Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Spin
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05-2024
Mede Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb verschillende IP camera's die prima werken. Ik kan de beelden bekijken als ik thuis ben op het Wifi netwerk.
Ook als ik ergens anders ben (werk, familie of ergens anders met Wifi) zijn de camera's te bekijken.

Maar... via 4G zijn de camera's niet te benaderen. Ik vermoed dat het een instelling in de telefoon is. Het heeft altijd gewerkt, maar blijkbaar is er met een update iets in de instellingen gewijzigd of heb ik zelf ergens lopen knoeien...?

Nog wat gegevens:
De telefoon is een Xiaomi Mi 2a Lite draaiende op Android One versie 10
Camera's zijn van Sonoff en werken met de Ewelink app en andere camera werkt met IPC view.

Wat ik al geprobeerd en uitgevonden heb:
Gezocht op het internet en in forums.
Alles opnieuw geïnstalleerd en gereset.
Getest op andere telefoon (werkt dan wel)
Navraag gedaan bij iedereen die ik ken (en die enig verstand van zaken heeft)

Heeft iemand enig idee welke instelling ik zou moeten aanpassen in mijn telefoon om de camera's weer via 4G te kunnen bekijken?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:53
Het kan zijn dat je op 4G een IPv6 adres krijgt, en thuis een IPv4, en dat je apparatuur daarom niet benaderbaar is. Gebruik een VPN als work around zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LpvE
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-06 09:10
Hallo,
Ik weet niet of je het probleem inmiddels verholpen hebt maar ik liep een paar dagen geleden tegen hetzelfde probleem aan op mijn mi a2 lite terwijl alles gewoon werkte op de telefoon van mijn vrouw.
Ik ben gaan zoeken naar aanleiding van het bovenstaande bericht en kwam er achter dat bij het toegangspunt, bij mijn provider, de instelling op IPv4/IPv6 stond en dat als ik dat omzet naar alleen IPv4 alles wel werkt.
Als je het zelf al getackeld hebt is dit misschien voor iemand anders met dit probleem een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super Spin
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05-2024
Beste,

Excuus voor de late reactie.

Dank voor de tips. Het probleem is er nog

De oplossing met IPv4/IPv6 zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Maar, dat kan ik op mijn telefoon niet instellen.

Ik heb inmiddels een ander merk camera gekocht. En die werken wel prima.

Gr,

Spin