Toon posts:

Wifi blijft disconnecten/reconnecten IOS 14.8

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nielsalmelo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-01 14:35
Mijn vraag
Op mijn IPhone 12 heb ik een vervelend probleem. De wifi verbinding verbreekt en verbind geregeld wat bij bijvoorbeeld bellen over WiFi erg vervelend is, en het is natuurlijk zonde van mijn data abonnement. Ik heb dit probleem eerder gehad, maar sindsdien is mijn WiFi gewoon stabiel gebleven. Totdat ik onlangs mijn telefoon heb geupdate naar IOS 14.8 (van 14.7)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het WiFi netwerk bestaat uit 3 Zyxel Acces points, ik vermoed dat mijn telefoon constant een ander accespoint uitkiest om mee te verbinden.

Dit probleem lijkt zich niet af te spelen in netwerken met 1 acces point

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
instellingen > Privacy > locatievoorzieningen > systeem > Netwerk en Draadloos - Uitgeschakeld

Dit gebeurt zowel in gelockte stand als unlocked. Ik ben erg benieuwd of iemand dit vaker mee heeft gemaakt en hoe ik dit kan oplossen.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toestel geforceerd herstarten, werk dit niet dan even Wifi instellingen herstellen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• R0GGER
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-01 20:08
Fijn dat ik niet de enige ben (iPhone 11)! Irritant probleem.

• R0GGER
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-01 20:08
nielsalmelo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:46:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het WiFi netwerk bestaat uit 3 Zyxel Acces points, ik vermoed dat mijn telefoon constant een ander accespoint uitkiest om mee te verbinden.

Dit probleem lijkt zich niet af te spelen in netwerken met 1 acces point
Sinds gisteren heb ik hetzelfde probleem...
Heb al meerdere dingen gedaan, iOS opnieuw geinstalleerd, netwerkinstellingen hersteld (instellingen > algemeen > Stel opnieuw in) etc etc... Dit heeft het probleem niet verholpen.

Totdat ik er achter kwam dat iOS met Meshing AP's het probleem niet heeft, dit komt doordat deze AP's geen "Band Steering" hebben aanstaan. Door "Band Steering" op de andere AP's uit te zetten was het probleem direct opgelost! :)

Edit:
Ik heb op één (1) AP wel "band steering" aangezet zodat ik op deze plek altijd de snelste band heb... Dit heeft nog niet tot iOS disconnect/reconnect problemen gezorgd.

[Voor 9% gewijzigd door R0GGER op 18-09-2021 15:44. Reden: toevoeging band steering]

• bjarky
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 27-01 01:04
Toevallig vandaag hetzelfde opgelost
Je zou eens kunnen googelen op DTIM instellingen.
Apple apparaten vereisen daar de setting 3 ipv 1 wat default is bij access points e.d.

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:54
Het kan ook mogelijk te maken hebben met deze instelling ;-)

En anders komt morgenavond iOS 15 uit. Wellicht dat dan je probleem verholpen is of in mindere mate zich voordoet.

• DennisZ88
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 27-01 15:31
Ook niet uit te sluiten, wellicht komt het door je buren.. ;)

Zij hun wifi ge-upgrade en sindsdien switchen je AP's geregeld van kanaal (bijvoorbeel), waardoor de verbinding weer hapert. Maar dit kan je natuurlijk na gaan door het met een ander apparaat te vergelijken :)

• nielsalmelo
Bedankt allemaal voor de reacties.
Het herstellen van de netwerkinstellingen heb ik inmiddels ook gedaan maar zonder resultaat.
Ik heb getest met WiFi assistentie aan/uit maar dit lijkt voor mij weinig verschil te maken.

Band steering zou het probleem nog wel eens kunnen zijn, maar helaas speelt dit probleem zich af in het netwerk van mijn werk. Om hier wijzigingen aan uit te voeren zal dit in overleg moeten gaan. Ik had stiekem gehoopt dat het toch in de instellingen van de IPhone zelf was om makkelijk wijzigingen uit te voeren, maar helaas.

Ik wacht IOS 15 nog even af, mocht dit het probleem niet verhelpen zal ik het wijzigen van de AP's instellingen bespreken

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tijd voor iOS15 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• nielsalmelo
Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar tot nu toe heb ik na de update naar IOS 15 geen problemen meer gehad.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee