Oplossing daklekkage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:31

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Info,

Huis uit 1980. Aanbouw met dak gebouwd met asbestplaten.
Probleem is dat het dak onder een te laag afschot ligt, waardoor het water door de adhesie terug gaat aan de onderkant van de plaat, en naast de afvoer terecht komt. Het dak komt op 2 punten bij elkaar, bij een afvoer. Logische oplossing is het dak onder een andere hoek te laten leggen, echter is dit door de asbestplaten /kosten niet zo eenvouding. Mijn vraag is dan ook of er een tijdelijke, andere oplossing is.
Plaatje ter verduidelijking.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lucc7lU0aLjBVdoQamsz80yE-NE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vDu2MoLBoztN7HoEO5eCCw6z.png?f=fotoalbum_large

-= Very annoying forum person =-

Alle reacties

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:06

BCC

Gewoon een hoekprofieltje erop?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
Of een strookje EPDM ertussen lijmen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:15

-tom-562

Oliesjeik

Bitumenband? Zoiets als dit.

Vaak bu'j te bang!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:31

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Zoiets lijkt mij wel wat, maar hoe krijg je dat goed sluitend aangezien de dakplaten golvend zijn.

-= Very annoying forum person =-

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk naar de plaatjes, daar wordt de bitumenband toch ook om een regenpijp gevouwen ?

Maar ik zou ook goed kijken om het toch structureel aan te pakken.
Je geeft zelf aan dat de voorkeur is om een andere hoek te (gaan) leggen.
Asbest verwijderen hoeft niet de hoofdprijs te kosten, sterker nog tot een bepaald oppervlakte mag je zelf eaa doen. Kijk even bij je gemeente wat er mogelijk is om zelf in te leveren bij de milieustraat.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:15

-tom-562

Oliesjeik

master_viper schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:04:
[...]

Zoiets lijkt mij wel wat, maar hoe krijg je dat goed sluitend aangezien de dakplaten golvend zijn.
Dat spul is goed te 'vormen' en erg flexibel. Als je het uiteindelijk verwarmd kan je het ook nog beter in vorm drukken (wel handschoenen aan doen ;))

Vaak bu'j te bang!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Je hoeft die golven niet eens helemaal dicht te maken. Het is voldoende als je het in de vorm van een lekdorpel onder de platen plakt.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Probleem is alleen dat het allemaal niet zo goed wil plakken op asbest en de vezels die dan vrijkomen zijn ook niet gezond.

Als je iets wil dan til je de platen iets op en zet je een hoekprofiel onder of zet je de bedekking hoger op. Probleem daar weer bij is de bouten die oud zijn en je werkt met asbest.

Ik zou serieus overwegen om dit te laten verwijderen en het in een keer goed te doen.

Tweakers Discord

Pagina: 1