goedkope vodka, maar wilde eens een goed merk proberen, dus heb 4 liter Finlandia gekocht. Dat maak ik dan volgens een recept met 14 dagen laten staan etc. en erg lekker, maar moet dus wel flessen hebben waar het in terug moet, anders consumeert het zo onhandig (zit nu in 4 liter potten).

@Fraggert dat gaat niet ben ik bang, er zit namelijk geen normaal gat in. Enkel een echt piepklein gaatje met een glazen balletje zodat er maar weinig vodka per keer door kan.

@arjants losse doppen vind ik prima. Hoeven ook niet dezelfde soort te zijn (liever niet zelfs, vind dit maar onhandig schenken), zolang het maar lekdicht is zodat ik het makkelijk kan vervoeren. China shops ben ik geen voorstander van. Waar zou ik ook zulke doppen kunnen krijgen?

@AW_Bos ik wilde het met een brandende roos proberen maar toen ontplofte het topic een beetje.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:21
Doppen er gewoon af slopen, afsluiten met een kurk.

[ Voor 74% gewijzigd door WEBGAMING op 20-09-2021 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
WEBGAMING schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:16:
Doppen er gewoon af slopen, afsluiten met een kurk.
Ik heb geen kurken, drink geen wijn namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:25:
[...]

Ik heb geen kurken, drink geen wijn namelijk.
Kun je wel kopen, is ook wel zo handig om schone kurken te gebruiken.

https://www.braumarkt.com/wijnkurk-24-x-39-mm-twincork-25-st
(voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 18:54
https://www.ikea.com/nl/e...per-clear-glass-30213552/ - gebruik ik voor mijn limoncello-die-geen-limoncello-is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Let even op dat je de fles naspoelt met water na het leegmaken voor het branden. Alcoholdamp is net als alcohol brandbaar ;)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 11:48
mocht je geen ikea in de buurt hebben, xenos heeft ze ook.

https://www.xenos.nl/fles-klemdeksel-giara-1-liter

edit: uitverkocht zie ik, doe eens een rondje centrum. is een hele hype geweest, je zag weckpotten e.d. bij allerlei winkels, van de euroland tot de kruidvat.

andere optie is een wijnstopper.
https://www.bol.com/nl/nl...9Ixw.4_54.58.ProductTitle

[ Voor 60% gewijzigd door Remond_FRL op 20-09-2021 21:48 . Reden: zie edit. ]

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LankHoar Sabreren 😉
Afbeeldingslocatie: https://escaperoomscheveningen.nl/wp-content/uploads/2019/07/website-fles.jpg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:34
Waarom zet je de dop er niet op, en doe je errond nog een krimpfolie/verpakkingsfolie, die je verhit met je föhn?
Zodat de krimpfolie er helemaal opzit, en er geen lucht meer aan kan.
Lijkt me simpelste en beste oplossing.

Wil je gerust ook wat plastic opsturen, want volgens mij koop je dat enkel in grote industriële rollen.

[ Voor 22% gewijzigd door bottom line op 20-09-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
bottom line schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:04:
Waarom zet je de dop er niet op, en doe je errond nog een krimpfolie/verpakkingsfolie, die je verhit met je föhn?
Zodat de krimpfolie er helemaal opzit, en er geen lucht meer aan kan.
Lijkt me simpelste en beste oplossing.

Wil je gerust ook wat plastic opsturen, want volgens mij koop je dat enkel in grote industriële rollen.
Je bedoeld echt van dat plastic wat je over een schaaltje overgebleven voedsel doet, of wat anders? Blijft dat wel voldoende zitten bijvoorbeeld wanneer je een fles in de kofferbak van een auto vervoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:34
LankHoar schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:25:
[...]

Je bedoeld echt van dat plastic wat je over een schaaltje overgebleven voedsel doet, of wat anders? Blijft dat wel voldoende zitten bijvoorbeeld wanneer je een fles in de kofferbak van een auto vervoerd?
Nee.
Folie dat krimpt door middel van 'verhitting'.

Het plastic dus dat je rond elke verpakking vindt.
https://contimeta.com/nl/...erfecte-productverpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:21

Bob Popcorn

Plop!

