Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• facool
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-05 18:57
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

RAM Intern geheugen vergelijking
Ik heb onlangs een laptop gekocht, daar kan ik om foto's in photoshop te bewerken nog 16Gb DDR4 SODIMM 3200 bij zetten. Nu zit er een 16GB module van lenovo zelf in die in de pricewatch 178 kost. Maar met die specs zitten er ook Corsair en Kngston modules in voor de helft.

Ik wil er best voor betalen
75 - 150, maar allen als die 100% extra ook gerechtvaardigd is.

Nee
Het gaat mij juist om die alternatieven, ik vind geen echte vergelijkingssites.

Lenovo Thinkpad 15 GEN 2 i7 11 gen 16Gb 3200 intern, fotografie
]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

facool schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:34:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

RAM Intern geheugen vergelijking
Ik heb onlangs een laptop gekocht, daar kan ik om foto's in photoshop te bewerken nog 16Gb DDR4 SODIMM 3200 bij zetten. Nu zit er een 16GB module van lenovo zelf in die in de pricewatch 178 kost. Maar met die specs zitten er ook Corsair en Kngston modules in voor de helft.

Ik wil er best voor betalen
75 - 150, maar allen als die 100% extra ook gerechtvaardigd is.

Nee
Het gaat mij juist om die alternatieven, ik vind geen echte vergelijkingssites.

Lenovo Thinkpad 15 GEN 2 i7 11 gen 16Gb 3200 intern, fotografie
]
Gaat prima met een kingston/corsair module, dit is gewoon lenovo's manier om lekker te cashen.

Uiteindelijk koopt ook Lenovo het in bij een van de grote jongens. Let wel even op dat je kloksnelheid van het geheugen hetzelfde is :).

Je zou eventueel ook de module in je laptop hier kunnen noemen, en de niet-lenovo module die je op het oog hebt. Dan kan hier iemand prima vertellen of het een goed idee is.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 20-09-2021 18:43 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige waar je tegenaan kunt lopen is dat zo'n module niet compatible is met je systeem of het andere geheugen wat er al in zit. Maar die kans is erg klein. En als dat zo is, dan stuur je de module terug en pak je iets anders.

Het zal niet zo zijn dat een module van het merk van je computer ineens ook beter of sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De meeste memory fabrikanten hebben een zoekfunctie op de site, bijvoorbeeld Crucial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• facool
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-05 18:57
Waar het mij om te doen is, is of er ergens een site is waar merken vergeleken worden. Zo zie ik bij tweakers onder pricewatch ook geen verschil in de specs die ik daar vind. Voor processors zijn er wel van die sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:34
Als je je model laptop opzoekt bij de fabrikant van de geheugenmodules en je kunt compatibele modules vinden, zou ik die gewoon bestellen. Als je dan terug naar de webshop moet omdat het toch niet werkt, is je verhaal om te ruilen toch een stuk eenvoudiger. Je zult zien dat de fabrikanten ook zelf speciale types te koop aanbieden voor sommige merken laptops, maar dat zie je dan snel genoeg aan de typenummers. Die zijn iets duurder, maar ja, garantie heh. Dat zijn ook de typenummers waarbij een goede verkoper je nog even vraagt of je het juiste type bestelt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

facool schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:57:
Waar het mij om te doen is, is of er ergens een site is waar merken vergeleken worden. Zo zie ik bij tweakers onder pricewatch ook geen verschil in de specs die ik daar vind. Voor processors zijn er wel van die sites.
Maar voor CPU's is het nog een logisch iets om te vergelijken, omdat AMD en Intel, gewoon verschillende architecturen gebruikt.
Het merk van een geheugenmodule zegt eigenlijk helemaal niets. Het gaat immers over de chips die op de module zitten. En lang niet alle fabrikanten gebruiken voor iedere serie modules maar 1 chip, maar dat kan nog wel eens verschillen tussen verschillende batches.

Dus een merk is niet iets dat je zinnig kan vergelijken, de reden dat je er ook weinig van gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:34
facool schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:57:
Je kunt het beste op prijs en garantie termijn vergelijken, er zijn maar een paar grote spelers. Bij een klein merk kan ruilen een stuk lastiger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

biomass schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:57:
Als je je model laptop opzoekt bij de fabrikant van de geheugenmodules en je kunt compatibele modules vinden, zou ik die gewoon bestellen. Als je dan terug naar de webshop moet omdat het toch niet werkt, is je verhaal om te ruilen toch een stuk eenvoudiger. Je zult zien dat de fabrikanten ook zelf speciale types te koop aanbieden voor sommige merken laptops, maar dat zie je dan snel genoeg aan de typenummers. Die zijn iets duurder, maar ja, garantie heh. Dat zijn ook de typenummers waarbij een goede verkoper je nog even vraagt of je het juiste type bestelt..
Wet koop op afstand, geen moeite met ruilen :)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Pagina: 1