Toon posts:

Compaq Proliant Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee/kennis om deze te repareren?
We hebben er momenteel een thuis staan die alle dienst weigert. Het is begonnen toen de cd-rom-drive niet meer op wilde starten en daardoor de harde schijven ook niet meer wilden starten. We (alweer broer en ik) kennen eigenlijk niemand die er mee om kan gaan.....

(zit ik dit keer wel goed? :D )

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Het is misschien handig om te vertellen om welk type het gaat.....het zijn er nogal wat.
En te vertellen wat hij wel niet precies doet.
Gaat hij nog wel aan of niet.
Welke meldingen geeft hij.
Heb je al een andere CD-ROM speler geprobeerd.
Hoe staat het met je RAID controller, en hoe is de status van je RAID config.
Probeer anders de Memmory kaarten eens eruit en er weer in te stoppen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Inderdaad is dat wel handig ja :)

Hoewel ik meer in een defect moederbord geloof, of een
defecte voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:30 schreef DarkSide het volgende:
Het is misschien handig om te vertellen om welk type het gaat.....het zijn er nogal wat.
En te vertellen wat hij wel niet precies doet.
Gaat hij nog wel aan of niet.
Welke meldingen geeft hij.
Heb je al een andere CD-ROM speler geprobeerd.
Hoe staat het met je RAID controller, en hoe is de status van je RAID config.
Probeer anders de Memmory kaarten eens eruit en er weer in te stoppen.
Type: 800
Hij gaat nog aan.
Wel doet: opstarten tot het Windows 2000-server-schermpje verschijnt en daar blijft hij steken
Niet doet: als dat eenmaal 1 keer gebeurd is, wil hij helemaal niet emer in het Windows-scherm komen.
Andere cd-romspeler geprobeerd: ja! maar om de een of andere reden maakte dat geen verschil
We krijgen verder totaal geen melding, alleen dus een dienstweigering.
Mem: dank voor de tip.
Raid: geen idee....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:35 schreef Tredecim het volgende:
Inderdaad is dat wel handig ja :)

Hoewel ik meer in een defect moederbord geloof, of een
defecte voeding.
Ik geloof dat onderdelen niet zo makkelijk te krijgen zijn, dus dan zijn we wel heel zuur geloof ik na?

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Neem aan dat de voeding ok is, hij gaat immers aan.
Moederbord zal ook wel redelijk goed zijn.
Met je SMART cd kan je je raidconfig bekijken.
Ook kan je met die cd wat tests uitvoeren. Kijken of er wat mis is.
Ik weet niet hoeveel geheugenreepjes je hebt.
Maar probeer eens tot het absolute minimum te gaan.
Probeer ook eens veilige modus, start windows dan wel op.
Wat doet een DOS bootdiskette? Werkt je CD-rom speler dan wel?
Anders CMOS ff clearen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 23:36 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Ik geloof dat onderdelen niet zo makkelijk te krijgen zijn, dus dan zijn we wel heel zuur geloof ik na?
Ik zou eerst even het geheugen proberen inderdaad.
Hoewel ik dan niet snap wat dat met de detectie van
je Cd-rom speler en harddisk te maken heeft.

Moederbord of voeding kan dit wel veroorzaken.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 23:40 schreef DarkSide het volgende:
Heb al vaker vastlopers door een defecte voeding gezien.
Volgens mij ligt dat aan een te laag voltage o.i.d

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:41 schreef Tredecim het volgende:

[..]

Moederbord of voeding kan dit wel veroorzaken.
had ik al verteld dat hij 384mb geheugen heeft? Kan het zijn dat dat gewoon teveel was of zo?

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 23:43 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

had ik al verteld dat hij 384mb geheugen heeft? Kan het zijn dat dat gewoon teveel was of zo?
Lijkt me niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:41 schreef Tredecim het volgende:

[..]

de cd-romspeler wordt voor de harde schijven gedetecteerd. En omdat die CD-romspeler nu zo vervelend deed, ging het detecteren niet verder dan de cd-romspeler en kwamen de HD-tjes niet aan de beurt. vreemde is dus alleen dat het zo blijft ook al zit er een nieuwe cd-romdrive in.

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Lijkt me ook niet nee.
strip hem gewoon tot het absolute minimum aan hardware.
En probeer het dan.
En probeer Save mode eens.

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Probeer het dan zonder CD speler eens.
En hoe zijn de cd speler en de HD's aangesloten?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Controller die gaar is?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:40 schreef DarkSide het volgende:
Moederbord zal ook wel redelijk goed zijn.
Met je SMART cd kan je je raidconfig bekijken.
Ook kan je met die cd wat tests uitvoeren. Kijken of er wat mis is.
Ik weet niet hoeveel geheugenreepjes je hebt.
Maar probeer eens tot het absolute minimum te gaan.
Probeer ook eens veilige modus, start windows dan wel op.
Wat doet een DOS bootdiskette? Werkt je CD-rom speler dan wel?
Anders CMOS ff clearen.
*doorgeven gaat*

Dank! Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smiles/worshippy.gifAfbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smiles/worshippy.gifAfbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smiles/worshippy.gif

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:47 schreef blender het volgende:
Controller die gaar is?
dat zou best wel eens kunnen ja :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:47 schreef DarkSide het volgende:
Probeer het dan zonder CD speler eens.
En hoe zijn de cd speler en de HD's aangesloten?
Dat wil dus helemaal niet :/

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet verder niet hoe dat ding eruit ziet, maar wat voor controllers zitten erin? SCSI of IDE, en hoeveel van elk? Misschien moet je daar eens mee knoeien. Of gewoon tijdelijk die CDROM eruit... om te testen.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 23:50 schreef blender het volgende:
Weet verder niet hoe dat ding eruit ziet, maar wat voor controllers zitten erin? SCSI of IDE, en hoeveel van elk? Misschien moet je daar eens mee knoeien. Of gewoon tijdelijk die CDROM eruit... om te testen.
Komt veel voor (bijna alle compaq servers), daar zit een ide cd-rommetje in en scsi harddisk(s). Kan iemand trouwens een link vinden van de deze compu, kan hem niet vinden op compaq.com... Wel de ProLiant 8000

edit:
typo's :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:50 schreef blender het volgende:
SCSI :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:52 schreef Stoned-cow het volgende:

[..]

Idd, komt veel voor (bijna alle compaq servers), daar zit een ide cdrommetje in en scsi harddisk. Kan iemand trouwens een linkt vinden van de deze compu, kan hem niet vinden op compaq.com...
ik heb wel een webcamfoto..is dat ook goed?

Verwijderd

Gimme ;)

edit:

Overigens zie ik hier zo'n beetje iedereen uitgaan van RAID, maar bij de 'goedkopere' modellen van compaq is hier echt niet per definitie sprake van... (Ja ervaring ja :( :( )

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:54 schreef Stoned-cow het volgende:
Gimme ;)

edit:

Overigens zie ik hier zo'n beetje iedereen uitgaan van RAID, maar bij de 'goedkopere' modellen van compaq is hier echt niet per definitie sprake van... (Ja ervaring ja :( :( )
zucht ;( Je raad nooit op welke harde schijven die foto stond :( :D

Verwijderd

Topicstarter
Gimme ;)

edit:

nou, het is geen goedkoop modelletje geweest hoor.....
en ik geloof wel dat er sprake was van raid-controllers...(aaaaaahhh, ik leer hier met de minuut gewoon dingen bij)

Verwijderd

Ook hoe het edit knopje werkt :+ ?

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Gimme ;)

edit:

Welke modellen van server maken dan geen gebruik van RAID.
Ken niet alle modellen....maar een server zonder RAID.
Moeten dan wel erg oude modellen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 00:00 schreef Stoned-cow het volgende:
die werkt hetzelfde als op fok ;)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 00:02 schreef DarkSide het volgende:

[..]

Welke modellen van server maken dan geen gebruik van RAID.
Ken niet alle modellen....maar een server zonder RAID.
Moeten dan wel erg oude modellen zijn.
Helaas, was het maar zo.... zijn voornamelijk de servertjes voor kleine / middelgrote bedrijven. als backup zit er een streamer bij :(

Verwijderd

Mooi ;) , blijft de vraag: wat voor controller zit erin (hier staan verschillende mogelijkheden, en als het geen SmartArray is, heb je dus ook geen RAID, maar dat terzijde).

Ik denk dat je toch eens moet proberen een andere voeding te regelen (heb soortgelijk problemen ook gehad; niet opstarten, halverwege opstarten vastslaan, spontaan uit, etc) en eens die cd-rom los te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 00:19 schreef Stoned-cow het volgende:
Mooi ;) , blijft de vraag: wat voor controller zit erin (hier staan verschillende mogelijkheden, en als het geen SmartArray is, heb je dus ook geen RAID, maar dat terzijde).

