Kan het kwaad als je per ongeluk 2 HDMI outputs verbindt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardwarelover
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-03 16:43
Hoi! Ik heb gisteren per ongeluk de HDMI output van mijn Nintendo Switch verbonden met de HDMI output van mijn T-Mobile TV box. Het lijkt nog allemaal te werken maar toch ben ik benieuwd naar of zoiets schade zou kunnen veroorzaken. Kan iemand mij uitleggen wat er precies gebeurd als je 2 HDMI outputs met elkaar verbindt terwijl de apparaten aanstaan?

Dit had ik gevonden maar vind ik nog niet duidelijk genoeg: https://superuser.com/que...t-two-hdmi-output-devices

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:37

eagle00789

Est. November 2005

Zoals op de pagina die je zelf al gevonden had, vermeld staat:
Nee het kan geen kwaad. Ze proberen allebei een datatransfer te starten (handshake) maar omdat ze beide sturen dat ze een output device zijn, zal deze transfer mislukken.
Verder kan het voor de apparatuur totaal geen kwaad.

Quote van superuser.com:
The two devices will attempt to handshake with each other. Since they are both output devices, they will not communicate. Fortunately, no damage will occur, the engineers figured people would attempt to do this. You can not change an input to an output, or an output to an input. Their direction is hardware bound, and can not be modified with software.

[ Voor 40% gewijzigd door eagle00789 op 20-09-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tevens kun je geen kortsluiting maken, vanwege het ontbreken van potentiaalverschil; je verbindt immers +5V met +5V. Niet met GND oid.

Edit+Aanname: Ook zal er vast iets van een beveiliging tegen kortsluiting ingebouwd zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door PD2JK op 20-09-2021 12:23 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PD2JK schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:15:
[...]

Edit+Aanname: Ook zal er vast iets van een beveiliging tegen kortsluiting ingebouwd zijn.
Zekering idd. Nadeel: kan soms erg makkelijk doorbranden waardoor je geen werkende HDMI-poort meer hebt...

Oslik blyat! Oslik!