Heeft OC nog zin?

Pagina: 1
Acties:

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een Intel P!!! 750@900
288MB Infineon CL 2-2-2
Asus P3B-F
En een Gainward GF2 PRO (Max wat ik kan halen is ~250/~500, maar dat had ik gelijk uitgedaan omdat het nogal heet werdt, vond ik dan.)

Ik heb mijn mijn GF op verschillende snel heden geklokt, van 220/450 tot 250/490. Mijn marks zijn dan op alle snelheden rond de 6250~6300, heeft het nog nut om voor mij nog verder to OC'en?

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de bottleneck is? Zelf denk ik de CPU. Mem van mijn GF2 denk het niet, want ik heb zelfs op 200/480 geprobeerd met het zelfde resultaat.

Een ander irritatie is dat ik soms hele kleine schokken krijg(AGPApperture op 4mb) bij demo of een benchmark, maar bij een spel weer niet. Weet iemand waarom dat is?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Denk dat het wel redelijk in evenwicht is. En als je geen problemen hebt in spellen, boeieh.

ps over welke 3Dmark praat je hier, 2000 zekers

| I've got permission to color outside the lines |

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik heb het vermoeden dat je dus met een fsb van 120MHz werkt. Mijn asus p3b-f wilde daar ook niet verder icm met mijn cpu. Het schijnt wel te kunnen, maar je moet geluk hebben in dze combo. Je AGP size vind ik wel erg klein. Ik heb hem zelf op 128MB staan, en ik dacht dat dat een betere instelling was. Als je FSB op 120 MHz staat, dan staat je AGP dus op 40 MHz te toeteren. Dit is wel bijna het maximum. Ik heb het even op 41 MHZ gehad, maar dat draaide niet stabiel, dus ik denk dat je aan de grens zit.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• ReseT
  • Niet online
Ja het is 3Dmark2000.

Mijn P3B-F kan veel hoger, (FSB140Mhz), alleen die CPU wil het niet :(
Heb trouwens ooit met mijn G400 het AGP 1:1 gezet(Foutje van mij :+ ), dus AGP = FSB, 112Mhz(ge OC'ed) het werkt nog ook :D

Apperture had ik zo gezet na het lezen van een paar topics met schok problemen in games/benches, nou dit heeft voor mij niet veel geholpen, dus ga ik het morgen weer vergroten naar 128 ofzo.

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Op zondag 19 augustus 2001 23:59 schreef ReseT het volgende:

...

Een ander irritatie is dat ik soms hele kleine schokken krijg(AGPApperture op 4mb) bij demo of een benchmark, maar bij een spel weer niet. Weet iemand waarom dat is?
AGP aperture is het gedeelte van het systeemgeheugen waarin de videokaart textures opslaat, als die niet meer in het geheugen van de kaart passen. Die schokken komen doordat jouw kaart een texture wil weergeven die niet in zijn eigen geheugen en niet in de AGP aperture staat.

Volgens de meeste bronnen is een AGP aperture van de helft van het systeemgeheugen een goede waarde. Ik heb zelf gemerkt dat je bij sommige spellen (Q3A) een hogere framerate krijgt als je het instelt op 256MB, ook al heb je niet zoveel geheugen.

• ReseT
  • Niet online
Op mijn kaart zit 64MB, aan gezien dat de meeste spellen maar 32 nodig hebben, lijkt het mij dat het geheugen van mijn kaart vol is.
Kan het dan zijn dat het een software probleem is of dat mijn HD(Quantum +LM, 2mbcache&7200rpm) het niet meer aan kan?

Pagina: 1