Dat is een beveiliging zodat mensen geen goedkope rotzooi in de hangende flessen gieten in de horeca. Bijvoorbeeld een 5L fles Bacardi bijvullen met rum van de Lidl. ;) Wat jij wil is dus precies waar die doppen voor bedoeld zijn en ik gok dat het je niet gaat lukken.

Kun je niet beter van die (water)flessen halen met een beugelsluiting? Kun je ook nog eens zelf een etiketje op plakken :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik denk dat hersluitbare flessen het beste idee is eigenlijk. Eerst dacht ik nog aan kurken, maar ik gooi de flessen altijd in de vriezer, en dan haal ik er tussendoor steeds wat uit om te consumeren. Met een kurk is dat wat lastig denk ik. Wel jammer, want ik vind het juist wel leuk om Finlandia flessen te gebruiken, maar soit :)

Dank voor het meedenken allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan ook kijken naar een schenktuit. Die zijn er zo te zien ook afsluitbaar met een dopje.

https://www.bol.com/nl/nl/l/schenktuiten/26672/

Niet heel duur, dus valt te proberen. Wel even testen of ze ook goed afsluiten als je een fles in de vriezer legt.

En anders gewoon een setje vacuvin stoppen scoren?

Een en ander onder aanname dat je die dop die er nu op zit dus wel vanaf gesloopt krijgt op een of andere manier.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 21-09-2021 22:25 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:11

Glewellyn

is er ook weer.

LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:08:
Ik heb deze flessen al. Normaliter gebruik ik voor mijn mix goedkope vodka, maar wilde eens een goed merk proberen, dus heb 4 liter Finlandia gekocht. Dat maak ik dan volgens een recept met 14 dagen laten staan etc. en erg lekker, maar moet dus wel flessen hebben waar het in terug moet, anders consumeert het zo onhandig (zit nu in 4 liter potten).
En dan post het niet het recept. Ben wel erg benieuwd welk recept deze moeite waard is!

*zucht*

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:56:
[...]

Het heet een 'Guala' sluiting en is juist zo gemaakt dat je hem er niet (of heel moeilijk) af kunt halen zodat de fles niet te hervullen is :p De dop wordt als één geheel op de fles gedrukt op de fles en klikt dan vast. En als je hem opendraait komt alleen het bovenste deel mee.

Maar de dop is zo gemaakt dat deze bijna niet eraf te krijgen is zonder hem ergens te slopen.

Als je hem er helemaal af hebt zou je hem kunnen vervangen door een dopkurk oid. Meet de binnenmaat van de fles en tel daar een 0.5 of 1mm bij op en dat zal de benodigde diameter van het been ongeveer zijn (een binnendiameter van 18,5mm heeft dus een been van 19 of 19,5mm nodig). Neem wel een dopkurk met synthetisch been en niet natuurkurk, dan wil je vodka nog wel eens gaan verkleuren :p

krimpcapsule eromheen daarna en het ziet er best netjes uit. behalve dat de hals van de fles er er raar uitziet vanwege de Guala monding :)

ohw, en om het nog even technisch te maken: aangezien deze fles niet geproduceerd is om te gebruiken met dopkurken, zijn de toleranties voor de binnenkant van de hals niet heel strak gedefinieerd en kan het zijn dat dopkurken niet lekker passen en gaan lekken.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:08:
Misschien beetje omdenken: over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar Finlandia gaat niet echt door voor "goed merk" wat ik trouwens ooit op hilarische wijze met een stel nationalistische Finnen in een vodkabar proefondervindelijk bevestigd heb - na meerdere rondjes goede Russische en Poolse meuk voor de grap rondje Finlandia voor hen gehaald. Ben uitgescholden voor het bocht wat ik voor durfde te zetten O-). Ik koop niet zo vaak vodka, maar als ik het doe is het goed spul en heb je geen last van deze doppen. Bij de betere Polski wodka in ieder geval niet, dingen als Wyborowa 'blauw' en Chopin. Allicht het overwegen waard, iig voor de toekomst.

