Passieve speaker > amp > dac > pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05 00:05
Goeiemoggel iedereen! Ik heb op dit moment Logitech z323 + Kguss DAC. Levert goed geluid, maar kan vast beter.

Wat ik nu wil aanschaffen is een passieve speaker van qaccoustic 3010 (€173) met een Fosi Audio BT20A AMP (€70) gekoppeld aan een Kguss DAC (in bezit) naar PC of headphone (SHP9500).

Mijn vraag is of dit goed werkt?
Speaker > cca kabel > amp > RCA > dac > USB/phone > PC/headset.

Of gewoon simpel actieve speakers zoals Edifier R1700BT / R1855DB :p?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_uLOxz89WOzSDMDXIv_vdMz76w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oa5bUMk02dNzUwlxDA0iuaic.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jY2UwC6rBST4zfyqoxj3Qs0WccY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyEDuaaUhKHMOjnCwsprkPIV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je:

Bronnen: pc, telefoon
Weergave: luidsprekers, bedrade hoofdtelefoon

Met de genoemde apparaten kan dat, behalve dat je wat stekkers om moet prikken om naar je telefoon te luisteren via je hoofdtelefoon.

Een kastje dat al deze apparaten met elkaar verbindt in alle mogelijke combinaties, is een ouderwetse versterker. Die wordt ook wel 'geïntegreerde versterker' genoemd, waarbij 'geïntegreerd' slaat op de ingebouwde voorversterker, waarmee je dus meerdere bronnen kan selecteren, een volumeregelaar hebt en vaak ook toonregelaars. Voor een paar tientjes op Marktplaats te halen. De Chinese versterker die je noemt heeft slechts één analoge ingang en geen hoofdtelefoonuitgang. Dat betekent dat je er een extra voorversterker bij nodig hebt voor deze functies.

Met de Edifier ben je er bijna, daar zitten meerdere ingangen op maar geen hooftelefoonaansluiting.

Verder vind ik koperen luidsprekerkabel prettiger werken dan CCA, omdat CCA grotendeels van aluminium is en dat is broos. Als je de losse draadjes van een ader in elkaar draait, breken ze steeds af. CCA is de allergoedkoopste kabel en is dus meestal erg stug. Voor rond een euro per meter heb je degelijke 2x 0,75 mm^2 koperen kabel.

[ Voor 17% gewijzigd door TBTL op 19-09-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05 00:05
Koperen luidspreker kabels, bedankt voor de tip!

De Chinese voorversterker heeft inderdaad 1 analoge voor headphone en de speaker wordt verbonden via USB poort. Headphone wordt niet vaak aangesloten, anders negeer ik mijn vrouw en kids volledig haha.