Toon posts:

Pro-Kremlin trolgedrag en acceptatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had me er al eerder aan gestoord, maar in nieuws: Apple en Google verwijderen verkiezingsapp oppositieleider na druk va... zijn er meerdere pro-Kremlin trollen die bewust onwaarheden verspreiden.

En daarmee bedoel ik niet de categorie 'verschil van mening' maar dingen die echt al lang ontkracht zijn en bewezen dat het heel anders zit. Kan dit soort gedrag vanuit de admins en powermods niet aangepakt worden? Want 1 leugentje verspreiden is 1 ding, maar de pro-Kremlin trollen zijn consistent aan het liegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt. Echter zijn er ook genoeg anti-Kremlin trollen actief zo te zien :X

Dit soort dingen komen wel van twee kanten doorgaans ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit hoort (helaas) een beetje bij de huidige tijd. Mensen uiten hun meningen steeds steviger en zitten lang niet altijd meer in een discussie om te horen wat de andere kant te zeggen heeft, laat staan om overtuigd te worden. Het is sterker geworden sinds de verkiezing van de vorige Amerikaanse president en eigenlijk niet meer verdwenen. Ook de coronacrisis lijkt niet altijd het beste uit mensen naar boven te halen.

Dat gezegd hebbende, denk ik niet dat het per se altijd een trol is in die zin dat ze wéten dat ze foutieve informatie verspreiden. Mensen zijn dikwijls gewoon echt overtuigd door de informatiebubbel waar ze zichzelf naar toe gegoogle'd hebben. Dus wat @wildhagen zegt; het zit een beetje aan beide kanten.

Als het echt te ver gaat spreken we mensen er wel op aan hoor, maar dat is vanuit het perspectief van crew een stuk lastiger modereren dan iemand die loopt te flamen of anders negatief op de FP aanwezig is. Het grenst heel dicht tegen crew die gaat bepalen welke bronnen/informatie/argumenten je wel/niet mag gebruiken op de FP en dat willen wij helemaal niet.

In de corona discussies kunnen we dat iets makkelijker doen o.b.v. het feit dat het regelmatig medisch is, en dat dat soort desinformatie schadelijk kan zijn. Maar het blijft een moderatie-ingreep die we eigenlijk willen vermijden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk en bedankt @Cloud @wildhagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Zelfde valt me op voor china/ccp, vrij vervelend moet ik zeggen.