Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 10:05
Beste Medetweakers,

Ik heb sinds 3 jaar een LG OLED55B7V, nu is mij vorige week opgevallen dat ik een verticale rij van dode / luie pixels heb. Uiteraard verwacht ik een defect van deze schaal niet al 3 jaar na aankoop, zeker niet bij een product als een tv, die dag en nacht stil staat. En ook nog eens een TV met destijds een adviesprijs van 1800 euro.

De tv is gekocht bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, de Belgische variant dus. Destijds heb ik voor deze webshop gekozen omdat het met de Nederlandse webshops 400/500 euro scheelde.

Ik vraag me af wat mijn rechten zijn bij aankoop van een product in een buitenlandse webshop. Ik heb wat rondgezocht en kon zelf vinden dat een webshop de regels mag bepalen van het land van afkomst. Tenzij het hoofdkantoor in Nederland gevestigd is, maar dat is helaas niet het geval. *knip* webshop.BE en NL hebben hun eigen vestigingen.

Echter vraag ik me verder af wat de Belgische wet is, en of ik zodoende recht heb op vervanging of reparatie van mijn toestel. De Europese wet bepaald dat je altijd 2 jaar wettelijke garantie hebt. In Nederland ligt dit iets genuanceerder en ligt het aan de aard van het product. Zo mag je van een tv verwachten dat deze het langer volhoudt dan 2 jaar.

Wat ik in de Belgische wet heb kunnen vinden is het volgende.

https://www.eccbelgie.be/themas/garantie/wettelijke-garantie
Wet 1649ter
4° het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van het goed en op de eventuele door de verkoper, de producent of diens vertegenwoordiger publiekelijk gedane mededelingen over de bijzondere kenmerken ervan, namelijk bij de reclame en de etikettering.
Op basis hiervan heb ik contact opgenomen met de webshop en is daar tot zover het volgende uitgekomen.
Beste *knip* webshop,

een kleine 3 jaar geleden heb ik een LG55B7V bij jullie aangeschaft, nu slechts een kleine 3 jaar later heb ik ineens een volledig verticale lijn van luie / dode pixels door mijn scherm lopen. (Pixels refresher gedraaid en de tv gereset, maar helaas geen oplossing) De garantie is helaas verstreken, maar bij een product van 1300 euro verwacht ik niet dat deze na 3 jaar zulke gebreken vertoond.

Mijn vraag is of er een passende oplossing voor het probleem kan worden bedacht.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Wouter
Dag Wouter!

Standaard hebben televisietoestellen 2 jaar garantie voor zulke problemen. Na deze periode vrees ik dat het probleem enkel tegen een prijs gemaakt kan worden.

Indien je een herstelling wilt aanvragen, laat het mij weten! Dan vraag ik deze zo snel mogelijk aan.

Groeten,

*knip* !
Beste *knip* ,

Ik ben er even ingedoken, maar wat ik kan vinden mbt. garantie is dat de consument kan verwachten dat een product uit een bepaalde (prijs)klasse een X aantal jaar meegaat, en ik een deugdelijk product kan verwachten voor de prijs van 1299 euro. Nu vind ik 3 jaar voor een tv van 1299 euro veel te weinig.

Ik kan me voorstellen dat 2 jaar bij telefoons of tablets die dagelijks veel gebruikt worden en veel onderheven zijn aan vallen en andere invloeden realistisch, maar een tv die stil staat op een kast lijkt me hier niet onder te vallen.

Ik citeer:
"Het product moet beantwoorden aan de verwachtingen bij een normaal gebruik. De wet heeft het over een conform product bij levering (art. 1649ter). Dat houdt in dat het product moet beantwoorden aan de beschrijving door de verkoper in de reclame, de handleiding en de aankoopdocumenten (zoals bv. de bestelbon).

Wat de normale verwachtingen zijn, hangt af van de aard van het product (o.a. nieuw of tweedehands) en de normale gebruiksduur van het goed. Van een wasmachine mag verwacht worden dat die het minstens 5 jaar doet zonder noemenswaardige problemen."

Graag verneem ik dus nogmaals of er een andere oplossing aangeboden kan worden.
Dag Wouter!

Bij wet heeft een televisietoestel 2 jaar gebruiksgarantie. Dit is de x-aantal jaar die je vermeldde in je vorige bericht. Bij telefoons of tablets geldt deze zelfde regel. Een televisie staat inderdaad stil, maar net zoals bij telefonie & tablets valt val- water- en/of gebruiksschade niet onder garantie. Deze 2 jaar zijn dus voor gevallen als de verticale streep die jouw toestel momenteel vertoond.

Ik kan, mits toestemming, een herstelaanvraag indienen bij CE Repair. Zij zullen dit dan verder afhandelen en een prijsbestek opmaken.

Groeten,
*knip*
Een reparatie van CE Repair heb ik al opgevraagd, maar deze bieden via LG slechts 50% korting op reparatie, waardoor de reparatie alsnog uitkomt op 500 euro. Daar ga ik dus niet mee akkoord.

Heeft er iemand ervaring met de Belgische wet en dit soort garantie gevallen? Kan ik hier iets tegenin brengen? Het enige dat ik zelf kan bedenken is dat de streep van dode / luie pixels het gevolg is van een slecht productieproces en het zodoende een verborgen gebrek is, en ik dus recht heb op vervanging.

Alvast enorm bedankt voor het meedenken!

