Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsSpider
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09-2021
Mijn zoontje (13) heeft moeite om zn dagelijkse structuur in de gaten te houden.

Ik ben op zoek naar een smartwatch die duidelijke trillingen geeft.
Hij moet dan gaan trillen bij meldingen en afspraken uit de google agenda
en wanneer er een telefoontje binnenkomt en als de wekker van zn telefoon staat ingesteld.

Hier wil ik mee starten, mocht dit niet voldoende zijn dan wil ik er deze app: https://play.google.com/s...s?id=nl.mijneigenplan.app op de smartwatch kunnen installeren.

Waterdicht zou fijn zijn, dan kan hij hem omhouden en is de kans kleiner dat hij hem vergeet om te doen.

Qua richtprijs denk ik aan max 100 euro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:14

NeHoX

Gamer + PV

Welke horloges heb je zelf al gevonden? Volgens mij kan vrijwel iedere smartwatch wat je wilt.

Waarom lukt dit niet via zijn telefoon? Die kan toch ook trillen en maakt toch geluid bij een agenda melding?

De installatie van een app op een smartwatch gaat meestal niet, je moet een smartwatch meer zien als doorgeefluik van notificaties op een telefoon.

[ Voor 26% gewijzigd door NeHoX op 20-09-2021 09:56 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MrsSpider welkom op Tweakers.

Ongeveer elke smartwatch kan doen wat jij wilt. Budget technisch moet ik meteen denken aan een Mi Band 6, die is ook nog eens gewoon waterdicht en kost maar de helft van je budget.

Dat gezegd hebbende voldoet je openingspost momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even willen toevoegen welke opties je zelf al gevonden en overwogen hebt?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsSpider
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09-2021
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb geen ervaring met smartwatches.
Ik heb van tevoren zeker wel gekeken en gezocht en was toevallig ook wel uitgekomen bij de Mi Band 6 maar ik kon nergens vinden of die meldingen met google agenda kan.

Waarom lukt dit niet via zijn telefoon? Die kan toch ook trillen en maakt toch geluid bij een agenda melding?
Hij moet tijdens school zijn mobiel wegleggen en heeft het daarom vaak ook op stil staan.
Als hij meldingen kan ontvangen via zijn horloge, dan wordt hij ook nog sensorisch herinnert aan een taak.
Ik wil hem dan een melding geven 5 minuten voor zijn taak en op het moment van de taak zelf.
Hierdoor heeft hij even de tijd om af te maken waar hij mee bezig is zodat hij op het moment van de taak zelf , zijn aandacht daarop kan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Mocht iemand er nog wat aan hebben op dit moment:

De app TimeTune (Android) op de smartphone/tablet is erg handig daarvoor,
en een niet echt dure smartwatch kan meldingen daarvan ontvangen ook.

Nog een stap verder, het volledig op een smartwatch, daarvoor is de Maat app ontwikkeld: https://betermetmaat.nl/app/