openen tabel geeft: pagina heeft meer dan 1000 velden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.m.j.janssen
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-08 12:51
Hallo,

Zodra ik een MariaDB10-tabel op mijn NAS open in phpMyAdmin krijg ik de volgende waarschuwing:

"Een formulier op deze pagina heeft meer dan 1000 velden.
Bij indiening wordt een aantal velden mogelijk genegeerd als gevolg van PHP's max_input_vars configuratie".

Verhogen van max_input_vars (tot zelfs 10.000) geeft dezelfde opmerking.

Wat betekent de opmerking precies en hoe kom ik van deze waarschuwing af?

Bvd en mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft die tabel heel veel kolommen?
Als je een paar velden aanpast en deze probeert op te slaan dan loop je tegen deze limiet van PHP aan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Juup schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:01:
Heeft die tabel heel veel kolommen?
Als je een paar velden aanpast en deze probeert op te slaan dan loop je tegen deze limiet van PHP aan.
Het gaat volgens mij niet om tabellen, maar om invoervelden op een pagina (en zelfs binnen één formulier op die pagina).

De phpMyAdmin webpagina heeft volgens de waarschuwing meer invoervelden op hun formulier zitten dan er maximaal ingediend mogen worden met $_POST/$_GET vars in PHP.

TS:

Als je de max-input-vars verhoogt naar 10.000 zou je geen fout op max 1.000 moeten krijgen, maar dat 10.000 te weinig is. Als dat niet het geval is heeft je wijziging geen effect gehad. En als ik jou startpost letterlijk lees schrijf je dat wel... Misschien eens phpinfo draaien om te controleren welke waarde voor max-input-vars wordt aangehouden? Er zitten op systemen vaak meerdere config bestanden, en misschien heb je de verkeerde aangepast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 12:28
a.m.j.janssen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:19:
Hallo,

Zodra ik een MariaDB10-tabel op mijn NAS open in phpMyAdmin krijg ik de volgende waarschuwing:

"Een formulier op deze pagina heeft meer dan 1000 velden.
Bij indiening wordt een aantal velden mogelijk genegeerd als gevolg van PHP's max_input_vars configuratie".

Verhogen van max_input_vars (tot zelfs 10.000) geeft dezelfde opmerking.

Wat betekent de opmerking precies en hoe kom ik van deze waarschuwing af?

Bvd en mvg
Heb je na het verhogen van 1.000 naar 10.000 de webserver herstart? Of heb je dit ergens anders dan in de php.ini aangepast?

Je kan je ook afvragen of het wel handig is om een overzicht in phpMyAdmin te hebben met 1.000 velden, kan je niet beter je selectie verkleinen of met queries gerichte selects of updates doen?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)