Toon posts:

Macbook 2018-touchbar - ingebouwde webcamproblemen - help!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jeromekem
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11-10-2021
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijdje een macbook pro uit 2018 met touchbar op MacOS catalina. Ik heb een probleem met mijn ingebouwde webcam waar ik graag jullie mening over zou willen hebben. In de toegevoegde video zie je hoe mijn webcam de achtergrondverlichting aanpast als er iets beweegt in mijn omgeving. Soms schakelt de achtergrond van de webcam bij vol daglicht van bijna helemaal donker naar helder, wat erg vervelend en afleidend kan zijn tijdens vergaderingen. Het lijkt erop dat het iets te maken heeft met de automatische instelling van de achtergrondverlichting.

Nu weet ik dat de ingebouwde instellingen voor de achtergrondverlichting van de webcam kunnen worden aangepast met programma's van derden op eerdere macbook-modellen, maar ik weet niet wat deze mogelijkheden zijn in mijn huidige macbook-model. Weet iemand van jullie of ik iets kan doen om de automatische achtergrondverlichting van de webcam te veranderen of te stoppen, zodat de achtergrondhelderheid van mijn webcam constant blijft?

Heel blij iets van jullie te horen.

Groeten,
Jeroen

Video link: YouTube: YouTube

[Voor 3% gewijzigd door Jeromekem op 19-09-2021 09:38]

Alle reacties

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:14
@Jeromekem
Er zit een aparte sensor in de Mac voor het meten van de lichtsterkte. Je kunt dit uitzetten zoals je vraagt door middel van deze handleiding:
https://www.bollyinside.c...auto-brightness-on-macos/

De webcam heeft hier niks mee te maken en maakt je verhaal wat onduidelijk.

Probeer eerst overigens nog een zogenaamde SMC reset: https://www.howtogeek.com...eset-the-smc-on-your-mac/
Dat is een stukje hardware wat voor de afhandeling van verschillende sensoren zorgt inclusief de lichtsensor.

Je hebt niet een sticker over de camera gehad? Het of nog steeds? Als die te breed was kan er ook lijm resten over de sensor zitten.

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-01 09:07

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(Dat zijn volgens mij 2 verschillende dingen. Je scherm kan inderdaad reageren op lichtsterkte, maar je camera doet dat zelf ook afhankelijk van lichtinval/tegenlicht etc.)

Het zal sowieso schelen als je zorgt voor goed licht in ruimte waar camera staat. Met goede lampen (een goede lamp) blijft het licht in de ruimte constant en hoeft de camera niet telkens te compenseren.

• Jeromekem
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11-10-2021
@Pendora Thanks! Via de settings op jouw link heb ik de sensor niet kunnen uitzetten voor zover ik heb getest. De camera compenseert nog steeds veel voor licht.

@kaassouffle
Ik videocall vaak in een ruimte met een witte achtergrond, het lijkt alsof de webcam hier vaak compenseert wanneer ik heen en weer beweeg. Het is jammer dat ik nog steeds niet weet hoe de 'backlight setting' ingesteld kan worden, daarmee zou het probleem meteen opgelost zijn. Op dit moment zijn alle muren in mijn kamer(s) wit, dus het is ook lastig deze environmental setting te veranderen. Als jullie nog op verdere ideëen komen, ik hoor het zeer graag!

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-01 09:07

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Een camera is lichtval in een lens.. als je muren wit en jij loopt ineens in beeld in je donkere kleren is er opeens veel minder licht voor de camera. Dat gaat ie zeker compenseren. Dat zie je ook in je voorbeeld. Je neemt licht weg door een voorwerp dicht bij camera te houden.

Denk dat je meer moet zoeken naar iets als 'exposure' of 'auto adjust' ipv 'backlight'

Je zou nog kunnen kijken naar de apps die hier genoemd worden:
https://apple.stackexchan...e-adjusting-for-my-webcam

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee