Toon posts:

HiFi bluetooth oordoppen / gehoorbescherming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 10:42
Dag allen,

ik ben op zoek naar gehoorbescherming met bluetooth audio met goede geluidskwaliteit. Bij voorkeur bedraad. Losse oortjes kunnen in de olie en smeermiddelen vallen.
Ik had Isotunes Pro 2 oordoppen. Dit is gehoorbescherming met audio (en spraak) https://isotunes.com/products/isotunes-pro-2
Deze set ben ik kwijt geraakt ;( Ik was daar in zoverre tevreden over dat het uitstekende gehoorbescherming is. Echter de geluidskwaliteit was net niet top. Goed genoeg op de werkvloer, maar niet goed genoeg om thuis in alle stilte van muziek te genieten. De gehoorbeschermingsfunctie heeft als voordeel dat het omgevingsgeluid dempt en dat het nooit te luid is bij langdurig gebruik.

Je kan bij Pluggerz je eigen oordoppen meenemen. Zij maken dan op maat otoplastieken voor jouw oordoppen.

Ik kan natuurlijk gewone bluetooth oordoppen zoeken. Echter zijn die qua volume niet echt begrensd. En dempen deze omgevingsgeluiden niet goed, daar zijn ze niet voor gemaakt.

Het moet in de basis gehoorbescherming met muziekfunctie zijn. Ik kan en wil niet op mijn werk rondlopen met standaard oordoppen. Aan mijn baas uitleggen dat ik last heb van alle herrie en dan zelf met herrie in mijn oren rondlopen is, tja, opmerkelijk.

Ook tot de mogelijkheden behoort In Ear Music zoals muzikanten dit gebruiken op een podium. Maar is die geluidskwaliteit top? Die sets zijn gemaakt voor muzikanten op een podium. Niet om in alle rust te genieten van muziek. Of vergis ik me daar?
Heeft iemand ervaring met bluetooth gehoorbescherming met een echt goede geluidskwaliteit?

Alle reacties

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:25
Heeft je zoektocht nog wat opgeleverd?

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:47
Heb je hier al eens gekeken:

https://cinepaq.nl/in-ear-monitors/

Diverse modellen, oordopjes laat je in de buurt gieten en stuur je op. Daar maakt hij dan de speakertjes in.

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 10:42
PageFault schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:18:
Heb je hier al eens gekeken:

https://cinepaq.nl/in-ear-monitors/

Diverse modellen, oordopjes laat je in de buurt gieten en stuur je op. Daar maakt hij dan de speakertjes in.
Ja, heb ik overwogen. Te veel geld en geen certificering. Ik gebruik nu https://isotunes.com/products/isotunes-pro-2
Gecertificeerd als gehoorbescherming voor industriële omgeving.

Ik heb op maat gemaakte, zachte siliconen pluggen voor in het oor laten maken bij Van Boxtel Hoorwinkels. Passend op de set. Origineel wordt de set met schuim doppen geleverd. De kleinste maat schuimpjes is eigenlijk al te klein. Plus, met vieze handen de schuimpjes klein knijpen is niet handig.
De certificering vervalt uiteraard door de op maat gemaakte dopjes. Echter, ik merk dat de demping beter is dan mijn set op maat gemaakte gehoorbescherming met extra sterk filter.
Het enige minpuntje is de geluidskwaliteit. Voor 99%van de mensheid prima. Voor mij als muzikant en muziekliefhebber net niet. Buiten op mijn terras in alle stilte valt dit pas op. Al is dit geen probleem onder het werk. Door alle omgevingslawaai hoor ik het trillen van een basgitaarsnaar toch niet goed :)
Grote bijkomende voordeel: al wil ik soms even snoeihard muziek luisteren, dat kan niet. Deze set is gemaakt om het gehoor te beschermen.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:43
Ik denk dat wat je zoekt een redelijk beperkte markt heeft waardoor de opties niet echt makkelijk te vinden zullen zijn. De Isotunes die je hebt/had lijken qua model erg veel op in ear monitors, maar daarmee mis je inderdaad de certificering en de noise limiter (gok ik). Ik denk dat je met de combinatie die je had wellicht al het beste compromis had gevonden. Wil je betere audiokwaliteit dan zal je een andere eis waarschijnlijk los moeten laten. Op zich zijn in ear monitors voor muzikanten echt wel gemaakt om een goede audiokwaliteit te leveren en daarnaast ook om hun gehoor te beschermen, dus dat komt aardig in de buurt van wat je zoekt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee