Hoe spuitwerk van plafond verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:36
Mijn plafond is 10 jaar geleden gespoten door een stucadoor maar dat laat sinds een aantal jaar los. Daaronder zit een latex laag. Na het spuiten van de stucadoor kwam de bruine rookkleur van de vorige bewoner die veel gerookt had er doorheen. Er is toen een soort zoutzuur oplossing tegenaan gespoten door de stucadoor en alles was weer wit. Geen idee of dat is gaan werken in al die jaren en of er andere oorzaken zijn maar kortom, die spuitlaag moet er dus compleet vanaf omdat het op meerdere plekken loslaat. Daarna moet ik bekijken of die latexlaag ook weg moet.

Heeft iemand een idee hoe dit spuitwerk snel en zo mogelijk zoveel mogelijk stofvrij weg te halen is? Huis staat uiteraard vol met spullen. Krabben met plamuurmes al gedaan, lukt eventjes tot je weer bij stukken komt die nog vast zitten. Maanden wachten en je kan weer stukje verder, schiet niet echt op. Natspuiten met plantenspuit hielp ook niet, of ik had het niet nat genoeg gemaakt? Plafondschuurmachine met stofzuigeraansluiting kan uiteraard maar zal toch nog veel stof geven neem ik aan.

Tips welkom 😀

Foto van het spuitwerk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arnzAAWOEkYQSkxKvep8XnUFWBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkyyC3a584BXox8E1Gg0EFBT.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-12 17:12
Schuren.

Met een langnek schuurmachine. Is te huur bij bv boels. Als je de bijbehorende stofzuiger meeneem dan kan je schuren met bijna 0 aan stof.

Ik had hem gehuurd om m'n muren te schuren en ik stond versteld van hoe goed en stofvrij dat ging.