Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasjoeri
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-06 11:08
Hallo, wegens ik een nieuwe gsm hebt en nu een usb C aansluiting heb moet ik niet meer zoveel micro usb hebben.

Bij micro usb heb ik veel versleten wegens zoals van de action, goedkoop maar snel versleten.

ik krijg zoals op facebook reclame van merk ,monsterpowerplus, Op eerste gezicht goed wegens haaks maar lijkt mij dat dit gewoon alli doorverkoop is maar dan veel duurder is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hgIBb4GyWGNP4s4wNiOrV_Nc58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agU6m9PZSgNBpjxrfUlgVkO1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wel al op een site een draaibare kop usb c (vind dit al goed) en overbrengen van Ringke van microusb naar usb c
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_-Wwg56IYLSGMWoXj3OxRhMcrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gG5WThaOPRdmM5PRw152CPWF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNlSCw5bpRfLPQbXCf8bDaxr3sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACoupBMYzG2KWSdHEPGm1jC9.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vraag ik welke, wat , waar rekening mee houden en reviews, voor niet voor zogezegd 15 euro uit te geven die minder kwaliteit heeft dan een action van 2 euro .....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Kabeltjes van Anker bevallen mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dasjoeri schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:07:
Bij micro usb heb ik veel versleten wegens zoals van de action, goedkoop maar snel versleten.
Kabels slijten amper. Het is de isolatie die het begeeft omdat de kabel veel geknikt wordt of connectoren die buigen. Of de aansluiting van de telefoon lubbert uit...
ik krijg zoals op facebook reclame...
Klik daar vooral op een je krijgt er alleen maar meer te zien. Lang leve de algoritmes van Facebook.
Ik heb wel al op een site een draaibare kop usb c (vind dit al goed) en overbrengen van Ringke van microusb naar usb c
Waarom zou je van micro usb naar usb-C willen? Usb-C os ontworpen om tussen de beide aangesloten apparaten te communiceren (dus oplader en telefoon etc) zodat de maximale stroom geleverd kan worden voor het opladen. Daarbij, een draaiende kop zorgt alleen maar voor een zwak punt in de connector, die zal waarschijnlijk zo doormidden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasjoeri
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-06 11:08
sypie schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:24:
[...]
Kabels slijten amper. Het is de isolatie die het begeeft omdat de kabel veel geknikt wordt of connectoren die buigen. Of de aansluiting van de telefoon lubbert uit...
Ja had een duure en buigde ook veel mee en ging niet stuk, action hing in de auto en stak gewoon in voor op te laden ging sneller stuk ... Daarmee wou ik meer naar haakse gaan
sypie schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:24:
[...]
Waarom zou je van micro usb naar usb-C willen? Usb-C os ontworpen om tussen de beide aangesloten apparaten te communiceren (dus oplader en telefoon etc) zodat de maximale stroom geleverd kan worden voor het opladen.
Omdat ik nog redelijk wat kabels heb en heb powerbanks en zijn allemaal toch micro usb, voor minder te vergissen. kunnen die communiceren met powerbans dan die al 4 jaar oud zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Anker of Blitzwolf (banggood) doen het bijij altijd prima. Knikken ook niet zomaar net achter de connector zoals de goedkope.

En lekker USB-C bestelen, en dan de micro versies het en der in de hoek stoppen, voor het geval je ze toch nog nodig hebt. Waarom investeren in een verouderde standaard.

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 19-09-2021 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb een aantal UGreen kabels van ali gekocht. Die gebruik ik niet constant (want; ali) maar voelen zeer degelijk aan en kunnen een relatief hoge stroom aan.
UGreen is volgens mij Duits maar misschien kan iemand meer vertellen over de kwaliteit van UGreen?

Ik heb laatst een Belkin USBC naar USBC kabel gekocht om mijn laptop op te laden en die is ook zeer degelijk maar wel vrij stug omdat die denk ik een vaste kern heeft.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14
Net als @_ferry_ heb ik goede ervaringen met Anker en Blitzwolf.
@pwillemske Over UGreen heb ik ook al enkele positieve ervaringen gezien. Echter niet Duits maar Chinees, net als de bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
@D-Three Oke ik dacht dat ik ooit UGreen Gmbh had gezien. Achja, niet alles uit China is slechte kwaliteit gelukkig. Ik heb ook een lader van hun voor mijn iPhone (USB C lader) en die werkt echt perfect. Weinig hitte en gewoon degelijk.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ben zelf erg te spreken over de kabels van IKEA, de Lillhult. Zijn 4 euro, geweven mantel en de stekkers zijn voorzien van een rubberen afdekking. Maakt ze enigzins lomp maar ook erg stevig. De kat krijgt ze wel eens te pakken maar kapot gaan ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-07 13:28
heb al 3+ jaren goede ervaringen met Baseus / Ugreen / Anker, nog nooit een kapotte kabel gehad van deze merken (allemaal beschikbaar op Aliexpress)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Overige smartphones, het gaat hier niet om de electronica erin, maar over complete kabels, denk dat daar meer kennis over oplaadkabels zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:28
Blitzwolf pak ik dus nooit meer. Mijn kids hebben meerdere kabels gesloopt 😀 van dit merk.

Meestal zitten ze dan in een tablet en dan op spanning of gedraaid e.d. vanochtend had ze alleen nog de connector in de tablet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
Ugreen, Baseus, Anker. Zeer degelijke kabels en laders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-07 12:30
Omdat mijn vriendin de laadkabels doorgaans aan zware mechanische stress blootstelt heb ik nu een kabel gevonden die een hoek van 180 graden maakt.

Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/002304638PI01/image.jpg?x=600&y=600

Zo komt de kabel aan de achterkant van de telefoon uit waarmee voor mijn gevoel de kans veel kleiner is dat de kabel een rare klik maakt. De USB A-stekker is omkeerbaar en dat is zo'n innovatie waarvan je je afvraag waarom niet alle kabels dat hebben. Gelukkig is USB-C van begin af aan al omkeerbaar.

Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/002304638PI02/image.jpg?x=600&y=600

Volgens opgave van de fabrikant zijn de aders van echt koper en bevat de laadkabel aderparen met 30 AWG voor signaal en 22 AWG voor de voeding. Dat lijken mij prima specificaties.

De maximaal toegestane stroom is 3 Ampère.

Link: Renkforce USB 2.0 aansluitkabel [1x USB-stekker A - 1x USB-stekker C] 1.00 m zwart 180 graden haaks

Prijs: € 8,32 inclusief btw. maar exclusief verzending.

Ook heb ik meteen de Micro-USB variant in huis gehaald zodat mijn vriendin haar e-reader ermee kan opladen.

Link: Renkforce USB-kabel USB 2.0 USB-A stekker, USB-micro-B stekker 1.00 m zwart 180 graden haaks

Prijs: € 7,39 inclusief btw. maar exclusief verzending.

Een klein verschil lijkt dat de Micro-USB variant 23 AWG schijnt te gebruiken voor het aderpaar dat de voeding levert. Er is 2,4 Ampère als maximale stroom opgegeven maar dat is ook ruim voldoende voor en Micro-USB stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die 180 kabels hebben de onhebbelijke eigenschap niet te passen als je een hoesje gebruikt.
Zelfs met de wat dunnere zit de plug er (mijns inzien) net te scheef in gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-07 12:30
Nog geen last van gehad. Kan mij inderdaad voorstellen dat een wat dikkere telefoon problemen zal opleveren.
Pagina: 1