beschikbaarheid V2G laadpaal, en P1 poort aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Ik heb onlangs een nieuwe woning gekocht en heb al een aantal voorbereidingen voor een laadpaal getroffen;
  • 5 aderige kabel voor een 3 fase laadpaal getrokken, en in de meterkast aan laten sluiten.
  • CAT 6 buitenkabel getrokken voor de laadpaal, lengte ongeveer 30m.
Nu zit ik nog met de volgende vragen:

Eerste vraag.
Ik hoor en lees al tijden het e.a. over V2G laadpalen, maar kan deze nog nergens vinden.
Op dit moment laad ik mijn PHEV nog op met een AC lader via het stopcontact.
Ik wil echter een Mennekes Type 2 laadpaal gaan plaatsen, die ik in de toekomst (met een andere auto) ook kan gebruiken om terug te leveren.
Zijn deze laadpalen al op de markt, of kan ik een bestaande laadpaal straks eenvoudig updaten/aan(laten)passen zodat dit wel kan? Zo niet, komen dergelijke V2G laadpalen op korte termijn wel beschikbaar?

Tweede vraag: hoe kan ik de laadpaal straks aansluiten op de P1 poort van mijn energiemeter? Kan ik aan beide kanten gewoon RJ11 stekkers op de CAT6 kabel plaatsen, of moet dit anders?

Derde vraag: De P1 poort op mijn energiemeter is reeds in gebruik (i.v.m. home assistant op de Raspberry PI). Als ik een splitter gebruik (bijv. https://www.iungo.nl/nl/bestellen/i/453-p1-poort-splitter )
Zal dit dan nog werken, gezien de ~30m lengte van de kabel naar de laadpaal?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T