Ik ben in de markt voor een nieuwe 65 inch tv. Naar mijn mening is er geen tv te koop zonder grote nadelen. Ik wil geen oled burn in discussie starten. Maar wat is nou een veilige zeer goede tv aankoop die zonder zorgen 10 jaar of langer meegaat zonder beeld degradatie? Ik heb nu een oude Sony 55EX720 en die doet het nog prima, hoewel ik wel graag een stap ik beeldkwaliteit wil maken. Ook zou ik het gewoon heel handig vinden als ik heel makkelijk Netflix of YouTube kan aanzetten, daar gebruik ik nu mijn PS4 voor.
Hier mijn overwegingen/nadelen
Oled: rekening houden met gebruik, mogelijk burn in, sterke spiegeling, donker beeld overdag/minder helder, mogelijke beeld degradatie na lang (+10 jaar) gebruik
Lcd Samsung: reclame in menu en de onvoorspelbaarheid daarvan tav toekomstige zichtbare aanwezigheid. Geen Dolby Vision.
Lcd LG: mindere beeldkwaliteit.
Lcd Sony: Android Google tv, privacy zorgen.
Ik zoek een mooie tv met zeer goed beeld, redelijk geluid, zonder (al te aanwezige) reclame, met een handig smart tv menu (Netflix, YouTube, NPO) die zonder extra aandacht of (burn-in) zorgen meer dan 10 jaar meegaat zonder verlies van beeld kwaliteit.
Hier mijn overwegingen/nadelen
Oled: rekening houden met gebruik, mogelijk burn in, sterke spiegeling, donker beeld overdag/minder helder, mogelijke beeld degradatie na lang (+10 jaar) gebruik
Lcd Samsung: reclame in menu en de onvoorspelbaarheid daarvan tav toekomstige zichtbare aanwezigheid. Geen Dolby Vision.
Lcd LG: mindere beeldkwaliteit.
Lcd Sony: Android Google tv, privacy zorgen.
Ik zoek een mooie tv met zeer goed beeld, redelijk geluid, zonder (al te aanwezige) reclame, met een handig smart tv menu (Netflix, YouTube, NPO) die zonder extra aandacht of (burn-in) zorgen meer dan 10 jaar meegaat zonder verlies van beeld kwaliteit.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 17-09-2021 14:53 ]