Uitgesteld verzenden van E-mail (niet uitgesteld bezorgen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:47
Iets wat ik al langer probeer, maar volgens mij nog steeds niet kan, is uitgesteld verzenden van e-mail in outlook.
Als ik nu een e-mail verstuur en die pas morgen laat bezorgen (uitgesteld bezorgen), dan krijgt de ontvanger inderdaad pas morgen mijn e-mail, maar nog steeds met verzenddatum vandaag.
Heeft iemand daar een oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
binnen de client van outlook kan je bij je bericht en dan opties kiezen voor "delay delivery"
is dat wat je bedoeld?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cg8BmfD.png

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 19-09-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Strikt genomen is dit geen functie van e-mail. De e-mail clients die een dergelijke functie bieden doen het dan ook allemaal op hun eigen manier. Welke e-mail client gebruik je hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MeTooPV schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:33:
Iets wat ik al langer probeer, maar volgens mij nog steeds niet kan, is uitgesteld verzenden van e-mail in outlook.
Als ik nu een e-mail verstuur en die pas morgen laat bezorgen (uitgesteld bezorgen), dan krijgt de ontvanger inderdaad pas morgen mijn e-mail, maar nog steeds met verzenddatum vandaag.
De mail pas morgen versturen? De datum/tijd van je PC wijzigen, snel versturen en weer terugzetten?
Allemaal shit antwoorden, idd. Maar waarom wil jij die ontvanger zo graag belazeren en waarom moet Microsoft en/of twiekers daar aan meewerken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 17:59
Brahiewahiewa schreef op maandag 20 september 2021 @ 02:31:
[...]

De mail pas morgen versturen? De datum/tijd van je PC wijzigen, snel versturen en weer terugzetten?
Allemaal shit antwoorden, idd. Maar waarom wil jij die ontvanger zo graag belazeren en waarom moet Microsoft en/of twiekers daar aan meewerken?
TS wil de datum van verzending gelijk hebben aan de datum waarop de mail verstuurd wordt, wat is daar belazeren aan? Ik gebruik deze functie ook wel is om collegas te emailen rond 8 uur in de ochtend en niet s'nachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

In het geval van een Exchange server wordt het bericht daadwerkelijk op die tijd verzonden en op de server opgeslagen, maar pas op de ingestelde tijd verstuurd naar de externe server of bezorgd in de juiste inbox. De tijd die je ziet is de tijd dat het bericht is aangemaakt, niet dat die is verstuurd.
Het is dus bewust zo dat die datum van het moment van schrijven is.

Er is met behulp van VBA scripts de theoretische mogelijkheid om een nieuw mailtje aan te maken en te versturen op het moment dat een reminder getriggerd wordt: https://www.slipstick.com...-outlook-reminders-fires/
Maar verder kan ik helaas ook niks vinden. De enige andere optie is wisselen van mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mrFoce schreef op maandag 20 september 2021 @ 02:47:
[...]

TS wil de datum van verzending gelijk hebben aan de datum waarop de mail verstuurd wordt, wat is daar belazeren aan? Ik gebruik deze functie ook wel is om collegas te emailen rond 8 uur in de ochtend en niet s'nachts.
Ja, als je back-end een Exchange server is, kan dat. Dan staat die mail in jouw outbox te wachten en als het moment daar is, wordt er programmatically op "send" gedrukt. Maar als je back-end de smtp server van de provider is, dan wordt in de delivery options de delay opgegeven, maar de server slaat het time stamp van de delivery op in de mail

Kijk, als jouw doel is om je collega's niet te ontrieven doordat hun telefoon om 3 uur 's-nachts meldt dat er e-mail is, prima. Dat kan ook gewoon met de huidige opties. Maar als jouw doel is om te verhullen dat je om 3 uur 's-nachts mail verstuurt en je het wilt laten voorkomen dat die mail om 8 uur 's-ochtends is verstuurd, dan ben je bezig met het omzeilen van beveiliging

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
Brahiewahiewa schreef op maandag 20 september 2021 @ 03:02:
[...]
Maar als jouw doel is om te verhullen dat je om 3 uur 's-nachts mail verstuurt en je het wilt laten voorkomen dat die mail om 8 uur 's-ochtends is verstuurd, dan ben je bezig met het omzeilen van beveiliging
Welke beveiliging wordt er dan omzeild? Hint: geen.

Deze dingen worden ook toegepast bij e-mail nieuwsbrieven en reclame e-mails. De sites die dit verwerken zetten altijd de werkelijke verzenddatum en tijd erin.

