Vraag

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-06 20:56
Hoi,

Ik was bij werkgever 1 in augustus 2021 uit dienst gegaan en waar ik loonheffingskorting had laten toepassen. Bij werkgever 2 ben ik in september 2021 in dienst getreden waar ik weer mijn loonheffingskorting heb laten toepassen.

Van werkgever 1 krijg ik in september 2021 nog een eindafrekening van mijn restante uren van augustus 2021. Kan op de eindafrekening van werkgever 1 loonheffinskorting nog worden toepegast?

Hartelijk dank.

Beste antwoord (via TheFrames op 21-09-2021 21:17)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
TheFrames schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:34:
. Kan op de eindafrekening van werkgever 1 loonheffinskorting nog worden toepegast
Uiteindelijke komt alles voor de belasting aangifte 'op de grote hoop' en wordt het dan gecorrigeerd... Dus uiteindelijk komt het 'wel 'goed' :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
knip trol

[ Voor 83% gewijzigd door Rukapul op 18-09-2021 13:35 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• President
  • Nu online
. Kan op de eindafrekening van werkgever 1 loonheffinskorting nog worden toepegast
Uiteindelijke komt alles voor de belasting aangifte 'op de grote hoop' en wordt het dan gecorrigeerd... Dus uiteindelijk komt het 'wel 'goed' :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

CyberMania schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:35:
Wat zei de belastingtelefoon toen je belde?
Niets, want:
Openingstijden

U kunt bellen op maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 18-09-2021 08:38 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van werkgever 1 krijg ik in september 2021 nog een eindafrekening van mijn restante uren van augustus 2021. Kan op de eindafrekening van werkgever 1 loonheffinskorting nog worden toepegast?
Dat kan prima.

De belastingdienst vertelt je dan komende maart wel of je nog iets moet terug betalen of niet :)

Of bedoel je te vragen of het dan correct is qua belastingheffing zodat je volgend jaar niet hoeft terug te betalen aan de BD?

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 18-09-2021 09:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 12:34
De afrekening van je oude werkgever bevat waarschijnlijk vooral posten waarop het bijzonder tarief van toepassing is (vakantiegeld, vakantiedagen vallen daar beiden onder). Bij bijzonder tarief wordt er al weer op een heel andere manier rekening gehouden met de loonheffingskorting.

Daarnaast is de kans redelijk groot dat de oude werkgever niet zozeer een afrekening maakt in september, maar in september een tweede strook van augustus met daarop de afrekening. In dat geval wordt de loonheffingskorting ook niet dubbel gebruikt.

In het vervelendste geval gaat het 1 maand dubbel, dan heb je kans dat je straks bij de aangifte IB dus de loonheffingskorting van 1 maand terug moet betalen. Maar zelfs in dat geval zal dat waarschijnlijk over niet meer dan € 200 gaan. Dus als je rekening houdt met dat bedrag, zou ik het gewoon toepassen vanaf dag 1, is voor iedereen de makkelijkste optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:21
CyberMania schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:35:
Wat zei de belastingtelefoon toen je belde?
Waarschijnlijk de 2e keer dat er gebeld werd iets anders dan de 1e keer.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik was bij werkgever 1 in augustus 2021 uit dienst gegaan en waar ik loonheffingskorting had laten toepassen. Bij werkgever 2 ben ik in september 2021 in dienst getreden waar ik weer mijn loonheffingskorting heb laten toepassen.

Hartelijk dank.
Voor zover ik weet wordt de loonheffingskorting enkel toegepast op je normale salaris. Al het andere is niet relevant. Dat zie je bijvoorbeeld ook elke keer bij het uitbetalen van je vakantiegeld. Doorgaans is dat minder netto dan je maandsalaris. En dat komt omdat de loonheffingskorting daar niet op wordt toegepast.

Dus als jij bij werkgever 1 op 31 augustus uit dienst gaat, en een dag later begin je bij werkgever 2 dan heeft dat doorgaans geen consequenties voor de loonheffingskorting.

Wat @DCV191283 al aangeeft, voor de belastingdienst wordt je totale bruto jaarsalaris en de toegepaste loonheffingen op een hoop gegooid en dan wordt gekeken op hoeveel loonheffingskorting je recht hebt.

En natuurlijk, waar gewerkt wordt vallen spaanders, dus als werkgever 1 toch teveel korting heeft berekend, dan zul je die moeten terugbetalen. Maar heel veel zal dat niet zijn. Kijk eventueel hier voor meer info:
https://www.belastingdien...tabel-arbeidskorting-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 12:34
RiDo78 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:35:
[...]

Voor zover ik weet wordt de loonheffingskorting enkel toegepast op je normale salaris. Al het andere is niet relevant. Dat zie je bijvoorbeeld ook elke keer bij het uitbetalen van je vakantiegeld. Doorgaans is dat minder netto dan je maandsalaris. En dat komt omdat de loonheffingskorting daar niet op wordt toegepast.
Dat klopt niet helemaal. Ook bij bij bijzonder tarief wordt er wel degelijk loonheffingskorting verrekend. Maar dan in een percentage dat wordt opgeteld of afgetrokken van het normale tarief. Een mooie uitleg met percentages kan je vinden op deze website.
Pagina: 1