Bose | Algemene Bose Topic

Pagina: 1
Acties:

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-05 21:49
Omdat Bose om voor mij onbegrijpelijke redenen de community sluit ben ik dit draadje begonnen. Heb jij problemen met Bose producten, weetjes of updates, meld deze dan in dit topic. Dan hebben Bose gebruikers een mooie centrale plek op het internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-h0I2bAlfGv9lIo31yM03T20ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOglfGCn2J5FDyffMRRNFQCa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelenInes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik heb bose boxen die nog goed zijn, maar kan ik die koppelen aan een ander muziek systeem? Is er een verloopstekker voor die 6 pins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Bose komt met een Bose Music Amplifier. Dit is de opvolger van de SoundTouch SA-5
amplifier. The Bose Music Amplifier powers passive speakers with 125 watts per channel. 125Watt per kanaal lijkt mij voldoende.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYfLRIsU2nm_mdH_fggr6R8AdsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGI8jTKpc8aKwPg1QjVa99fi.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.bose.com/en_u...og-and-digital-sound.html

[ Voor 91% gewijzigd door Jeuvie op 15-10-2022 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 14:22
Zijn er andere die ook problemen hebben met het update van bose producten. Https://btu.bose.com lijkt niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
@Bart1983 Sinds Bose hun eigen community heeft gesloten krijg ik niets meer mee over updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Jeuvie schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:58:
@Bart1983 Sinds Bose hun eigen community heeft gesloten krijg ik niets meer mee over updates.
Ja klopt daar kwam ik gisteren ook achter. Ik
Ga er toch wel vanuit dat die update website van bose tijdelijk problemen geeft en niet ook uit de lucht is gehaald. Dat zou toch wel schandalig zijn voor een koptelefoon (bose qc35 2) van 250 en 2 jaar oud. Ik ga er ook vanuit dat andere producten via https://btu.bose.com/ updaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Bart1983 op 16-10-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Updates gaan iig bij de producten die ik heb via Apps of de apparaten doen hetzelf zoals bijvoorbeeld mijn Soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:00

FeaR

In GoT we trust

Jeuvie schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:45:
Updates gaan iig bij de producten die ik heb via Apps of de apparaten doen hetzelf zoals bijvoorbeeld mijn Soundbar.
En waar denk je dat die app dan wel de apparaten hun update vandaan halen? ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snap niet
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-10-2022
Cross posten is op GoT nie toegestaan, verder in Bose Soundbar 900 updaten

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 16-10-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
De update website van Bose is weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Zijn er meer mensen die de Bose speakers niet meer in of uit kunnen schakelen met hun stem (Google assistent)? Overige stemcommando's werken wel. Het gaat bij mij om de Soundbar 900, Homespeaker 300 en Homespeaker 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FateTrap
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-03 21:11
Het probleem dat ik met Bose heb is dat het geluid redelijk vervormd klinkt en frequenties die volledig ontbreken voor eerder dure producten.

Zelf heb ik deze Bose SoundLink Revolve+ II
uitvoering: Bose SoundLink Revolve+ II Zwart

De minimumprijs toen ik de SoundLink Revolve+ II aankocht was toen +- 300 EUR.
Ik heb ook een F&D F550X aangekocht voor exact 69 EUR. (= meer dan 4x goedkoper)

Wat ik merk is dat het geluid van de F&D F550X veel natuurlijker en eveneens gedetaileerder is.
Geluid opname: https://drive.google.com/...hCKz78mWM5Ky1BnIgF7t/view

Lagere tonen ontbreken volledig bij de SoundLink Revolve+ II. Dit kan ik ook begrijpen gezien het formaat van het ding.
Wat ik niet begrijp is waarom de mid/high frequency ranges ook veel muzikaler zijn op de F&D speakers.

Het volume van de SoundLink Revolve+ II is maar maximaal 20% van de vier keer goedkopere F&D.
Uiteindelijk kan ik de F&D ook makkelijk verplaatsen naar andere kamers, hij is heel licht.
Ik kan het bvb in 5 seconden aansluiten op een draagbare CD speler.

Ik kan de F&D ook in de tuin plaatsen en een tuinfeest geven, waar de vier keer duurdere Bose hiervoor niet krachtig genoeg is.
De F&D heeft Bluetooth maar ook een geïntegreerde FM radio en SD kaartlezer.
Hij heeft ook een aansluiting voor analoog geluid wat veel optimaler lijkt te zijn dan Bluetooth.
De F&D heeft een remote met veel handige bedieningsknoppen.
Ook op het ding zelf zijn meer knoppen te bespeuren dan op de Bose.
De F&D heeft ook USB aansluting en LED verlichting die je aan/uit kunt zetten afhankelijk van je voorkeur.

Uiteindelijk heb ik veel minder functionaliteit + kwaliteit bij Bose voor een veel hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FateTrap
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-03 21:11
Je hebt ook de Bose Smart Ultra die voor prijzen rond 900 EUR verkocht wordt.
Dit is duurder dan de prijs van mijn Sony receiver + Infinity speakers combinatie.

De Bose Smart Ultra klinkt zoals mijn (goedkopere) Infinity speakers op de bodem van een diep zwembad onder het water zouden spelen.

Geluidsopname Bose Smart Ultra: YouTube: What the Bose Smart Soundbar 900 sounds like - Demo of sound quality
Geluidsopname Infinity Alpha 5: https://drive.google.com/...4Pya32fwjSmSRb3DdtiY/view
Pagina: 1