Ik denk dat je toch eens moet proberen een andere voeding te regelen (heb soortgelijk problemen ook gehad; niet opstarten, halverwege opstarten vastslaan, spontaan uit, etc) en eens die cd-rom los te halen.
die is al losgehaald....... meteen al toen het probleem optrad. Dat van die voeding zal ik mn broer aanraden (ha! ik die mn broer aanraad :D ). En SmartArray klinkt mij bekend in de oren :)

Verwijderd

Lijkt er namelijk op dat je voeding het gewoon niet meer trekt om voldoende power te geven voor de hd's... Let wel op dat er een beh00rlijk voeding in zo'n compaq hangt (maw, met een standaard 300Watt kom je er niet ;) )

offtopic:
Hoezo, neem ie anders geen raad van je aan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 00:27 schreef Stoned-cow het volgende:
Lijkt er namelijk op dat je voeding het gewoon niet meer trekt om voldoende power te geven voor de hd's... Let wel op dat er een beh00rlijk voeding in zo'n compaq hangt (maw, met een standaard 300Watt kom je er niet ;) )

offtopic:
Hoezo, neem ie anders geen raad van je aan :?
zou best kunnen met 36 gb harde schijven erin, terwijl er veel minder van origine inzat. Good point!

En tja, ik blijf toch het kleien zusje he? ;)

Verwijderd

Niet om te flamen maar deze 'Sister of Mercy' kwam ik bij een andere topic ook al tegen en ik krijg toch een beetje de indruk dat hij/zij de boel loopt te foppen.
Maar ja,ik ben dan ook van nature erg achterdochtig.

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 00:32 schreef Jinx het volgende:
Niet om te flamen maar deze 'Sister of Mercy' kwam ik bij een andere topic ook al tegen en ik krijg toch een beetje de indruk dat hij/zij de boel loopt te foppen.
Please, feel free to explain yourself...

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 00:00 schreef Stoned-cow het volgende:
:) lol :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 00:32 schreef Jinx het volgende:
Ha! Kom eens langs bij ons thuis zou ik zeggen! je zult je er vermaken! Een kapotte proliant server die helemaal open ligt, dan een computer met brakke processor die om de haverklap vastslaat en dan mijn eigen PC die wegens gebrek aan de Proliant Server geen internetverbinding meer eheft. Het is een totaal zootje, ik baal ervan, broer baalt ervan en ik dacht hier wel een oplossing voor al die sores te vinden....
geloof je me nu dan? :D

Verwijderd

Als je je ARRAY controller verwijderd, zal hij nooit starten van je HD's ...

Oftewel een andere SCSI HD erin en 2000 installeren, kijken wat ie doet.

Verwijderd

Topicstarter
andere HD?
Daar zal het probleem toch niet zitten? Dit vind ik nou weer een heel raar advies ;(

Verwijderd

Als je proliant 800 nog geen 3 jaar oud is en hij is niet van de vrachtwagen,breng hem dan ff naar een compaq servicecentre of bel ff met compaq (75 cpm :( ).

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 03:04 schreef SisterofMercy het volgende:
andere HD?
Daar zal het probleem toch niet zitten? Dit vind ik nou weer een heel raar advies ;(
Lezen ...

Als je er een ARRAY (RAID) controller in heb hangen, en je sluit je HD's aan zonder controller gaat het fout. Oftewel moet je dan een losse HD plaatsen die niet in de Array is geconfigureerd.

Verwijderd

edit:

Dubbelpost

Verwijderd

PS: Mocht je er echt geen gat meer inzien, heb ik er wel interesse in voor onderdelen (De HD's mag je evt houden)

Ik heb er nl ook eentje staan met kuren (waarschijnlijk de SCSI controller).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 04:04 schreef DRG het volgende:
Als je proliant 800 nog geen 3 jaar oud is en hij is niet van de vrachtwagen,breng hem dan ff naar een compaq servicecentre of bel ff met compaq (75 cpm :( ).
we hebben hem tweedehands gekocht, dus dan weet ik niet of we dat recht hebben... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 04:39 schreef CybErvee het volgende:
PS: Mocht je er echt geen gat meer inzien, heb ik er wel interesse in voor onderdelen (De HD's mag je evt houden)

