Laptopscherm doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bumzle
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:08
Hoi mede Tweakers,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Heb namelijk een vreemd probleem met mijn scherm, waarvan ik eerst dacht dat het aan de LCD-kabel lag. Na het vervangen daarvan blijft het probleem aanwezig.

Hier een video van het probleem: https://youtu.be/73GfH3Ic91Q

Als ik een extern scherm aansluit bij HDMI heb ik wel gewoon beeld, dus ik heb een sterk en misschien voor de hand liggend vermoeden dat het LCD-paneel zelf stuk is. Toch wil ik dit voor de zekerheid even door wat professionele ogen laten nakijken omdat een nieuw LCD-paneel best prijzig is… De reden waarom ik twijfel is omdat een vriend van mij zei dat het vaak aan de videokaart ligt, maar dan zou ik ook geen beeld moeten hebben op mijn externe scherm lijkt mij.

Edit: Misschien niet goed zichtbaar in de video, maar de tekst die in het begin in beeld staat ziet er ook al wazig uit in het echt, en beweegt licht.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! :)

Groeten,
Bumzle

[ Voor 8% gewijzigd door Bumzle op 18-09-2021 13:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinvol
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-07 17:08
Als je gewoon prima beeld hebt op je externe monitor, en je de LVDS kabel al hebt vervangen, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan het LCD zelf.
Heeeele kleine kans dat het aan de aansluiting op het mainboard zelf ligt, heb je de laptop al opengemaakt om te kijken of er rond de aansluiting iets afwijkends zit?
Als dit niet het geval is, zou ik toch gaan kijken voor een nieuw panel. ( op de achterkant van het huidige display kan je handig het typenummer overnemen en die in google plakken )

[ Voor 12% gewijzigd door Zinvol op 18-09-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heb eerder ook een 15'' gehad van dezelfde serie HP laptop, daar was ook iets geks met het LCD.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumzle
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:08
Dit is super vaag, mijn nieuwe scherm kwam vandaag binnen en ook hiermee heb ik problemen. Ik heb nu wel beeld in tegenstelling tot eerder, maar mijn beeld is wazig en er zit een storende rode laag over het scherm heen. Zou het dan toch aan het moederbord liggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMuVkthSoBefPN0ePW2NqLKoV5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idUdVrQzsNI6ZF1k0vqh4ZDD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinvol
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-07 17:08
Ik neem aan dat je hier naar gekeken hebt, maar ik ga het alsnog vragen, precies het zelfde typenummer gekocht als het origineel?

Als dat wel zo is, misschien handig om een goeie close-up of high-res foto van het mainboard te plaatsen.
Het kan zijn dat afwijkende type nummers namelijk niet 100% compatible zijn, maar aangezien je de LVDS al hebt vervangen, en nog een ander scherm, zou ik toch eerder naar het mainboard kijken.

Niks raars te zien aan de connectors van de LVDS kabel, of aansluiting op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 22:58
Misschien roep ik iets onnozels, maar soms maak je gekkere dingen mee ...
Heb je al eens de videokaart drivers verwijdert, eventueel met een cleaner van de fabrikant?
Voor hetzelfde geldt ziet er iets scheef in de software, dus wat gebeurd er met de standaard videokaart driver.
Pagina: 1