Mijn vraag
Hebben meer mensen daar last van? Er gaat nergens iets kapot, maar Windows heeft heel vaak kleine ergenissen. Voorbeelden:
Windows 10, volledig bijgewerkt op een Dell Latitude E7440
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een herstart lost het probleem altijd op, maar is erg onhandig ivm het weer moeten openen van al m'n programma's. Ik ben dit niet gewend van Windows. Windows 8.1 is bij mij altijd volledig stabiel geweest. Bij Windows 10 lijken er met elke grote update weliswaar bugs worden opgelost, maar er komen ook weer nieuwe bij...
Hebben meer mensen daar last van? Er gaat nergens iets kapot, maar Windows heeft heel vaak kleine ergenissen. Voorbeelden:
- Het beeldscherm gaat niet uit, terwijl de uitschakeltijd allang verstreken is en de computer niet wordt gebruikt. Hij blijft dan op het lockscreen staan.
- Explorer.exe loopt vast of is vreselijk traag. Taskmanager gebruiken om explorer.exe te killen en opnieuw te starten en het is weer goed.
- Rechts-klikken op een item geeft soms een onverklaarbare vertraging tot het popup-menu tevoorschijn komt
- De fan begint soms zomaar te blazen terwijl ik de computer niet gebruik (die staat dan bv op screensaver). Als ik dan ontgrendel en in taskmanager kijk welke taak de cpu gebruikt, dan is er nauwelijks cpu gebruik en de fan gaat dan ook weer uit.
- Soms is de computer erg traag, alsof er zware taken draaien. Ik kijk dan in Taskmanager, maar dan is er niks dat de cpu opslorpt. Soms gaat het vanzelf weer over, soms is een herstart nodig.
Windows 10, volledig bijgewerkt op een Dell Latitude E7440
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een herstart lost het probleem altijd op, maar is erg onhandig ivm het weer moeten openen van al m'n programma's. Ik ben dit niet gewend van Windows. Windows 8.1 is bij mij altijd volledig stabiel geweest. Bij Windows 10 lijken er met elke grote update weliswaar bugs worden opgelost, maar er komen ook weer nieuwe bij...