Advies over telelens

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views

Vraag

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Ik zoek een telelens om objecten vanop een grote afstand te kunnen fotograferen. Dit zodanig dat de objecten en de gebeurtenissen nog scherp genoeg in beeld zijn. De afstand zal tussen mij en de objecten zal toch zeker een 100/150m zijn, zoniet meer.

Wat is je budget?

Toch liefst niet te veel, een honderd euro? Is dit realistisch?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik ben een beginner op het gebied van fotografie, dus geen voorkeur voor merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Een fototoestel met krachtige lens om objecten in hun natuurlijke habitat te fotograferen vanop grote afstand.

Deze stond eerst in Fotografie (Advies over telelens), maar mocht daar blijkbaar niet...

[ Voor 5% gewijzigd door azerty op 18-09-2021 00:10 ]

Beste antwoord (via azerty op 18-09-2021 00:43)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Sigma 200-500 met een X2 adapter op een Nikon camera is perfect voor jou doel.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:28

g0tanks

Moderator CSA
azerty schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:10:
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Een fototoestel met krachtige lens om objecten in hun natuurlijke habitat te fotograferen vanop grote afstand.
Je titel suggereert dat je alleen een lens zoekt, maar als ik het goed begrijp heb je nog geen toestel. Klopt dat?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

g0tanks schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:18:
[...]

Je titel suggereert dat je alleen een lens zoekt, maar als ik het goed begrijp heb je nog geen toestel. Klopt dat?
Een jaartje of wat geleden had Sigma nog een 'goedkope' 50-500 welke welke wel voor dit werk geschikt was (BIGMA) ... Maar dan moet dat objectief natuurlijk wel op de camera / mount van de TS passen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:28

g0tanks

Moderator CSA
Will_M schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:22:
[...]

Een jaartje of wat geleden had Sigma nog een 'goedkope' 50-500 welke welke wel voor dit werk geschikt was (BIGMA) ... Maar dan moet dat objectief natuurlijk wel op de camera / mount van de TS passen.
Die was wel een ordegrootte duurder dan het budget dat TS aangeeft. Die 100 euro gaat zeker niet realistisch zijn. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
[...]

Voor het geval het nog niet duidelijk was: azerty is al heel de avond trolltopics aan het openen, zo ook deze. Verdoe je tijd niet met serieus erop ingaan.

The devil is in the details.

• azerty
[...]

Nu ja, moest die lens op mijn GSM passen, zal het enkel een lens zijn.

Ik heb geen los toestel, dus als jullie aangeven dat dat toch wel nodig is, dan zal dat er bij moeten, en moet het budget uiteraard omhoog.

• azerty
Hahn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:28:
[...]

Voor het geval het nog niet duidelijk was: azerty is al heel de avond trolltopics aan het openen, zo ook deze. Verdoe je tijd niet met serieus erop ingaan.
Nou ja zeg, dit was wel wat serieuzer. Die telelens had een bedoeling, andere topics hadden wat minder nut ;)

• Hahn
azerty schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:33:
[...]

Nou ja zeg, dit was wel wat serieuzer. Die telelens had een bedoeling, andere topics hadden wat minder nut ;)
Sure, eerst 10 onzintopics openen op 1 avond, en dan zou deze opeens ('wel wat') serieuzer zijn.

• azerty
Hahn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:39:
[...]

Sure, eerst 10 onzintopics openen op 1 avond, en dan zou deze opeens ('wel wat') serieuzer zijn.
Tuurlijk. De inhoud van dit topic is serieuzer dan de andere, vergelijk ze maar eens.

Acties:
  • Beste antwoord

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Hahn
azerty schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:39:
[...]

Tuurlijk. De inhoud van dit topic is serieuzer dan de andere, vergelijk ze maar eens.
Ik ga stoppen met happen ;)

• azerty
jack zomer schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:40:
Die valt wel buiten budget, maar die lens ziet er echt wel machtig uit.

Kan me inbeelden dat mijn doel daarmee perfect bereikt zou worden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topic hoort thuis in Foto & Video Aankoopadvies, niet in een subforum over computerhardware...

Verplaatsen ga ik niet aan beginnen want ook hier mist eigen inzet volledig.

[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 18-09-2021 08:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.