Let wel even op dat een e-mail veel verschillende datums en tijden erin heeft staan en dat het aan de client is welke er wordt getoond. Ik zie bij Outlook soms de werkelijke ontvangst datum en tijd standaard bij ontvangst staan, als ik daar met de muis overheen hover dan zie ik de werkelijke verzend datum en tijd welke vaak een paar minuten of seconden eerder is. De andere keer is het de werkelijke verzend datum en tijd. Dit heeft dus ook te maken met de andere kant hoe die het invult.

De vraag is dus! Welke e-mail server en welke e-mail client gebruik je? Mogelijk kun je ergens nog iets instellen qua verzend headers.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:47
Mijn doel is inderdaad verhullen dat de mail op zondag verstuurd is. Sommige mensen nemen daar aanstoot aan.
Blijft dus lastig. Ik ga voorlopig toch maar voor het ouderwetse uitgesteld bezorgen en als de ontvangende client gewoon op datum ontvangen sorteert is het genoeg verhuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 20:16
Dit en meer kan met Spark (alleen voor iOS en Mac OS, windows schijnt er aan te komen).

Je plant het bericht voor een bepaald tijdstip, ontvanger krijgt dat tijdstip te zien
Bericht rescheduled voor 10:34, ontvanger ziet dat als moment van verzenden (tweede afbeelding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GD_vLmF0MViovb7A1n9OF4A-C-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TFgGzIfVLay3Tt7zxIGSz2mi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwzPHOmV4A72WJFEX3WcNHbekSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VTkZYU28MzMZeA4GREpWguvt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 12:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Brahiewahiewa schreef op maandag 20 september 2021 @ 03:02:
[...]
Maar als jouw doel is om te verhullen dat je om 3 uur 's-nachts mail verstuurt en je het wilt laten voorkomen dat die mail om 8 uur 's-ochtends is verstuurd, dan ben je bezig met het omzeilen van beveiliging
Overdrijven is ook een vak zeg :o

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MeTooPV schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:33:
Ik heb dit zelf ook wel een uitgeprobeerd door mijzelf een mail te sturen. Want ik doe dit ook wel eens, ik ben vaak 's nachts wakker omdat ik ergens aan denk en bang ben het te vergeten. Maar ik wil niet dat mijn collega's zien dat ik om 3:30 een mail heb zitten typen :)

Maar het komt dan in de inbox met de ontvangsttijd (Date received). De Date Sent is inderdaad wel de originele tijd maar daar kijkt niemand naar zoals je zelf al zegt.

Met Lotus Notes had je inderdaad veel meer mogelijkheden. Je kon echt alles scripten. Ik had bijvoorbeeld een 'agent' gemaakt die de 'send receipt' vlag uitschakelde bij ontvangst (voor de verwerking ervan) en dan de titel veranderde zodat ik kon zien dat het geprobeerd was. Dan had ik een ander scriptje waarmee ik alsnog de ontvangstbevestiging kon sturen. Zo kon ik zorgen dat mensen er niet meteen bovenop sprongen als ik een mail had gelezen :P Dat mis ik inderdaad wel. Maar wat ik niet mis is het 2x per dag crashen van Notes en de enorme wildgroei aan databases die mensen in elkaar hadden geknutseld.

Misschien kan je zoiets met de Graph API wel doen, als je tegen Exchange aan babbelt en dan je te versturen mails in een specifieke drafts folder zet. En dan 's morgens om 8 uur 1 voor 1 die wachtende mails afschieten. Nooit naar gekeken (bij ons is API toegang ook erg beperkt helaas)

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 20-09-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:28
De verzending van e-mailberichten uitstellen of plannen

Dit is het eerste wat ik vind als ik je vraag intype op google...
Lijkt er toch wel op dat dit moet kunnen? Of is dit niet wat je bedoelt?

[ Voor 4% gewijzigd door GeeEs op 20-09-2021 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-06 13:40
Zojuist geprobeerd vanuit een self-hosted Exchange (van werk) met uitgestelde verzending. Zowel in gmail als mijn eigen mailbox (verstuurd naar een alias) kwam de mail te staan met het door mij ingestelde tijdstip. Niet met het tijdstip dat ik op "verzenden" klikte. Maar outlook moet wel open blijven staan (dus client zorgt voor het uitstel, niet de server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-06 05:31
Op Linux kan je ook het commando 'mail' gebruiken om een mail te sturen. Je hebt dan wel een mail transport agent nodig, wat meestal postix is. Postix kan je configureren om een specifiek account met een password te gebruiken om mail af te leveren.
Pagina: 1