Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 19:38
Mijn vraag
Als je het knopje boven de volume knoppen omzet dan gaat de 'stille modus' van de iPhone aan. Dit wordt kort weergegeven op het scherm. Is het ook mogelijk om dit permanent weer te geven zodat je ziet dat de stille modus aan is, bijvoorbeeld in de statusbalk bovenin?

Mijn (wat oudere) ouders hebben de neiging om dit knopje om te zetten ("ik weet niet hoe dat kan, ik zit er nooit aan...") en klagen vervolgens dat ze oproepen missen...

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 7 iOS 14.7 (?)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn google magic, maar die laat mij wat dit betreft een beetje in de steek...

Beste antwoord (via BB-One op 20-09-2021 12:07)

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat ik eens heb toegepast is een plakbandje over die schakelaar en dan een siliconen hoesje erom. Die combi maakt het lastiger om dat knopje per ongeluk om te zetten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bij mijn weten kun je het niet zichtbaar maken en kan dat knopje ook niet worden uitgeschakeld.

Iets wat wellicht een heel klein beetje in de buurt komt is het laten knipperen van de flitser als de stille modus is ingeschakeld. Via instellingen -> toegankelijkheid -> audio/visueel -> Visueel

Daar heb je "Led flits bij melding" en als je die inschakelt nog "Flits bij uitgeschakeld geluid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 07:28

NeHoX

Gamer + PV

Denk dat de oplossing van eLScha de beste is want naar mijn weten kun je nergens permanent laten zien dat het belsignaal uit staat in iOS

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat ik eens heb toegepast is een plakbandje over die schakelaar en dan een siliconen hoesje erom. Die combi maakt het lastiger om dat knopje per ongeluk om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 19:38
RiDo78 schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:59:
Dat is wel een heel praktische oplossing in dit geval, voor iets wat in mijn optiek softwarematig geregeld had kunnen worden.

Dank!