Oslik blyat! Oslik!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Gat in de fles boren en dan een "kraantje" erin met een o-ring? Je kunt hem dan via die opening vullen met een trechter ofzo. Geen idee, joh. Koop gewoon andere flessen. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SS9bd8W-CWwIINxcOVaTgNjLA4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbsVPpUy6PPgaiyMcLuzdNFr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Negakinu op 22-09-2021 11:12 ]

too old, too cold

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:57:
[...]

Misschien beetje omdenken: over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar Finlandia gaat niet echt door voor "goed merk" wat ik trouwens ooit op hilarische wijze met een stel nationalistische Finnen in een vodkabar proefondervindelijk bevestigd heb - na meerdere rondjes goede Russische en Poolse meuk voor de grap rondje Finlandia voor hen gehaald. Ben uitgescholden voor het bocht wat ik voor durfde te zetten O-). Ik koop niet zo vaak vodka, maar als ik het doe is het goed spul en heb je geen last van deze doppen. Bij de betere Polski wodka in ieder geval niet, dingen als Wyborowa 'blauw' en Chopin. Allicht het overwegen waard, iig voor de toekomst.
Ik ben echt een noob wanneer het op vodka aankomt, dus neem dit advies ter harte :) Ik heb deze mix 1 keer eerder gemaakt en dat was met goedkope vodka. Dat was heerlijk, dus ik ging er vanuit dat het alleen maar beter kon worden met een "merk" vodka als Finlandia. Ik proefde gisteren tussendoor even en eerlijk gezegd viel het best tegen. Het zou al zo'n beetje klaar moeten zijn maar het was echt nog niet lekker.. Je kon dus nog wel eens gelijk hebben :X

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Glewellyn schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:26:
[...]

En dan post het niet het recept. Ben wel erg benieuwd welk recept deze moeite waard is!
Here you go:

Proportions:
  • 0,5l vodka
  • 100g ginger
  • 3 table spoons of honey
  • 1,5 lemon
Preparation:
Either juice the ginger (this is the best option), or cut it very, very fine. Add it with the lemon juice, honey and vodka in a jar, and stir it 2-3 times per day for about 10-14 days. For better texture I like to pour it back in vodka jars using a fine filter or sieve. You can skip that, it doesn't really affect the taste. Enjoy!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Bob Popcorn schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:21:
Dat is een beveiliging zodat mensen geen goedkope rotzooi in de hangende flessen gieten in de horeca. Bijvoorbeeld een 5L fles Bacardi bijvullen met rum van de Lidl. ;) Wat jij wil is dus precies waar die doppen voor bedoeld zijn en ik gok dat het je niet gaat lukken.

Kun je niet beter van die (water)flessen halen met een beugelsluiting? Kun je ook nog eens zelf een etiketje op plakken :)
Er kan ook een systeem bij dat je een glas eronder tegenaan kan drukken om te vullen. Ooit een keer een fles gekocht die hiermee geblokkeerd was. Met een stekker (één pool ervan past precies) konden we een stukje wegtikken waardoor er in ieder geval drank uitkwam als je wou schenken. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

dion_b schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:57:
[...]

Heeft weinig met kwaliteit te maken :p een standaard dop (pilferproof zoals ze het noemen) is voor heel erg goedkoop en makkelijk machinaal in hoog volume aan te brengen. En gewoon de standaard dus de flessen zijn ook cheap.

Guala doppen zijn een flink stuk duurder en de flessen zijn zeldzamer en duurder en vaak eigen modellen.

In Europa is het dan ook niet heel gangbaar.

Buiten Europa daarentegen juist heel normaal en vooral veel tegen hervullen, zoals al genoemd :)

In Europa zijn het veelal merken die er een andere uitstraling mee willen geven.
edit: en zoals Finlandia er een pourer er in, dat is makkelijk voor bars :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:21

Bob Popcorn

Plop!

Señor Sjon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:16:
[...]

Er kan ook een systeem bij dat je een glas eronder tegenaan kan drukken om te vullen. Ooit een keer een fles gekocht die hiermee geblokkeerd was. Met een stekker (één pool ervan past precies) konden we een stukje wegtikken waardoor er in ieder geval drank uitkwam als je wou schenken. :+
Yes, een non-drip heet dat. Vooral bij de extreem suikerhoudende dranken (pisang ambon bijvoorbeeld) koekt dat helemaal dicht. :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1