Hallo allemaal, 5 jaar geleden heb ik via het zelfde forum mijn build voorgesteld. 5 jaar later is het tijd voor iets nieuws en vandaar dit topic. Mn oude systeem is tot nu toe erg betrouwbaar gebleken maar begint langzaam achter de feiten aan te lopen. Het advies is mij toen de tijd erg bevallen en ik ben terug voor een nieuwe build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal hoofdzakelijk voor gaming bestemd zijn. Ik edit zo nu en dan videos en ik hou niet van trage computers. het moet van mij snel opstarten, hoge fps gamen op 1440p en ik wil de nieuwste technieken zo als RayTracing kunnen uitvoeren. Ook ga ik dit systeem op mijn bureau plaatsen en wil dus ook dat het er als een kunstwerkje uit ziet.
De games die ik laatste tijd veel speel en wat ik van plan ben om te spelen:
-GTA 5 met FiveM mod + ENB geinstaleerd.
-Battlefield 2042
-Star wars Jedi Fallen Order
-Star Citizen (lang niet gespeeld, mijn pc doet het hier niet lekker op)
-Assetto Corsa
-aantal VR games met een Oculus Quest 2
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet perse een limiet aan de prijs. ik heb momenteel zelf 3000 euro in gedachte. Ik ben mij bewust van het feit dat componenten nou eenmaal ontzettend duur zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude pc zal niet hergebruikt worden. Wel zal ik hier de oude build plaatsen om te kijken of er nog wat bruikbaars bij zit.
OUDE BUILD!!!!!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn plan is een AMD Ryzen 9 3900X in combinatie met een RTX 3080. Ik ben van plan om hier 32GB ram voor te gebruiken maar ram is iets waar ik de ballen verstand van heb. ook ben ik van plan om 2 Samsung 980 1TB in te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige voorkeur is dat de onderdelen zo veel als mogelijk wit moeten zijn. ik ga het systeem bouwen in een Lian Li o11 Dynamic white. er mag lekker veel RGB door het systeem heen gaan.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan om een AiO te gebruiken op de processor. dit mede omdat ik de looks daar van heel clean vind. dit bied mij wel de mogelijkheid om te overclocken maar ik heb dit nog nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen hebben betreft alle onderdelen in de pc en de combinatie van de onderdelen die ik op het oog heb. ik verwacht dat er misschien foutjes door mij zijn gemaakt en dat er zeker nog kosten te besparen zijn. Alle onderdelen mogen ook aangepast worden, als het maar zo veel als mogelijk witte onderdelen bevat.
De Build die ik wil gaan bouwen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal hoofdzakelijk voor gaming bestemd zijn. Ik edit zo nu en dan videos en ik hou niet van trage computers. het moet van mij snel opstarten, hoge fps gamen op 1440p en ik wil de nieuwste technieken zo als RayTracing kunnen uitvoeren. Ook ga ik dit systeem op mijn bureau plaatsen en wil dus ook dat het er als een kunstwerkje uit ziet.
De games die ik laatste tijd veel speel en wat ik van plan ben om te spelen:
-GTA 5 met FiveM mod + ENB geinstaleerd.
-Battlefield 2042
-Star wars Jedi Fallen Order
-Star Citizen (lang niet gespeeld, mijn pc doet het hier niet lekker op)
-Assetto Corsa
-aantal VR games met een Oculus Quest 2
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet perse een limiet aan de prijs. ik heb momenteel zelf 3000 euro in gedachte. Ik ben mij bewust van het feit dat componenten nou eenmaal ontzettend duur zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude pc zal niet hergebruikt worden. Wel zal ik hier de oude build plaatsen om te kijken of er nog wat bruikbaars bij zit.
OUDE BUILD!!!!!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASUS Z170 PRO GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce GTX 1080 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 89,04 | € 89,04 |
1 | Behuizingen | Aerocool XPredator X3 White Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilatoren | Sharkoon Silent Eagle 1000 , 120mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 1TB | € 103,- | € 103,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 192,04 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn plan is een AMD Ryzen 9 3900X in combinatie met een RTX 3080. Ik ben van plan om hier 32GB ram voor te gebruiken maar ram is iets waar ik de ballen verstand van heb. ook ben ik van plan om 2 Samsung 980 1TB in te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige voorkeur is dat de onderdelen zo veel als mogelijk wit moeten zijn. ik ga het systeem bouwen in een Lian Li o11 Dynamic white. er mag lekker veel RGB door het systeem heen gaan.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan om een AiO te gebruiken op de processor. dit mede omdat ik de looks daar van heel clean vind. dit bied mij wel de mogelijkheid om te overclocken maar ik heb dit nog nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen hebben betreft alle onderdelen in de pc en de combinatie van de onderdelen die ik op het oog heb. ik verwacht dat er misschien foutjes door mij zijn gemaakt en dat er zeker nog kosten te besparen zijn. Alle onderdelen mogen ook aangepast worden, als het maar zo veel als mogelijk witte onderdelen bevat.
De Build die ik wil gaan bouwen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 478,01 | € 478,01 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-A Gaming | € 164,95 | € 164,95 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G LHR | € 1.439,- | € 1.439,- |
1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic (Wit) | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Waterkoeling | Lian Li GALAHAD 360 AiO ARGB Wit | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Ventilatoren | Lian Li UNI FAN SL120, 3-pack, Wit, 120mm | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 127,05 | € 127,05 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
2 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 117,70 | € 235,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.914,- |