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 17-09-2021 11:45 . Reden: Naam webwinkel eenmalig in mo-tags gezet, verder verwijderd, volgens beleid. ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:41

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

https://www.rijksoverheid...ten-bij-aankoop-in-europa

Het lijkt erop dat je inderdaad te maken hebt met minimaal 2 jaar wettelijke garantie, conform de Europese Richtlijn hiervoor. Als de winkel in haar voorwaarden geen extra garantievoorwaarden heeft opgenomen (die gelden altijd bovenop het wettelijke minimum en mogen dus niet beperkter zijn dan de wet) dan heb je inderdaad pech ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik lees in veel andere topics over non-conformiteit, en ik op basis daarvan de koop kan ontbinden. Ik weet niet of dat een mogelijkheid zou kunnen zijn, en of ik dan überhaupt in mijn recht sta volgense de Belgische wet.

https://economie.fgov.be/...rantie/wet-op-de-garantie

Ik ben benieuwd of meer mensen ervaring hebben met een Belgische webshop en garantiebepaling vanuit Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

swoutr schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:26:
Ik heb wat rondgezocht en kon zelf vinden dat een webshop de regels mag bepalen van het land van afkomst. Tenzij het hoofdkantoor in Nederland gevestigd is, maar dat is helaas niet het geval.
Een andere uitzondering doet zich voor wanneer de webshop zich op Nederland richt. Als je de Algemene Voorwaarden van de webwinkel erop naslaat ten tijde van de koop is daarvan sprake:
Members only:

staat daar:
Elk aanbod staat enkel open voor klanten die woonachtig zijn in België of Nederland.
De kost voor levering in België & Nederland bedraagt €15. Bij een bestelling van een bedrag boven de €50 wordt de bestelling gratis verzonden.
Verder wordt iDeal als betalingsmethode ondersteunt.

Op basis van Rome I mag de webwinkel kiezen om de overeenkomst onder Belgisch recht te laten vallen, maar dat mag niet ten koste gaan van de rechten die je volgens Nederlands recht hebt. De algemene voorwaarden zijn daarin niet duidelijk. Dat leidt tot de sanctie dat de algemene voorwaarde over Belgisch recht vernietigbaar is (HvJ EU 28 juli 2016 (C‑191/15)).

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
fopjurist schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:13:
[...]

Een andere uitzondering doet zich voor wanneer de webshop zich op Nederland richt. Als je de Algemene Voorwaarden van de webwinkel erop naslaat ten tijde van de koop is daarvan sprake:

***members only***

staat daar:

[...]

[...]

Verder wordt iDeal als betalingsmethode ondersteunt.

Op basis van Rome I mag de webwinkel kiezen om de overeenkomst onder Belgisch recht te laten vallen, maar dat mag niet ten koste gaan van de rechten die je volgens Nederlands recht hebt. De algemene voorwaarden zijn daarin niet duidelijk. Dat leidt tot de sanctie dat de algemene voorwaarde over Belgisch recht vernietigbaar is (HvJ EU 28 juli 2016 (C‑191/15)).
Kijk op basis hiervan zou ik dus mijn gelijk kunnen halen? En sta ik, als ik het goed begrijp. In mijn recht onder Nederlandse wet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook al was het de Nederlandse, het is gevestigd in BE. Het richt zich duidelijk op de Nederlandse markt, door ook een Nederlandse shop online te hebben. Net als oa bij aankopmen bij Amazon, heb je als Nederlander(wonend te ten tijde van aanschaf) Recht op de Nederlandse versie van consumentenbescherming, voor kopen op afstand.

[ Voor 1% gewijzigd door Hackus op 17-09-2021 15:46 . Reden: m=p ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Ik ben bezig met het opstellen van een nieuw bericht echter vind ik het nog vrij lastig, zeker met alle regels die er zijn en met wetten die andere wetten overklassen.

Op basis van jullie berichten heb ik momenteel dit bericht opgesteld.

Beste webshop,

Dit is volgens de Belgische wet wellicht het geval, maar de koop is gedaan vanuit Nederland. Jullie richten je volgens de voorwaarden ook expliciet op de Nederlandse markt. Zodoende heb ik dus ook recht op de Nederlandse versie van consumentenbescherming.

In jullie algemene voorwaarden staat.
“Elk aanbod staat enkel open voor klanten die woonachtig zijn in België of Nederland.”
Maar ook.
"Artikel 16: Toepasselijk recht - Bevoegde rechter

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht en met van de Rome-I verordening inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken. Bij eventuele geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken bevoegd die tot het rechtsgebied van de verkoper behoren."

Bij wet heeft een product in Nederland geen vaste garantie periode maar hangt deze af van de aard van het product.

https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

“De duur van de wettelijke garantie mag de verkoper of fabrikant niet zelf kiezen. Want dat volgt uit de wet. Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet.

Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat. In onze wet staat namelijk dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat is per product anders. En dat kan korter of langer zijn dan 2 jaar. Het hangt af van alle eigenschappen van uw eigen product. Gaat uw product eerder kapot dan u mocht verwachten? En hebt u het normaal gebruikt? Dan hebt u volgens de wet recht op reparatie of vervanging."

Op basis van Rome I mag de webwinkel kiezen om de overeenkomst onder Belgisch recht te laten vallen, maar dat mag niet ten koste gaan van de rechten die je volgens Nederlands recht hebt. De algemene voorwaarden zijn daarin niet duidelijk. Dat leidt tot de sanctie dat de algemene voorwaarde over Belgisch recht vernietigbaar is (HvJ EU 28 juli 2016 (C‑191/15).

Hiervan uitgaande zou mijn reparatie of vervanging van het toestel dus zonder kosten moeten zijn. 

