Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-11 18:44
Beste tweakers,

Ik wil met mijn vrouw smartphonediscipline betrachten, deels door de wilskracht te trainen, maar ook door het "onding" buiten zicht te houden. We leggen het bij binnenkomst in de hal in een trekla en laten het daar tot we gebeld worden of tot we 15 minuten de tijd nemen om appjes en mails te checken in de avond.

Allemaal leuk en aardig, maar hierdoor veroorzaken we voor onszelf het probleem dat we de telefoon niet altijd horen in huis.

We hebben een aantal oplossingen overwogen voor dit compleet zelfveroorzaakte en minuscule probleem en hebben daar onze gedachten over. Één van de oplossingen is om het via domotica op te lossen, maar misschien is er een eenvoudiger oplossing die we over het hoofd zien.

Onze ideeën:
1. Een vaste telefoon nemen
+ Altijd bereikbaar in huis; simpele oplossing; kan relatief goedkoop
- Single-use item; werkt niet als men ons belt op de mobiel

2. Een smart home hub kopen waar onze mobieltjes met bluetooth aan hangen terwijl ze in de la liggen
+ Alle telefoontjes rinkelen over de stereo of een dedicated geluidsbron; multi-functioneel (al gebruiken we nu 0 domotica en hadden we geen specifieke plannen dit wel te doen)
- Duurder (zeker als we hierdoor ook andere domotica kopen), misschien onnodig complex

Heeft iemand zich ook voorgenomen de telefoon in een la te laten voor de bereikbaarheid een oplossing gevonden? Of willen jullie sowieso meedenken met wat hierin handig is, is aan te raden of juist is af te raden?

Beste antwoord (via Bambi105 op 21-09-2021 09:27)

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:30
Idee:
- Neem een telefoonnummer bij een VOIP provider
- Installeer een VOIP app op je telefoon
- Koop een DECT basisstation dat meerdere VOIP accounts ondersteund
- Vertel iedereen dat je bereikbaar bent op dat VOIP telefoon nummber

Resultaat:Als iemand je belt gaat zowel je mobiel als je DECT telefoon

[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 20-09-2021 13:14 ]

Alle reacties

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-11 16:43
Kan je je mobiel door laten schakelen naar je huistelefoon (bij geen gehoor)? Dat maakt je eerste optie haalbaarder.

[ Voor 20% gewijzigd door Slaut op 20-09-2021 12:56 ]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je legt de mobieltjes op een plek waar je ze wel hoort?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:21
Telefoon dichterbij leggen in een la? ( Op hoorbare afstand? ) Met geluid op max.

[ Voor 13% gewijzigd door corporalnl op 20-09-2021 13:07 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

Illusion

(the art of)

Accepteren dat je af en toe een oproep mist?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb nog wel een oude Nokia 3310 liggen, niet smart, wel mobiel gebeld kunnen worden ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wij laten onze mobiele telefoon doorschakelen naar de huistelefoon bij geen ontvangst/in flightmode.
Bijkomend voordeel: 's nachts kan de telefoon gewoon op stil. Iedereen die mij écht belangrijke dingen wil zeggen 's nachts kan gewoon op de huistelefoon bellen. Alle dichte familieleden kennen daar het nummer van.

Acties:
  • Beste antwoord

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:30
Idee:
- Neem een telefoonnummer bij een VOIP provider
- Installeer een VOIP app op je telefoon
- Koop een DECT basisstation dat meerdere VOIP accounts ondersteund
- Vertel iedereen dat je bereikbaar bent op dat VOIP telefoon nummber

Resultaat:Als iemand je belt gaat zowel je mobiel als je DECT telefoon

[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 20-09-2021 13:14 ]

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-11 18:44
Dank voor de snelle reacties. Ik zie dat we een simpele oplossing hebben gevonden. Ik ga onderzoek doen naar een vaste telefoon!
Pagina: 1