Zelf behangen (Renovlies)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• par4
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-04 15:54
Hallo :),

Binnenkort wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd, ik ga graag zelf aan de slag met het behangen met Renovlies. Nu zie ik dat velen behangen met behulp van een lijmmachine. Een lijmmachine voor renovlies is vanwege de brede rollen van 1meter erg lastig te vinden, huren lijkt helemaal geen optie te worden. Alle verhuurders hebben het apparaat permanent verhuurd, en een investering van 2000,- voor een keer behangen is ook niet echt een optie.

Mijn vraag;

Hebben jullie ervaring met het behangen met de hand, dus de muren inlijmen i.p.v. met een lijmmachine? Is dit te doen voor c.a. 250m2?

Groet,

par4

Beste antwoord (via par4 op 18-09-2021 13:35)

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 23:20
Hoi!

Ik heb wel ervaring hiermee. Kan je vertellen dat het op zich wel mee valt hoe vervelend dit is om te doen. Het is erg belangrijk dat je zorgt dat je dit met minimaal 2 personen doet. En dat je de muren van te voren mooi glad maakt. Vul gaatjes, steek uitstende stukjes af en schuur het daarna even kort op voor het mooiste resultaat.

Enkele lijm-tips:

- Zorg dat je de muur eerst voorbehandeld met voorstrijk, nieuwbouw muren zuigen anders de lijm de snel op. Waardoor het behang zo van de muur rolt.

- Smeer een beetje vooruit. Zodat je niet hele verse lijm beplakt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 23:20
Hoi!

Ik heb wel ervaring hiermee. Kan je vertellen dat het op zich wel mee valt hoe vervelend dit is om te doen. Het is erg belangrijk dat je zorgt dat je dit met minimaal 2 personen doet. En dat je de muren van te voren mooi glad maakt. Vul gaatjes, steek uitstende stukjes af en schuur het daarna even kort op voor het mooiste resultaat.

Enkele lijm-tips:

- Zorg dat je de muur eerst voorbehandeld met voorstrijk, nieuwbouw muren zuigen anders de lijm de snel op. Waardoor het behang zo van de muur rolt.

- Smeer een beetje vooruit. Zodat je niet hele verse lijm beplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 14:59

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb de eerste verdieping zelf met renovlies beplakt... waarbij ik eerst de muren heb ingelijmd, moet wel toegeven hier en daar zit er toch wat lucht achter het behang, misschien iets te zuinig aangebracht..

Begane grond hebben we laten doen ivm tijdgebrek en die had idd een lijmmachine, waarbij eerst het renovlies in de lijm werd gezet.. Hij deed gelijk 2-3 banen in 1x door de machine. Hierdoor had de lijm even de tijd om in te trekken. Ziet er super strak uit.

En als laatste tip: gebruik een scherp mesje om de randen af te snijden, bezuinig hier niet teveel op... paar keer het beton aanraken zorgt ervoor dat het mesje snel bot wordt.. Met als gevolg dat het gaat rafelelen of hoe je het ook wilt noemen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• par4
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-04 15:54
Hartstikke bedankt voor de reacties! Ik ga het gewoon zonder lijmmachine doen :).