Met vriendelijke groet,

….

Nu weet ik echter niet of ik moet beginnen over het Rome I artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 23:41

ITsEZ

parttime all-rounder

Hackus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:33:
Ook al was het de Nederlandse, het is gevestigd in BE. Het richt zich duidelijk op de Nederlandse markt, door ook een Nederlandse shop online te hebben. Net als oa bij aankomen bij Amazon, heb je als Nederlander(wonend te ten tijde van aanschaf) Recht op de Nederlandse versie van consumentenbescherming, voor kopen op afstand.
In de topic start staat "*knip* webshop.BE en NL hebben hun eigen vestigingen.". Dan neem ik dus aan dat ze twee verschillende shops hebben. Bij Amazon.it kan je ook geen Nederlandse rechten claimen. Als het dus twee verschillende websites zijn, en TS heeft bij de Belgische site besteld zijn Nederlandse rechten niet van toepassing.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ITsEZ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:49:
[...]

In de topic start staat "*knip* webshop.BE en NL hebben hun eigen vestigingen.". Dan neem ik dus aan dat ze twee verschillende shops hebben. Bij Amazon.it kan je ook geen Nederlandse rechten claimen. Als het dus twee verschillende websites zijn, en TS heeft bij de Belgische site besteld zijn Nederlandse rechten niet van toepassing.
Hen aanbod geldt voor Nederlandse en Belgische inwoners
Elk aanbod staat enkel open voor klanten die woonachtig zijn in België of Nederland. De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik.
Mocht men een Nederlandse koper willen uitsluiten op de BE webshop, moet dat duidelijk gemaakt zijn voor aankoop. En moet dat ook geblokkeerd worden oa wanneer je je adresgegevens invult.

Artikel 16: Toepasselijk recht - Bevoegde rechter

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht en met van de Rome-I verordening inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken. Bij eventuele geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken bevoegd die tot het rechtsgebied van de verkoper behoren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

swoutr schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:26:
[Mbr]*knip* webshop[/].BE en NL hebben hun eigen vestigingen.
Wat bedoel je hiermee? Onderaan de pagina staat dezelfde rechtspersoon en hetzelfde adres.

Let op dat je alleen moet kijken naar de situatie ten tijde van de aankoop. Vandaar dat ik verwees naar de algemene voorwaarden op archive.org omdat die in de tussentijd gewijzigd kunnen zijn. Het .nl-adres bestond drie jaar geleden nog niet (de registratie van
Members only:
was op 25 april 2019). Het argument van Hackus ("Het richt zich duidelijk op de Nederlandse markt, door ook een Nederlandse shop online te hebben.") gaat dus niet op. Ook het "uitsluiten van Nederlandse kopers" is geen argument. Het gaat er uitsluitend om of de winkel zich op Nederland richt.

Ik zou de stukjes 'In jullie algemene voorwaarden staat', 'maar ook' en de paragraaf 'Op basis van Rome I mag de (..)' uit je e-mail verwijderen en voor later bewaren en kijken waar de webwinkel mee komt. Je staat volledig in je recht en de winkel moet dit kosteloos gaan repareren.

[ Voor 5% gewijzigd door fopjurist op 17-09-2021 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swoutr
fopjurist schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:07:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Onderaan de pagina staat dezelfde rechtspersoon en hetzelfde adres.

Let op dat je alleen moet kijken naar de situatie ten tijde van de aankoop. Vandaar dat ik verwees naar de algemene voorwaarden op archive.org omdat die in de tussentijd gewijzigd kunnen zijn. Het .nl-adres bestond drie jaar geleden nog niet (de registratie van
***members only***
was op 25 april 2019). Het argument van Hackus ("Het richt zich duidelijk op de Nederlandse markt, door ook een Nederlandse shop online te hebben.") gaat dus niet op. Ook het "uitsluiten van Nederlandse kopers" is geen argument. Het gaat er uitsluitend om of de winkel zich op Nederland richt.

Ik zou de stukjes 'In jullie algemene voorwaarden staat', 'maar ook' en de paragraaf 'Op basis van Rome I mag de (..)' uit je e-mail verwijderen en voor later bewaren en kijken waar de webwinkel mee komt. Je staat volledig in je recht en de winkel moet dit kosteloos gaan repareren.
Raad je deze mail dan aan?

Beste webshop, 

Dit is volgens de Belgische wet wellicht het geval, maar de koop is gedaan vanuit Nederland.

Jullie richten je volgens de voorwaarden ook expliciet op de Nederlandse markt.
Zodoende heb ik dus ook recht op de Nederlandse versie van consumentenbescherming.

“Elk aanbod staat enkel open voor klanten die woonachtig zijn in België of Nederland.”

Bij wet heeft een product in Nederland geen vaste garantie periode maar hangt deze af van de aard van het product.

“De duur van de wettelijke garantie mag de verkoper of fabrikant niet zelf kiezen. Want dat volgt uit de wet. Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet.

Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat. In onze wet staat namelijk dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat is per product anders. En dat kan korter of langer zijn dan 2 jaar. Het hangt af van alle eigenschappen van uw eigen product. Gaat uw product eerder kapot dan u mocht verwachten? En hebt u het normaal gebruikt? Dan hebt u volgens de wet recht op reparatie of vervanging.“

Hiervan uitgaande zou mijn reparatie of vervanging van het toestel dus zonder kosten moeten zijn.

Met vriendelijke groet,
….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Prima mail. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 23:41

ITsEZ

parttime all-rounder

Hackus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:58:
[...]

