440 Hz vs. 432 Hz

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
[ Geen idee of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen, maar ik heb weet niet waar ik hem anders moet plaatsen ]
---

Zoals de meesten onder ons wel weten is 440 Hz al decennia lang de standaard frequentie, bij zo'n beetje al het geluid dat wij via media tot ons nemen.
Echter, ik heb al vele malen diverse onderzoeken voorbij zien komen waarin wordt beweerd dat 440 Hz het ritme van je hart zou verstoren, en ook stress zou veroorzaken waardoor op termijn mogelijk ziekten zouden kunnen ontstaan?
432 Hz (een 6-voud van het menselijk gemiddelde van 72 hartslagen per minuut) zou synchroon lopen met het hart en daardoor je lichaam beter in balans houden. --> 440 Hz loopt uitgaand van 72 hartslagen niet synchroon.

Ik kan alleen nergens goed onderbouwde vergelijkingen zien, die aantonen dat dit daadwerkelijk het geval is.

Wat is jullie ervaring hiermee, draagt 432 Hz daadwerkelijk bij aan de gezondheid?
En wanneer speelt dit daadwerkelijk een rol?
Ik kan me voorstellen dat iemand die regelmatig naar festivals toe gaat en ook thuis veel naar muziek luistert hier meer baat bij zou hebben, als iemand die slechts 2x per maand op tv naar de F1 kijkt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Nicap

Tsssk....

Volgens mij geldt dat alleen als je gevaccineerd bent.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
440hz is waar de middelste a op een piano op wordt gestemr. Elk geluid heeft een andere golflengte.
Ik heb geen idee wat je precies bedoeld maar ik vermoed dat je een paar dingen door elkaar haalt.

//Edit
Schijnbaar stemmen veel muzikanten de A4 op 432Hz ipv 440Hz. Lees hier even verder https://pianoflow.nl/432hz/
Maar het heeft niets met gezondheid te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door frickY op 18-09-2021 17:22 ]

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Ik kan alleen nergens goed onderbouwde vergelijkingen zien, die aantonen dat dit daadwerkelijk het geval is.
Is dit je antwoord niet?

Overigens, de gemiddelde hartslag van een volwassene kent een bandbreedte (hartstichting noemt 60 tot 100) - niet 1 vaste waarde. Alleen op basis daarvan kan je de specifieke 6-voud al weerleggen toch? Of is jouw rusthartslag op elk moment precies 72…

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
het menselijk gemiddelde van 72 hartslagen per minuut
Als je het gemiddelde van alle 7,9 miljard mensen pakt, dan klopt dat misschien, maar mijn gemiddelde hartslag is al aardig wat lager dan dat, dus daarmee valt heel dat verhaal al in duigen.

The devil is in the details.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Is deze thread bedoeld als grap of moet ik 'm echt serieus nemen?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32

kraats

Ik rol

En denk er aan dat 432Hz aantal trillingen per seconde en 72 aantal hartslagen per minuut is. Daar zit dus geen factor 6 tussen, maar 60 keer zoveel. Totale nonsens dus.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 21:36
Maak even een afspraak bij de GGD ouwe reus

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:57
Hangt er gewoon van af; historisch veel verschillende waardes: in versailles tijdens Lodewijk XIV 392 Hz (dus een noot lager). Bij Bach 415 Hz (halve noot lager). In Venetie tijdens de hoogdagen waar oa San Marco werd gebouwd 460Hz (halve noot hoger). Veel moderne orkesten gaan voor 442 Hz. Het is wat je een la noemt maw. Heeft geen lichamelijk effect, wel effect op timbre van de muziek: hoger is vaak brillianter, en smaak evolueert in de tijd. Belangrijkste is dat iedereen in ern orkest dezelfde la heeft

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13
Er zijn vele argumenten voor 432Hz, maar ik heb er nog nooit een gezien die hout snijdt. Het is (wat mij betreft) broodje aap in het kwadraat.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En daarmee blazen we dit topic uit..l

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.