Goedeavond allemaal - ik heb een casus en hoop dat iemand mij van advies kan voorzien.
Probleemstelling
Aan het begin van ons feest (50-70 aangesloten apparaten) viel mijn wifi uit. Volgens de specificaties van de router/wifi moet elk accesspoint/router 128 apparaten aankunnen en dat was duidelijk niet het geval want na vertrek van een groot aantal gasten functioneerde de boel weer "normaal". Ik ben dus nu op zoek naar vervangede wifi apparatuur die wel aan mijn eisen kan voldoen.
.
Huidige situatie/opstelling
Ik heb momenteel 3 Huawei AX3 routers (quad cores) in mesh/link+ opstelling verbonden via een bekabelde backbone. Waarom Huawei? Ik kreeg ze goedkoop en was/ben nog steeds verbaasd over de prijs die andere leveranciers vooor Wifi 6 vragen. Hiervoor nogal teleurgesteld in Asus (2x RT-AC86U in mesh) ivm onvoldoende snelheid zodra parental controls aan staan.
Normaal gesproken werkt de Huawei setup prima, maar afgelopen zondag viel zoals gezegd het hele netwerk uit zodra er +/- 60 devices aangesloten waren. Tijd voor een upgrade / aanpassing!
Vraag/requirements
Ik ben op zoek naar advies over wat ik het beste kan kopen en zou elke aanbeveling op dit gebied op prijs stellen. Mijn wensen/eisen zijn als volgt:
Heeft Iemand aanbevelingen/ervaringen om te delen?
Groet!
Probleemstelling
Aan het begin van ons feest (50-70 aangesloten apparaten) viel mijn wifi uit. Volgens de specificaties van de router/wifi moet elk accesspoint/router 128 apparaten aankunnen en dat was duidelijk niet het geval want na vertrek van een groot aantal gasten functioneerde de boel weer "normaal". Ik ben dus nu op zoek naar vervangede wifi apparatuur die wel aan mijn eisen kan voldoen.
.
Huidige situatie/opstelling
Ik heb momenteel 3 Huawei AX3 routers (quad cores) in mesh/link+ opstelling verbonden via een bekabelde backbone. Waarom Huawei? Ik kreeg ze goedkoop en was/ben nog steeds verbaasd over de prijs die andere leveranciers vooor Wifi 6 vragen. Hiervoor nogal teleurgesteld in Asus (2x RT-AC86U in mesh) ivm onvoldoende snelheid zodra parental controls aan staan.
Normaal gesproken werkt de Huawei setup prima, maar afgelopen zondag viel zoals gezegd het hele netwerk uit zodra er +/- 60 devices aangesloten waren. Tijd voor een upgrade / aanpassing!
Vraag/requirements
Ik ben op zoek naar advies over wat ik het beste kan kopen en zou elke aanbeveling op dit gebied op prijs stellen. Mijn wensen/eisen zijn als volgt:
- Te bestrijken oppervlakte: Huis heeft 3 verdieping van 150-200m2 elk. Tuin is 400 vierkante meter
- De drie 3 verdiepingen zijn gescheiden dmv "moeilijk" beton. Cat 6/7 kabel is beschikbaar op elke verdieping tbv de backbone.
- Ouderlijk toezicht (tijdslimieten voor verschillende apparaten voor de kinderen, waardoor meerdere intervallen voor elk apparaat)
- Naadloze roaming/handoff terwijl men door het huis loopt (managed wifi?)
- De mogelijkheid om 100+ apparaten aan te kunnen.
- Nice to have: Het hebben van 2.5 Gbe over cat 5/6/7 zou leuk zijn om te hebben
- Nice to have: de mogelijkheid om switches op de backbone aan te sluiten zonder dat het managen van een AP op die kabel verstoord (dit sluit de Asus mesh etc uit, aangezien zij geen switch toestaan tussen de primaire en secondaire AP/Router)
Heeft Iemand aanbevelingen/ervaringen om te delen?
Groet!