Hen aanbod geldt voor Nederlandse en Belgische inwoners
Elk aanbod staat enkel open voor klanten die woonachtig zijn in België of Nederland. De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik.
Mocht men een Nederlandse koper willen uitsluiten op de BE webshop, moet dat duidelijk gemaakt zijn voor aankoop. En moet dat ook geblokkeerd worden oa wanneer je je adresgegevens invult.

Artikel 16: Toepasselijk recht - Bevoegde rechter

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht en met van de Rome-I verordening inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken. Bij eventuele geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken bevoegd die tot het rechtsgebied van de verkoper behoren.
Het aanbieden in landen en specifiek gericht zijn op landen zijn twee verschillende dingen. Zoals in het eerder aangehaalde voorbeeld, Amazon Italië heeft levering naar Nederland, maar de website is niet gericht op Nederlanders. Als ze een Belgisch en Nederlands domein hebben lijkt me dat duidelijk onderscheid, dan is enkel de Nederlandse website op Nederland gericht.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

ITsEZ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:56:
[...]

Als ze een Belgisch en Nederlands domein hebben lijkt me dat duidelijk onderscheid, dan is enkel de Nederlandse website op Nederland gericht.
Niet per se. De webwinkel op het Belgische domein kan zich ook op Nederland richten. Je moet daarvoor alle relevante feiten in beschouwing nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niet expliciet op de Belgische, maar ook op de Nederlandse markt.
Dit haal ik oa uit uw voorwaarden ten tijde van het sluiten van de overeenkomt

Expliciet op de Nederlandse markt houdt in, dat ze uitdrukkelijk op de Nederlandse markt richten. Dat is niet zo, ook niet expliciet op Belgische..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hackus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:23:
Niet expliciet op de Belgische, maar ook op de Nederlandse markt.
Dit haal ik oa uit uw voorwaarden ten tijde van het sluiten van de overeenkomt

Expliciet op de Nederlandse markt houdt in, dat ze uitdrukkelijk op de Nederlandse markt richten. Dat is niet zo, ook niet expliciet op Belgische..
Je bent in de war met 'exclusief ;)

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Het staat je uiteraard vrij om hierover zelf te corresponderen met de verkoper, maar consumenten in de EU kunnen zich bij een internationaal geschil binnen de EU wenden tot het ECC in hun eigen land:
https://www.eccnederland.nl/nl

Het ECC is een netwerkorganisatie van de EU dat in elk land een vestiging heeft en kan behalve adviseren ook voor je bemiddelen bij de verkoper in een andere EU lidstaat (en soms ook de EER zoals IJsland).

Mocht het nodig zijn om te procederen, dan kan dat tot een bedrag van €5.000 euro relatief eenvoudig via de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen (EPGV) en verloopt via een verzoekschriftprocedure bij een Nederlandse rechtbank. Het ECC heeft daarover een eigen pagina. Een EPGV beschikking heeft een executoriale titel in de andere lidstaat, en kan dus z.n. ten uitvoer worden gebracht door een deurwaarder of vergelijkbare partij in die lidstaat. Let op dat het de verkoper vrij staat om via de EPGV ook een vordering tegen jou in te stellen, hoewel dat waarschijnlijk niet relevant is in dit geval.
fopjurist schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:05:
[...]
Niet per se. De webwinkel op het Belgische domein kan zich ook op Nederland richten. Je moet daarvoor alle relevante feiten in beschouwing nemen.
Goeie opmerking, want die beperking hou je uiteraard altijd op een forum. Desalniettemin heeft het EU HvJ in deze arresten de interpretatie van het 'richten op' criterium in Rome I ruim uitgelegd, waarmee internationale consumentenkoop op afstand binnen de EU al snel onder Rome I valt en in dat geval het recht van de consument van toepassing is. De situatie van het gebruik van een andere topleveldomeinnaam dan die van de lidstaat waar de ondernemer gevestigd is wordt zelfs expliciet genoemd.

Het meest voor de hand liggende argument lijkt mij in dit geval overigens dat de verkoper heeft geleverd vanuit België naar Nederland en daarmee m.i. al impliciet te kennen gegeven zich te richten op de Nederlandse markt, tenzij wellicht @swoutr de televisie zelf moest ophalen. Maar dan is de uitleg van de arresten vermoedelijk nog steeds van toepassing.

Ook deze vraag kan het ECC waarschijnlijk goed duiden, dus persoonlijk zou ik daar contact mee opnemen en de situatie voorleggen. Het zou wel aardig zijn om hier te laten weten wat daar uitkwam als dat kan, zodat er feedback is over de uitkomst.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
Alvast bedankt iedereen voor de hulp.

Bij deze een kleine update.

Een van mijn laatste berichten richting de webshop is onderstaande geweest.
Beste *knip* webwinkel,

Dit is volgens de Belgische wet wellicht het geval, maar de koop is gedaan vanuit Nederland.

Zodoende heb ik dus ook recht op de Nederlandse versie van consumentenbescherming.

Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat. In onze wet staat namelijk dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat is per product anders. En dat kan korter of langer zijn dan 2 jaar. Het hangt af van alle eigenschappen van uw eigen product. Gaat uw product eerder kapot dan u mocht verwachten? En hebt u het normaal gebruikt? Dan hebt u volgens de wet recht op reparatie of vervanging.“

Met vriendelijke groet,

Wouter
Daarop kreeg ik onderstaand antw. en heb ik ook weer direct gereageerd.
Beste

Ik heb eveneens mijn licht opgestoken bij LG. Wat wij kunnen doen is de tv aanmelden en kijken hoe ze de tv gaan behandelen. Indien dit een gekend probleem is, is er een mogelijkheid dat het toestel in waarborg (onder voorbehoud) behandeld gaat worden.

