Ik had gisteren een loodgieter over de vloer i.v.m. het verplaatsen van wat leidingen om een wasmachine te kunnen aansluiten. Deze wasmachine staat in dezelfde ruimte als de CV ketel. Hij gaf toen aan dat de rookafvoer (linker buis op de foto's) van de CV ketel op een niet toegestane en gevaarlijke manier was geplaatst. Hij gaf aan dat deze aluminium buis niet zo schuin mocht lopen en ook niet los(?) in de buis mocht overlopen(?). Bij een onderhoudsbeurt zou deze CV ketel volgens hem gelijk worden afgekeurd / uit worden geschakeld. De CV ketel zelf is in april dit jaar door de vorige eigenaar vervangen. Nu was de vorige eigenaar een 'huisjes flipper' dus weet ik niet of dit door een kundig installatie bedrijf is gedaan.
De loodgieter gaf aan dat hij het voor ca. € 250,- via het dak kon zorgen dat deze rookafvoer recht zou lopen. Nu ben ik pas sinds kort voor het eerst eigenaar van een woning, heb ik totaal geen verstand van CV ketels en is dit ook de eerste keer dat ik met dergelijke vaklui te maken heb. Ik vroeg mij dus af of er hier toevallig wat mensen zijn die hier meer ervaring en kennis in hebben en kunnen aangeven of deze loodgieter inderdaad gelijk heeft, of dat hij vooral een mogelijkheid voor zichzelf zag om extra te verdienen?
:strip_exif()/f/image/c7SaIsyUSs4JiuHljQaaYfgB.jpg?f=fotoalbum_large)
De loodgieter gaf aan dat hij het voor ca. € 250,- via het dak kon zorgen dat deze rookafvoer recht zou lopen. Nu ben ik pas sinds kort voor het eerst eigenaar van een woning, heb ik totaal geen verstand van CV ketels en is dit ook de eerste keer dat ik met dergelijke vaklui te maken heb. Ik vroeg mij dus af of er hier toevallig wat mensen zijn die hier meer ervaring en kennis in hebben en kunnen aangeven of deze loodgieter inderdaad gelijk heeft, of dat hij vooral een mogelijkheid voor zichzelf zag om extra te verdienen?
:strip_exif()/f/image/c7SaIsyUSs4JiuHljQaaYfgB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CjU9fGRd9oD8pVtvFyvVMyQW.jpg?f=fotoalbum_large)