Vrijdagochtend, just another ordinary day. Je gaat achter je bureau zitten, doet het deksel van je laptop open, en *KRAK*. Holy shit. Het scharnier aan de rechterkant van het scherm heeft het begeven.
:strip_exif()/f/image/kbeRAqOXgsls79bkdFwx6eHI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/87Z4QP4YrndaNwIse6ykp3a4.jpg?f=fotoalbum_large)
Was dit mijn bejaarde budgetlaptop van 200 euries, die ik jarenlang dagelijks heen en terug van de uni sleepte? Nope.
Dit is een Lenovo Ideapad 5 15ARE05 van amper 10 maanden oud, nooit de kans gekregen mijn bureau te verlaten!
Schoolvoorbeeld garantie-gevalletje, zou je denken? Nou, daar denkt Lenovo anders over:
Maar wat kan ik hieraan doen?
:strip_exif()/f/image/kbeRAqOXgsls79bkdFwx6eHI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/87Z4QP4YrndaNwIse6ykp3a4.jpg?f=fotoalbum_large)
Was dit mijn bejaarde budgetlaptop van 200 euries, die ik jarenlang dagelijks heen en terug van de uni sleepte? Nope.
Dit is een Lenovo Ideapad 5 15ARE05 van amper 10 maanden oud, nooit de kans gekregen mijn bureau te verlaten!

Schoolvoorbeeld garantie-gevalletje, zou je denken? Nou, daar denkt Lenovo anders over:
Maar als ik pagina 2 van het gerefereerde document opensla, dan lees ik alleen:quote: LenovoSpijtig om te vernemen dat u bovenstaande problemen ervaart met uw laptop! Op een laptop verstrekt Lenovo 2 jaar lang fabrieksgarantie vanaf de aankoop.
De informatie aan de hand van het serienummer toont, dat deze in ieder geval nog loopt t/m 7 februari 2023:
[link]
Helaas is het zo bij fysieke schade zoals, breuken, barsten, druk- en vloeistofschade dat deze niet worden niet gedekt door deze Lenovo fabrieksgarantie zie ook pagina 2 van dit document:
https://download.lenovo.c...e_pdf/l505-0010-02_nl.pdf
Hier vindt u meer informatie over CID (Customer Induced Damage): https://support.lenovo.com/be/nl/solutions/ht104148
Gezien het bovenstaande dat u aangeeft dat u het rechterscharnier hoorde breken en de foto's die u stuurde, kan ik dus helaas geen reparatieverzoek kosteloos voor u indienen. U kunt wel nog met onze buiten garantie ondersteuning beheerd door Medion contact opnemen. Wanneer u hen het serienummer (MP1VLZNT) verstrekt kunnen zij u een prijsopgave geven om de laptop alsnog te repareren.
[enz enz]
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[naam medewerker]
Lenovo Technische Ondersteuning
Valt enkel het openen en sluiten van het deksel van een laptop tegenwoordig al onder "schade voortvloeiend uit verkeerd gebruik"? Volgens mij klopt dit van geen kant.Wat door deze Garantie niet wordt gedekt
Het volgende wordt niet door deze garantie gedekt:
- Ononderbroken of foutloze werking van een product;
- Verlies van, of schade aan uw gegevens veroorzaakt door een product;
- Softwareprogramma's, ongeacht of deze bij het product zijn geleverd of naderhand zijn geïnstalleerd;
- Storingen of schade voortvloeiend uit verkeerd gebruik, misbruik, een ongeval, aanpassing, een ongeschikte fysieke omgeving of gebruiksomgeving, natuurrampen, spanningspieken, onjuist onderhoud, of gebruik dat niet in overeenstemming is met hetgeen wordt beschreven in de productinformatie;
- Schade die is veroorzaakt door een niet-geautoriseerde serviceprovider;
- Storingen in, of schade veroorzaakt door, producten van derden, met inbegrip van producten die Lenovo op uw verzoek verstrekt bij, of inbouwt in, een Lenovo-product;
- Technische of andere ondersteuning, zoals assistentie bij “Hoe kan ik”-vragen en vragen met betrekking tot de configuratie en installatie van het product;
- Producten en onderdelen waarvan het identificatielabel is gewijzigd of verwijderd.
Maar wat kan ik hieraan doen?