Indien dit niet het geval is kan ik een mooie commerciële jeste doen op de aankoop voor een nieuwe OLED. De vervanging van een OLED paneel bij deze tv is economisch niet verantwoord.

Graag hoor ik of we deze toch kunnen aanmelden en proberen onder garantie te krijgen.

Met vriendelijke groeten

...
Hey ....

Aanmelden bij LG lijkt me geen probleem, echter wel als er kosten aan verbonden zitten. Om misverstand te voorkomen wil ik graag benadrukken dat ik geen toezegging doe op het betalen van kosten bij eventuele reparatie door LG.

Wat betreft de tegemoetkoming, dit is uiteraard geheel afhankelijk van het aanbod. Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen en de uitkomst even afwachten, dan hoor ik verder graag wat de vervolg stappen zijn.

Alvast bedankt voor het snelle communiceren.

Met vriendelijke groet,

Wouter
Waarop ik uiteindelijk het volgende bericht heb ontvangen.
Dag Wouter!

We hebben dit even overlegd met onze vertegenwoordiger om dit eventueel onder garantie te herstellen. Hij vertelde ons dat de hersteldienst het toestel ging nakijken om een beslissing te maken of dit al dan niet in aanmerking komt om onder garantie te herstellen.

Ik zal het alvast aanvragen bij CE Repair, hopende dat alles toch naar wens verloopt en dat we er geen negatieve ervaring aan overhouden.

Indien je verdere vragen hebt, hoor ik het graag!

Groeten,

....
Nu verder afwachten maar het lijkt erop dat alles wel gratis gerepareerd of (hopelijk) vervangen gaat worden. Het blijkt maar weer hoe lang webshops vast houden aan de 2 jaar garantie. Terwijl dat als je even doordrukt je toch je gelijk krijgt, athans daar lijkt het op.

Alvast bedankt iedereen voor jullie hulp, i'll keep you posted!

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 23-09-2021 14:20 . Reden: Nogmaals naam webwinkel weggehaald. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ze mogen doen wat ze willen, als ze maar een conform goed leveren zonder dat jij er veel hinder van ondervindt, en het voor jou kosteloos verholpen wordt.

* Het is geen 1e de beste Yamamoto/Toky TV van E400,- waar je kunt verwachten dat dit na 3j gebeurt.

Het is niet voor niets dat je extra geld betaald voor een premium merk, omdat je tenminste 60mnd zonder gebreken wilt zitten. Een deel van het prijsverschil zit in meer luxe, beter beeld, beter smart-tv deel etc.
(toestel is in de markt gezet voor E2500,-)

Anders kan iedereen beter een TV kopen van E400-E500,- en dan maar zien hoever na 3j je gaat komen :D

• swoutr
Nou het is een lekkere shitshow.

Ondertussen zijn we zeker 2 weken verder en ben ik nog geen steek opgeschoten.
Volgens -webshop zouden er "afspraken gemaakt zijn met de vertegenwoordiger van LG" voor kosteloze reparatie. En zodoende is mijn reparatie verzoek via -webshop in behandeling genomen bij CE Repair.

Na een week wachten krijg ik doodleuk een rekening vanuit CE Repair van 500 euro toegestuurd.
Uiteraard direct gefrustreerd opgebeld.

Wat blijkt? LG is niet bekend met een gemaakte afspraak via -webshop. Hier kan ik bij CE Repair dus niks mee. LG houdt zich aan de fabriekgarantie van 2 jaar en heeft naar eigen zeggen nooit een afspraak gemaakt met -webshop.

Opnieuw heb ik dus een ticket ingeschoten bij -webshop met het dringende verzoek nu met een ECHTE oplossing te komen.

Hopelijk komt er nu daadwerkelijk een oplossing. Zo niet kom ik graag bij jullie terug voor het juiste advies.
Van wat ik al uit andere topics heb gelezen is dat je dan het beste de koop kan ontbinden en gerechtelijke stappen moet ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swoutr schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:08:
Nou het is een lekkere shitshow.

Ondertussen zijn we zeker 2 weken verder en ben ik nog geen steek opgeschoten.
Volgens -webshop zouden er "afspraken gemaakt zijn met de vertegenwoordiger van LG" voor kosteloze reparatie. En zodoende is mijn reparatie verzoek via -webshop in behandeling genomen bij CE Repair.

Na een week wachten krijg ik doodleuk een rekening vanuit CE Repair van 500 euro toegestuurd.
Uiteraard direct gefrustreerd opgebeld.

Wat blijkt? LG is niet bekend met een gemaakte afspraak via -webshop. Hier kan ik bij CE Repair dus niks mee. LG houdt zich aan de fabriekgarantie van 2 jaar en heeft naar eigen zeggen nooit een afspraak gemaakt met -webshop.

Opnieuw heb ik dus een ticket ingeschoten bij -webshop met het dringende verzoek nu met een ECHTE oplossing te komen.

Hopelijk komt er nu daadwerkelijk een oplossing. Zo niet kom ik graag bij jullie terug voor het juiste advies.
Van wat ik al uit andere topics heb gelezen is dat je dan het beste de koop kan ontbinden en gerechtelijke stappen moet ondernemen.
Neem aan dat jij geen opdracht hebt gegeven aan CE-Repair. Jij hebt ook niets met een reperateur te maken, maar met de verkoper. Hoe of bij wie de verkoper het laat repareren/vervangen, gaat jou niets aan.
ook niet met onderliggende afspraken met fabrikant.

