Beginneling: cmd 'net userid /dom' naar powershell script

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:53
Mijn vraag
Op mijn werk ben ik bezig om mijzelf steeds meer en meer bekend te laten raken met powershell.
Ik ben bezig om het cmd commando net user userid /dom over te brengen naar powershell.
Nu wil ik dit makkelijk maken om gewoon een scriptje te maken dat die geopend kan worden in powershell en dat alleen een userid hoeft worden ingevuld en niet dat steeds het hele powershell script copy paste gedaan hoeft te worden en dan username aanpassen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nu heb ik al met succes de commando in powershell en deze werkt voor wat ik wil, namelijk:

Wat dik gedrukt is moeten we dan steeds de userid invullen.

get-aduser “AD user” -Properties samaccountname,PasswordLastSet,PasswordExpired,"msDS-UserPasswordExpiryTimeComputed" | Select-Object samaccountname,PasswordLastSet,PasswordExpired,@{Name="ExpiryDate";Expression={[datetime]::FromFileTime($_."msDS-UserPasswordExpiryTimeComputed")}}

ik kan het script opslaan maar bij draaien gaat hij dan natuurlijk niets doen.
Dus mijn vraag als leek/beginner, hoe kan ik het zo krijgen dat als de script dubbel klik dat er wordt gevraagd om welke username het gaat en dan de results laat zien ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jeroenzer schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:48:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met die vraag wordt natuurlijk bedoeld wat je al gevonden hebt toen je zocht naar het antwoord op je huidige vraag: hoe krijg ik userinput in mijn script? ;) Wat heb je daar al op gevonden? O-)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 17-09-2021 11:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:53
RobIII schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:35:
[...]

Met die vraag wordt natuurlijk bedoeld wat je al gevonden hebt toen je zocht naar het antwoord op je huidige vraag: hoe krijg ik userinput in mijn script? ;) Wat heb je daar al op gevonden? O-)
Nou, wat ik al gevonden had was de juiste omzetting naar powershell, dat heb ik werkend inmiddels, dus dat stukkie heb ik gevonden met wat zoekwerk op het web.
Als beginneling/leek heb ik soms geen idee hoe en waar ik op moet zoeken.
Ik zal de informatie in jouw link opzoeken.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 13:09
Je zou middels Read-Host inputs kunnen pakken. Of je gaat met parameters aan de slag zo kan je input afvangen.

https://docs.microsoft.co...eters?view=powershell-7.1