Om maar meteen met het template in huis te vallen:
Er is (nog) geen elektrische auto. Er komt een kleine recreatiewoning (ook volledig gasloos). Ik dacht aan oost/west opstelling omdat praktisch met schaduwen, maar vooral op de lange termijn lijken me 2 piekjes waardevoller dan 1 grote piek.
32x LONGi 360
01x SolarEdge SE10K
32x SolarEdge P401
01x Bevesting, bekabeling, montage, etc
-------
17.933 inc BTW
(ik zag het nut van solaredge niet zo in, en vind het erg prijzig)
Alvast bedankt voor alle feedback!
Van omvormers heb ik geen kaas gegeten, maar 32 panelen op oost/west klinkt mij heel erg goed. De offerte vind ik hoog. Via de hier-vaak-genoemde-websites is het eerder zo'n 9500,-
Foto's
Geen foto's. Het staat nog niet!Beschikbare (dak)ruimte
Een plat dak op een 1e verdieping (±6.30m?) van 9.71m bij 8.10m. De lange zijde is op het zuiden georienteerd. Praktisch in te delen lijkt me!Schaduw
Geen. Het is een kale akker op dit moment.Jaarverbruik
Nog onbekend. Vrijstaand, 4 personen, volledig elektrisch.Huidige elektriciteitsaansluiting
Nieuwe meterkastBudget en doel
Budget onbekend. Het doel is meer dan eigen verbruik op te wekken. Geen tunnelvisie met alleen terugverdientijd in beeld. Ik wil iets duurzaams neerzetten. Doel is ook EPC < 0.Er is (nog) geen elektrische auto. Er komt een kleine recreatiewoning (ook volledig gasloos). Ik dacht aan oost/west opstelling omdat praktisch met schaduwen, maar vooral op de lange termijn lijken me 2 piekjes waardevoller dan 1 grote piek.
Wie gaat het project uitvoeren
Zolang ik het maar niet zelf ben!Bijhouden van data
Thuisserver is aanwezig en wordt graag meegenomen hierin!Reeds verkregen offertes
1 offerte ontvangen:32x LONGi 360
01x SolarEdge SE10K
32x SolarEdge P401
01x Bevesting, bekabeling, montage, etc
-------
17.933 inc BTW
(ik zag het nut van solaredge niet zo in, en vind het erg prijzig)
Regio
Almere/LelystadAlvast bedankt voor alle feedback!
Van omvormers heb ik geen kaas gegeten, maar 32 panelen op oost/west klinkt mij heel erg goed. De offerte vind ik hoog. Via de hier-vaak-genoemde-websites is het eerder zo'n 9500,-
/f/image/zHeRwHUprCeo7ZXMIcJpkhYB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iTGMXIVzoA9uRmqRhqYPz2tp.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wBfqshFNqXnS6YB0G2OITOZA.jpg?f=fotoalbum_large)