* Alleen de verkoper is jou aanspreekpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Bedankt voor je reactie.
Ondertussen heb ik weer een reactie vanuit -webshop.
Opnieuw proberen ze weg te komen met een korting op de reparatie.

Zodoende wil ik nu dus ook goed laten merken dat ik er echt helemaal klaar mee ben en dat ik snel een kostenloze reparatie of vervanging van het toestel verwacht.

Zoniet, dat ik dan over moet stappen tot het ontbinden van de koop en mijn geld terugeis omdat er niet wordt voldaan aan de koopafspraak.

Echter weet ik niet hoe ik dit het beste kan verwoorden en in hoeverre ik in mijn recht sta. Zou iemand hier mee kunnen helpen, of heeft iemand hier ervaring mee?

Niet dat ik vanalles beweer maar eigenlijk niet in mijn recht sta.

Mijn mail tot dusver.
Dag -,

Zoals ik al eerder heb aangehaald wil ik niet voor een reparatie betalen, dit omdat ik nog wettelijke garantie heb. Ik verwacht dus ook dat mijn tv gratis gerepareerd of vervangen wordt.

Met de herstelkosten ga ik dus ook niet akkoord.

Ik kan opnieuw ons gesprek via het ticket quoten maar daarin wordt eigenlijk alles al stap voor stap aangehaald. Ondertussen ben ik ook klaar met de aangedragen oplossingen die me keer op keer zelf geld kosten.

Graag verwacht ik snel een kosteloze oplossing.

Zo niet dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Die reactie zou ik niet sturen. Ik zal later een betere reactie uitschrijven.

Wat was de laatste reactie van de webwinkel? Heeft de winkel gereageerd op je stelling dat de overeenkomst onder Nederlands recht valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
fopjurist schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:26:
Die reactie zou ik niet sturen. Ik zal later een betere reactie uitschrijven.

Wat was de laatste reactie van de webwinkel? Heeft de winkel gereageerd op je stelling dat de overeenkomst onder Nederlands recht valt?
Bedankt voor je hulp.

Hieronder de laatste reactie vanuit de webshop
Dag -

Ik heb zonet antwoord ontvangen van LG.
Hieronder kan je zien dat ze de herstelkost kunnen verlagen tot onderstaand bedrag.

Laat maar weten als ik hierin een OK mag geven van jou.

Met vriendelijke groeten

-webshop

______

Dag webshop,

Ik kan je onderstaande aanbieden om de klant verder te helpen.
Laat je me even weten of klant hiermee akkoord is?

Thanks!!

Groeten,

-LG
Hierin bieden ze een reparatie aan voor 350 -' waar ik dus niet akkoord mee ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Heeft de winkel nooit gereageerd op je stelling dat de overeenkomst onder Nederlands recht valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
fopjurist schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:37:
Heeft de winkel nooit gereageerd op je stelling dat de overeenkomst onder Nederlands recht valt?
Niet direct, wel met een reactie dat ze een oplossing aan gingen dragen.
Beste

Ik heb eveneens mijn licht opgestoken bij LG. Wat wij kunnen doen is de tv aanmelden en kijken hoe ze de tv gaan behandelen. Indien dit een gekend probleem is, is er een mogelijkheid dat het toestel in waarborg (onder voorbehoud) behandeld gaat worden.

Indien dit niet het geval is kan ik een mooie commerciële jeste doen op de aankoop voor een nieuwe OLED. De vervanging van een OLED paneel bij deze tv is economisch niet verantwoord.

Graag hoor ik of we deze toch kunnen aanmelden en proberen onder garantie te krijgen.

Met vriendelijke groeten

- webshop
Het is tot nu toe ook nog elke keer dezelfde persoon geweest waar ik mee in contact sta.
Overigens heb ik op deze reactie gereageerd.
Aanmelden bij LG lijkt me geen probleem, echter wel als er kosten aan verbonden zitten. Om misverstand te voorkomen wil ik graag benadrukken dat ik geen toezegging doe op het betalen van kosten bij eventuele reparatie door LG.

Wat betreft de tegemoetkoming, dit is uiteraard geheel afhankelijk van het aanbod. Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen en de uitkomst even afwachten, dan hoor ik verder graag wat de vervolg stappen zijn.

Alvast bedankt voor het snelle communiceren.

Met vriendelijke groet,
-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je kunt deze e-mail sturen:
Geachte .........,

Zoals ik u op .... heb geschreven is mijn LG tv defect. Hij heeft een verticale rij van dode / luie pixels. Op het internet heb ik meer verhalen kunnen vinden van hetzelfde probleem. Het probleem doet zich voor zonder dat daarvoor een externe oorzaak is aan te wijzen. In mijn geval is de televisie normaal gebruikt. Hij is nooit verplaatst, er is nooit wat tegenaan gestoten, en aan de buitenkant is er geen zichtbare schade.

Op basis van de koopovereenkomst bent u verplicht een televisie te leveren die conform is, dat wil zeggen dat de televisie alle eigenschappen moet bezitten die ik in de gegeven omstandigheden mocht verwachten (art. 7:17 BW). Op het moment dat ik de televisie kocht, wist ik niet dat dit probleem kon optreden. Het is geen algemeen bekend probleem en u heeft er bij de koop ook niet op gewezen. In een interview uit 2016 heeft de onderdirecteur van LG gesteld dat de OLED-panelen van LG 100.000 uur meegaan, wat door verscheidene nieuwsmedia is overgenomen (bijvoorbeeld https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1465304750). Dat komt neer op ruim 11 jaar continu gebruik. Van deze LG OLED-televisie mocht ik dus verwachten dat het scherm langer probleemloos meegaat dan drie jaar. Dat volgt tevens uit de aankoopprijs van 1800 euro.

