[Car] Bluetooth naar MP3 converter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10 15:27
Beste Tweakers,

Wij hebben een Fiat Ducato, hierin zit de standaard radio/cd speler en een Blue&Me handsfree module. Dit Blue&Me is gekoppeld aan de radio waardoor je dus mee kunt bellen via de displays van de radio en het dashboard.
Deze Blue&Me module heeft een usb aansluiting, hier kun je alleen een usb stick met mp3 op aansluiten en afspelen via de speakers.

Nu heb ik al wat zitten zoeken en het blijkt dat het Blue&Me systeem op een Windows versie. Maar nogmaals, speelt alleen mp3 vanaf een usb stick.
Het systeem heeft wel bluetooth maar ondersteund geen streaming audio.

Nu vraag ik me af of er een bluetooth usb stick is die bijvoorbeeld een Spotify stream vanaf een telefoon kan omzetten naar mp3 zodat ik toch naar Spotify kan luisteren in de auto.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hele unit vervangen geen optie door iets met Android? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is een FM-transmitter van ±15 euro niet slimmer? Die stop je in je telefoon, en zet je de radio aan op de frquentie waar je die fm-transmitter op heb ingesteld. Goedkoper gaat het niet worden. Die fm-transmitter wel voeden via usb, want die kleine accu gaat dat niet heel lang volhouden.

Ik gebruik deze binnenshuis: RaZ in "Wil dolgraag zelf muziekcdbranden afspeelbaar in auto"

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
RaZ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:48:
Is een FM-transmitter van ±15 euro niet slimmer? Die stop je in je telefoon, en zet je de radio aan op de frquentie waar je die fm-transmitter op heb ingesteld. Goedkoper gaat het niet worden. Die fm-transmitter wel voeden via usb, want die kleine accu gaat dat niet heel lang volhouden.

Ik gebruik deze binnenshuis: RaZ in "Wil dolgraag zelf muziekcdbranden afspeelbaar in auto"
Ik heb al een aantal FM Transmitters liggen maar daar is het output signaal veel te zacht. Waar ik normaal radio luister op volume 10 moet ik met die transmitters naar 30-40 en dan komt er geen mooi geluid meer uit en veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
Touchdomex schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:41:
Hele unit vervangen geen optie door iets met Android? :P
Is de makkelijkste manier idd maar een beetje prijzig, dan moet ik er ook nog een speciale kabels bij bestellen om stuurbediening en meldingen in het dashboard display te behouden en daar bovenop ook nog eens inbouwkasten.

Sorry, daar breek ik m'n spaarvarkentje niet voor...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er is, voor de oudere blue&me systemen een adaptertje:
https://www.fiat-accessor...aptor-for-iphone-and-ipod

Alleen iphone en bekabeld.

Wise enough to play the fool

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:36
Blue&Me i een k**-systeem, ondermeer missend A2DP, en al lang ten grave gedragen. Mijn (Fiat Panda) systeem is defect en om de stuurbediening te houden heb ik getracht een vervangende ECU (ca 500 euro) in te laten bouwen. Zonder succes... Nu ga ik voor een radio met DAB, USB, A2DP etc etc. Met een autospecifiek frame zodat er gewoon een 1-DIN radio in kan. Ik zou zeggen : weg met het Blue&Me-systeem... Dan maar iets minder stuurbediening...

• nossie63
teacher schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:32:
Er is, voor de oudere blue&me systemen een adaptertje:
https://www.fiat-accessor...aptor-for-iphone-and-ipod

Alleen iphone en bekabeld.
(Gelukkig) niet in het bezit van een iPhone...
Alleen Android...

• nossie63
Helemaal mee eens.... Maar probeer er het beste van te maken.

Alles vervangen wordt me te prijzig, maar als er een usb dongel/stick bestaat die Android streaming kan omzetten naar mp3 zou fijn zijn

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 12:18
Volgens mij kan een andere radio alles wat je wilt, voor weinig : https://www.mediamarkt.nl...ber-rmd030bt-1597647.html

• nossie63
Helaas neemt deze geen stuurwiel bediening over en geeft ook geen info door aan het dashboard scherm zoals de naam van de beller, contactenlijst, rds tekst enz.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 12:18
Ach, idd da's wel jammer. Misschien heb je hier iets aan ? wel wat prijziger, maar toch :

https://motrade.nl/nl/winkelhulp/yatour/fiat/g-20000134
Pagina: 1