Nieuwe semi-budget gaming-pc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHeuver
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-06-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor licht werk en vooral om te gamen wil ik een nieuwe pc bouwen. Ik speel vooral strategies (turn-based en real-time) en soms een RPG of een shooter. Ik game op een 4k scherm, maar hoef niet het uiterste uit elke nieuwe game te trekken en dat betekent dat ik er ook geen duizenden euro’s voor neer wil leggen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen strict budget, maar ik probeer het enigszins binnen de perken te houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Omdat GPU’s op dit moment onbetaalbaar zijn, wil ik nog even door met mijn oude GTX 1060, 3GB. De rest van de setup wil ik alvast upgraden en klaarmaken voor een dip in prijzen of totdat ik een pot goud vind om een serieuze kaart te kopen.
Ook neem ik uit mijn oude kast de processorkoeler mee: CoolerMaster Hyper 212 EVO.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst onder

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een beetje een stil systeem zonder flashy uiterlijk; hij staat onder mijn bureau.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. Ik heb geen idee hoe.

Wat verwacht je van ons?[i]
Een kritische blik op de componenten en de samenhang.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 279,-€ 279,-
1MoederbordenGigabyte B450 Aorus Elite€ 62,90€ 62,90
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,90€ 64,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 69,90€ 69,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 700W€ 84,90€ 84,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 86,-€ 86,-
Totaal€ 647,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:50
Alleen de V2 van dat moederbord werkt direct met de 5600x: pricewatch: Gigabyte Aorus B450 Aorus Elite V2

Pak als geheugen pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS. De Corsair set werkt niet altijd stabiel met Ryzen.

Voeding heeft een antiek FSP platform met ACRF platform. Dit moet je niet willen. Al helemaal niet met 700W. Pak de veel betere pricewatch: BitFenix Formula Gold 650W.

Kast is prima voor huidige setup, maar als je een serieuze videokaart wil hebben kun je beter een kast nemen met meer airflow. Bijvoorbeeld de pricewatch: Fractal Design Meshify C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHeuver
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-06-2022
Fantastische tips, dank je wel!