Omdat het schermpaneel van de tv toch na drie jaar defect is gegaan, is de televisie niet conform. Op ... heeft u toegezegd dat de tv kosteloos gerepareerd zou worden en dat u daarvoor afspraken had gemaakt met CE repair. Ik heb contact opgenomen met CE repair en die blijken niet op de hoogte van een dergelijke afspraak. Daar heb ik u mee geconfronteerd. Als 'oplossing' geeft u aan dat ik niet naar CE repair maar naar LG moet gaan voor de reparatie, en dat ik 350 euro moet bijbetalen.

In uw laatste e-mail schrijft u dat vervanging van een OLED-paneel bij deze tv economisch niet verantwoord is. Als u hiermee bedoelt aan te geven dat vervanging duurder is dan een compleet nieuwe televisie van hetzelfde model stem ik uiteraard ook in met vervanging van de complete televisie.

Op basis van art. 7:21 BW bent u als verkoper verplicht om de televisie binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast te repareren. U mag daarvoor geen kosten rekenen, ook niet als er een compleet nieuw paneel wordt geplaatst of de levensduur van de televisie wordt verlengd (HvJ EU 17 april 2008, Quelle). U bent inmiddels ruim drie weken op de hoogte van het defect maar weigert de televisie te repareren zonder bijbetaling. Ik wil u nog eenmalig in de gelegenheid stellen om uw verplichtingen na te komen en verzoek u uiterlijk op 8 oktober 2021 een concreet voorstel te doen voor kosteloze reparatie of vervanging. Bij het uitblijven van een dergelijk voorstel verkeert u vanaf die dag van rechtswege in verzuim. Op basis van de Nederlandse wet kan ik er dan onder meer voor kiezen om de televisie bij een derde te laten repareren en de kosten op u te verhalen (art. 7:21 BW) of de koopovereenkomst te ontbinden (art. 7:22 BW). Ik hoop echter dat het niet zover hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,
swoutr
Zorg dat je de link volledig meekopieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Wat een topper! Superveel dank alvast voor alle moeite. Ik stuur hem vanavond even uit en laat weten wat eruit komt! Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Opnieuw antw. ontvangen maar volgens mij snapt de desbetreffende persoon niet helemaal dat ik niks met LG van doen heb. Maar dat zij het probleem op dienen te lossen.
Dag Wouter

Ik heb dit nog even doorgestuurd naar LG en onderstaande antwoord ontvangen:

Hi -,

Neen, jammer genoeg niet.

TV's kunnen zoals alle andere electronica toestellen defect gaan, meestal duurt dit langer maar soms kan dit ook sneller gebeuren. Hij heeft ondertussen ook geen €150 coulance gekregen want in eerste instantie kreeg hij al €428 coulance. Dus in totaal kreeg hij €578 coulance wat ik toch niet weinig vind. Uiteindelijk had hij ook kunnen opteren om een 5 jaar waarborg aan te kopen bij aanschaf van de TV, dan was hij 5 jaar gerust..

Echter is er nooit bevestigd geweest dat dit kosteloos hersteld zou worden zoals u hieronder vermeldt, wij hebben gecommuniceerd dat we een herstelling kunnen aanvragen en kijken wat het verdict was, indien het om een fabricagefout zou gaan die bekend is bij LG zou dit mogelijks gekund hebben.

Indien u de herstelling toch wenst te laten uitvoeren hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groeten
-
Het beste lijkt me de webshop hier nog eens duidelijk op te wijzen en dan over te gaan op het ontbinden van de koopovereenkomst.

Ik heb momenteel deze mail klaarstaan.
Dag -,

Zoals ik al eerder heb aangegeven verhaal ik mijn garantie niet op LG, dit aangezien LG inderdaad maar 2 jaar fabrieksgarantie hoeft te bieden.
Ik verhaal mijn garantie op -webshop. Ik heb namelijk recht op kosteloze vervanging of reparatie van mijn apparaat bij de winkel waar ik een koopovereenkomst mee gesloten heb. Dat is in dit geval -webshop. Deze garantie is geen 2 jaar volgens de Nederlandse wet maar zolang je mag verwachten van een apparaat in een bepaalde productcategorie. In mijn voorgaande mails heb ik ook al duidelijk verwezen dat ik mag verwachten van de tv in deze prijsklasse en volgens LG zelf dat de tv veel langer mee zou moeten gaan dan 3 jaar.

Zie ook: https://www.consuwijzer.n...hten%20volgens%20de%20wet.

Nogmaals, ik heb niks met LG of CE Repair te maken. Jullie zijn verantwoordelijk voor de afhandeling van een garantiegeval. Ik wil je een laatste keer vragen om te kijken voor een kosteloze oplossing van het probleem. Als je me hier niet meer kan helpen spreek ik graag een andere collega en anders ben ik helaas gedwongen om de koop te ontbinden en het aankoopbedrag terug te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

-
Inmiddels de mail uitgestuurd en dit als antwoord gekregen.
Dag -

Wij kunnen buiten dit niets extra bieden, wij zijn verplicht twee jaar waarborg te bieden, vervolgens moeten wij na deze periode een oplossing bieden.
Deze oplossing hebben wij geboden en heeft nu niet aanvaard. Het prijsbestek van LG is echter maar 7 werkdagen geldig. Na deze periode is het niet meer mogelijk om aan het verlaagde tarief de herstelling te laten uitvoeren op deze serienummer.

