Recirculatie afzuigkap + vetten opnemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:19
Hoi,

Een korte vraag. In hoeverre neemt een recirculatie afzuigkap vetten op?

Ik vind in mijn kleine keuken het vaak vettig aanvoelen en dat is niet eens omdat ik frituur.
Nu ben ik ook geen goede poetser. ;)
Het zijn vooral de bovenkant van de keukenkastjes en de kruidenpotjes (die op de koelkast naast het gasfornuis staan) die vettig aanvoelen. In hoeverre neemt een recirculatie afzuigkap al deze vetten weg?
Ik hoef geen recirculatie afzuigkap voor keukengeurtjes. Mijn keuken grenst aan mijn balkondeur. Dus de keukengeuren verspreiden vrij vlot naar buiten toe.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
noud schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:02:
Nu ben ik ook geen goede poetser. ;)
Ik zou eerst daar mee beginnen (klein viespeukje :+ ). Wellicht is je huidige afzuigkap ook wel een deel van het probleem.

Ik heb een recirculatieafzuigkap icm een plasmafilter, maar dat gebruik je alleen als je afzuigkap zijn lucht niet naar buiten kan/mag blazen. Het is niet zo dat een afzuigkap in de recirculatiestand meer lucht wegzuigt. Het zorgt alleen voor het filteren van de lucht voordat de afzuigkap het weer de keuken in blaast.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 17-09-2021 13:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Hulleman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:31:
[...]

Ik zou eerst daar mee beginnen (klein viespeukje :+ ). Wellicht is je huidige afzuigkap ook wel een deel van het probleem.

Ik heb een recirculatieafzuigkap icm een plasmafilter, maar dat gebruik je alleen als je afzuigkap zijn lucht niet naar buiten kan/mag blazen. Het is niet zo dat een afzuigkap in de recirculatiestand meer lucht wegzuigt. Het zorgt alleen voor het filteren van de lucht voordat de afzuigkap het weer de keuken in blaast.
Werkt dat een beetje met een plasmafilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Dracula schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:34:
[...]
Werkt dat een beetje met een plasmafilter?
De afzuigkap doet goed z'n werk (hebben een ATAG CU12554TMM met plasmamade filter) en heeft een bizarre turbostand. Ik kan niet zeggen dat je niet meer ruikt dat er eten gemaakt is. Een afzuigkap kan nooit alle geuren wegzuigen. Het is wel een stuk beter dan de reguliere afzuigkap in ons vorige huis (een Bosch uit 2008 ofzo).

De kracht van een plasmafilter zit in het feit dat die wel 15-20 jaar meegaat ten opzichte van koolstoffilters die best vaak vervangen moeten worden bij recirculatie. En die filters zijn best prijzig, waardoor een plasmafilter uiteindelijk veel goedkoper is. Qua geur schijnt een plasmafilter ook beter te zijn, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 17-09-2021 13:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:19
Ik heb nu helemaal geen afzuigkap systeem. Voor mij gaat het echt puur dat het minder vet wordt. En dit vooral omdat ik een nieuwe keuken krijg.
Hoe vaak vervangen jullie de koolstoffilters? Om de zes maanden? En hoeveel geld zijn jullie er aan kwijt?
Ik las ergens 100 Euro in een jaar.

Wat kost een poetsvrouw of man :P