Ik heb er nl ook eentje staan met kuren (waarschijnlijk de SCSI controller).
ik denk niet dat het zover komt ;)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
Gewoon de SmartStart CD erin duwen en even een F10 partitie aanmaken mocht die er nog niet opstaan. Tijdens het booten op F10 drukken om een diagprogje te laden om zo te kijken wat wel werkt en wat niet. Je hebt ook gewoon bootfloppen die je van Compaq mag downloaden van de site om zo te kijken wat er precies kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 13:32 schreef Witlof het volgende:
Gewoon de SmartStart CD erin duwen en even een F10 partitie aanmaken mocht die er nog niet opstaan. Tijdens het booten op F10 drukken om een diagprogje te laden om zo te kijken wat wel werkt en wat niet. Je hebt ook gewoon bootfloppen die je van Compaq mag downloaden van de site om zo te kijken wat er precies kapot is.
Hoe kan ik er een cd-rom indoen als de cd-romdrives niet werken, lieverd? :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Volgens mij is er in deze twee pagina's met posts nog niets zinnigs langsgekomen.

Compaq P800: goedkope server. Geen raid, wel simpele Adaptec SCSI, vaak geintegreerd op het mobo. cdrom idd dmv IDE aangesloten.

Wat is nu het probleem? Heb je misschien zelf win2k gesloopt? Of is het echt hardware? Safe mode?

Heb je al geprobeerd om met 1 reepje geheugen te starten, alle onzin behalve je harddisk eruit te halen? Etc. etc.

Wat gebeurt er alsie vastloopt? Blue screen? of plakt alles?

Ik frut, dus ik epibreer

• Witlof
Op maandag 20 augustus 2001 13:38 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Hoe kan ik er een cd-rom indoen als de cd-romdrives niet werken, lieverd? :)
Heb je geen ander systeem meer waarmee je mbv de CD een disk kan maken? Anders moet je hem downloaden van de site van Compaq :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

heuh... wordt lastig om die partitie aan te maken als je hele disk al vol staat, denk je niet? En volgens mij moet het ook de 1ste partitie van je disk zijn

Ik frut, dus ik epibreer

• Witlof
Op maandag 20 augustus 2001 13:42 schreef pistole het volgende:
heuh... wordt lastig om die partitie aan te maken als je hele disk al vol staat, denk je niet? En volgens mij moet het ook de 1ste partitie van je disk zijn
Ja dat is inderdaad een probleem om achteraf die partitie erop te zetten als die er nog niet opstaat zeker als de CD-rom het niet doet. De diskette kun je altijd gebruiken zonder problemen om zo een inspect van je systeem te maken of diagnostics programma's te draaien om je systeem te checken.

Verwijderd

Download even de floppies om een system partitie aan te maken. Dan kun je je systeem erasen of diags draaien.

http://www.compaq.com/support/files/server/us/locate/20_1131.html

<edit>
Je kunt z eook van diskette draaien.
</edit>

• Witlof
Die bootflop voor het inspect en Diag staat hier:
Compaq Server Diagnostics versue 10.36a http://www.compaq.com/support/files/server/us/download/9919.html

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 00:19 schreef Stoned-cow het volgende:

Namens broer: er zit een Smart array 3200 controller in. De schijven staan niet in een RAID-configuratie, maar worden elk apart aangestuurd. Windows crasht in het opstartscherm, waarna de computer niet meer door zelftest heenkomt (POST).
IDE Cd-romdrive(Cable Select). 4xQuantum 18.2GB 10.0k SCSI Ultra 160-schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 13:51 schreef Witlof het volgende:
Die bootflop voor het inspect en Diag staat hier:
Compaq Server Diagnostics versue 10.36a http://www.compaq.com/support/files/server/us/download/9919.html
Dank je :*

• Witlof
Op maandag 20 augustus 2001 13:53 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Dank je :*
Graag gedaan en ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 13:52 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Namens broer: er zit een Smart array 3200 controller in. De schijven staan niet in een RAID-configuratie, maar worden elk apart aangestuurd. Windows crasht in het opstartscherm, waarna de computer niet meer door zelftest heenkomt (POST).
IDE Cd-romdrive(Cable Select). 4xQuantum 18.2GB 10.0k SCSI Ultra 160-schijven.
Ik zeg 'voeding'... had exact dezelfde problemen... ;) (alleen was bij mij ook de hele voedingsconnector op het mobo weggefikt :'( :( )
Pagina: 1