Wij kunnen verder niets betekenen hierin.

Met vriendelijke groeten
-

[ Voor 44% gewijzigd door swoutr op 05-10-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

In de reactie van de winkel lees ik terug dat je er niet vanuit kon gaan dat de televisie jarenlang zonder problemen zou werken, maar dat je rekening had moeten houden met de mogelijkheid dat hij defect zou gaan. Dat zou ik weerspreken:
Geachte .........,

Bedankt voor uw reactie. U stelt dat electronica soms snel defect kan gaan en dat u coulant bent geweest door een deel van de reparatiekosten te dragen.

Anders dan u stelt had deze televisie niet binnen drie jaar defect mogen gaan. In mijn vorige bericht noemde ik een interview uit 2016 met een topman van de fabrikant (https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1465304750). Hierin stelde hij dat deze televisie door technologische ontwikkelingen 100.000 uur mee zou gaan. Hij vergeleek dit met 30 jaar gebruik wanneer de televisie 10 uur per dag aan staat. Bij mij stond de televisie minder dan 10 uur per dag aan maar is deze al na 3 jaar defect gegaan. Dit is zoveel sneller dan wat de fabrikant heeft toegezegd, dat de televisie niet conform is en u deze kosteloos moet herstellen.

U stelt daarnaast dat de fabrikant het probleem niet gratis wil repareren omdat het geen bekende fabricagefout is. Dat is tussen u en de fabrikant. Als verkoper bent u jegens mij verantwoordelijk voor de levering van een deugdelijke televisie en kunt u zich niet achter de fabrikant verschuilen. Het probleem treedt zoals eerder aangegeven ook veelvuldig bij anderen op. Ik verwijs daarvoor graag naar de uiteenzetting op https://www.reddit.com/r/...ne_dead_pixel_line_panel/

Ik houd daarom vast aan de boodschap en de termijn uit mijn vorige e-mail waarin ik u tot het einde van deze week de tijd gaf om met een kosteloze oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,
swoutr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik had het topic openstaan waardoor je wijziging van 15:24 mij was ontgaan. Pas na mijn reactie van 15:51 zag ik dat je de e-mail uit je reactie al had verstuurd. Het leek erop dat je om advies vroeg of je die reactie wel moest sturen. In dit topic wacht ik vanaf nu minimaal 24 uur na de laatste reactie om deze situatie in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou er duidelijk bij maken, dat je van een premium merk, met een premium prijs mag verwachten, dat je 60mnd zonder enige problemen gebruik van de TV moet kunnen maken, zonder gebreken. Niemand koopt een TV van een premium merk, voor dit soort bedragen, om maar 2-3j te kunnen genieten waarvoor het is gemaakt. Dan kun je beter E450,- uitgeven voor een TV van budget-merk met soortgelijke specs.

Lijkt er op, dat het niet helemaal tot de verkoper doordringt dat; HIJ aansprakelijk is, en zich niet moet en kan verschuilen achter een fabrikant. (wat zij er misschien van vinden) Dit soort 'geintjes/praktijken' willen veel meer verkoper je op de mouw spelden. Ze houden zich van de domme, en draaien het zo dat fabrikant dit zegt, en hun dat uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Bedankt voor jullie reacties.

@fopjurist Excuus hiervoor, ik wilde het gesprek met de verkoper gaande houden en ik dacht in mijn reactie alles wel op de juiste manier te hebben verwoord. Hoe vaker ik een reactie krijg van de webshop hoe sneller ik geneigd ben er op te reageren uit frustratie, wellicht niet de slimste methode. Nogmaals dank voor al je hulp tot dusver.

Het lijkt er inderdaad op dat de verkopende partij zich verschuild achter LG en ze niet door lijken te hebben dat zij degene zijn die aansprakelijk zijn. Uit de reactie blijkt dat ik geen oplossing meer hoef te verwachten. Wat raden jullie me nu nog aan?

Nogmaals mailen met de reactie dat het een premium merk is en dat ik beter verwacht van deze tv gaat geen oplossing zijn ben ik bang. Ik sta uiteraard wel in mijn recht mbt. garantie. Als de winkel dit echter ontkent weet ik niet wat de volgende stap zou zijn.

De reactie van @fopjurist lijkt voor nu alsnog (in mijn optiek) de beste reactie te zijn op het laatste bericht vanuit de webshop. Waarin je ook opnieuw verwijst naar de verstrijkingsdatum van 8 okt.

Ik hoor graag hoe jullie er over denken.

[ Voor 19% gewijzigd door swoutr op 05-10-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dagvaarden als de verkoper zich buiten de gestelde termijn ontziet van een gewenste oplossing. verkoper is dan in verzuim en kun je de overeenkomst ontbinden. Hij zijn goed terug, jij je geld terug.(denk dat ontbinden per e-mail ook niets oplost, dus zal de rechter daar uitspraak over moeten doen)

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 05-10-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Ik heb ondertussen ook een klacht ingediend via het ECC.
https://www.eccnederland.nl/nl

Binnen 7 dagen ontvang ik hierover bericht.
Graag hoor ik nog wat jullie oplossing zou zijn en of jullie nog tips oid. hebben.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-06 21:01

Freakie1NL

Grote Baas

Is er nog een update hierover?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1