Automatiseren van CoronaCheck Scanner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 22:11
Dit topic is niet om een discussie te starten of de coronacheck scanner wel of niet ingezet moet worden in horeca/theater etc.

Als horecaondernemer kan ik me best voorstellen dat je géén mankracht hebt om elke gast die binnenkomt te scannen op zijn of haar geldige QR-code. Met de techniek van nu vind ik dat een beetje automatisering wel moet kunnen.

De CoronaCheck Scanner is op dit moment enkel nog een Android of iOS app maar stel we zouden deze draaien op een Windows laptop met emulator dan zou ik op een laptop met camera ook de gasten zelf kunnen laten "inchecken". Met een tweede monitor kan een medewerker (die bijvoorbeeld achter de bar staat) van het bedrijf kunnen zien of een gast groen of rood scant. Over het algemeen zal alles groen zijn maar mocht er een rode komen dan kan er eventueel ook een geluidje worden afgespeeld. Je kunt het eventueel uitbreiden met toegangspoortjes of een reserveringsysteem.

Helaas zelf weinig ervaring met emulators van Android of iOS op Windows devices, maar zou dit in theorie een mogelijkheid zijn en hoe dit het beste aan te pakken.

Tot slot, ik ben me ervan bewust dat bij automatisering geen controle is van ID/Paspoort, maar laten we realistisch zijn, dat gaat in de praktijk ook niet gecontroleerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galgootje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 17:41
modbreakje: knip.

[ Voor 89% gewijzigd door F_J_K op 21-09-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

galgootje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:21:
Je was niet de enige die dit dacht.

.

Simpel, praktisch en naar verwachting leverbaar voor de 25ste.
Bij de voordelen staat dat de verantwoordelijkheid bij de gast ligt. Aangezien de onderneming potentieel beboetbaar is lijkt me dat zeer twijfelachtig.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 21-09-2021 14:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

galgootje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:21:
Je was niet de enige die dit dacht.

.

Simpel, praktisch en naar verwachting leverbaar voor de 25ste.
950 euro, en de verantwoordelijkheid ligt bij de gast? Klinkt alsof ze gewoon kijken of de QR-code geldige JSON bevat en meer niet, dus dan is dat wel een belachelijke prijs..

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 21-09-2021 14:51 . Reden: Link weg ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe controleer je hiermee of je ook de juiste QR-code bij de juiste persoon hebt? Want die stap zit er ook nog tussen en lijkt mij als je het automatiseert je die controle er niet meer bij hebt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Touchdomex schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:36:
Hoe controleer je hiermee of je ook de juiste QR-code bij de juiste persoon hebt? Want die stap zit er ook nog tussen en lijkt mij als je het automatiseert je die controle er niet meer bij hebt.
Inderdaad. Zonder controle van de variabelen in de scan-app is het natuurlijk vrij zinloos. Daarom denk ik dat zoiets niet te automatiseren is. Er zal altijd een menselijke check moeten plaatsvinden al zal dat in de praktijk denk ik ook wel vaker niet dan wel gebeuren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07
Gunner schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:38:
[...]

Inderaad. Zonder controle van de variabelen in de scan-app is het natuurlijk vrij zinloos. Daarom denk ik dat zoiets niet te automatiseren is. Er zal altijd een menselijke check moeten plaatsvinden al zal dat in de praktijk denk ik ook wel vaker niet dan wel gebeuren.
Los van de controle of de QR code wel bij de persoon hoort (dmv ID check) kan de controle van de variabelen toch ook handig automatisch plaats vinden?

Het is niet dat daar nu dingen in staan die een persoon wel zou kunnen controleren maar een automatisch process niet?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
Touchdomex schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:36:
Daar ben ik me van bewust. Maar goed in de praktijk gaat dat ook niet gebeuren als een persoon dit moet controleren, ik heb genoeg praktijkervaring van het laatste jaar haha.

Maar de vraag is, beter met een emulator of een andere mogelijkheid?

[ Voor 3% gewijzigd door AkTje op 17-09-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galgootje
Gunner schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:27:
[...]

Bij de voordelen staat dat de verantwoordelijkheid bij de gast ligt. Aangezien de onderneming potentieel beboetbaar is lijkt me dat zeer twijfelachtig.
Helemaal mee eens, is aangepast. Goeie tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

galgootje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:07:
[...]

Helemaal mee eens, is aangepast. Goeie tip!
Wacht even jij bent nu je eigen dingen hier op Tweakers aan het promoten? Je maakt ervoor reclame?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galgootje
Oon schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:31:
[...]

950 euro, en de verantwoordelijkheid ligt bij de gast? Klinkt alsof ze gewoon kijken of de QR-code geldige JSON bevat en meer niet, dus dan is dat wel een belachelijke prijs..
Even goed kijken voor je zo reageert. Kastje kost ook aardig geld, hangt aan de muur of paal. Het is geen app dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zat er ook al aan te denken; zet een zuil neer met een tablet en een grote groene en rode lamp erbovenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galgootje
Touchdomex schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:08:
[...]

Wacht even jij bent nu je eigen dingen hier op Tweakers aan het promoten? Je maakt ervoor reclame?
Reclame zou het zijn als ik een topic start. Hier suggereert iemand deze oplossing. En ik geef aan dat het bestaat.

Net zoiets als dat iemand die bij de Apple store werkt meepraat over een topic over toepassing van Ultra wilde band en zegt dat de iPhone 13 dat ook kan.

Is dat niet ok? 🙄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:55

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dan moet die zuil / dat apparaat ook het ID-bewijs scannen. Plus er moet alsnog iemand naast staan om te zorgen dat er niet 2 personen met 1 check door heen gaan.

De uitbater is dus alsnog 1 medewerker kwijt, tenzij er dus 'n toegangshek/draaideur met dichte muren/dicht hekwerk bij komt, waarbij ook niet de code en het ID-bewijs doorgegeven kan worden naar de volgende die nog niet ingechecked is.

Want ja, de QR-code kan gewoon meerdere keren binnen een paar minuten gescanned worden.

@galgootje Als jij zelf belang hebt bij dat Modest-ding, is dat wel degelijk reclame.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:07

Rmg

https://github.com/Sikerdebaard/coronacheck-tools dit is een tool waarmee je kan decoden en validaten.

Je hoeft dus niet met emulators aan de slag om een coronacheck te kunnen doen.

Iets van een webpagina waar je gegevens invult ( achternaam, telefoonnummer oid ) en daarna qr scannen, en achternaam/letter matchen.

QR - valid en letter/achternaam matched -> groen -> ga zitten
QR - Valid geen match op achternaam -> oranje -> medewerker roepen
QR - Invalid -> rood -> medwerker roepen.

Zoiets moet wel te prototypen zijn in een weekendje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zoekt geen besturingssysteem, dus ik verplaats de vraag even van Windows Clients naar de softwareburen :)
galgootje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:09:
[...]
Even goed kijken voor je zo reageert. Kastje kost ook aardig geld, hangt aan de muur of paal. Het is geen app dus.
offtopic:
En dit (semi-offtopic in de verdediging schieten) is naast spam, belangenverstrengeling, etc een reden waarom het niet de bedoeling is te verwijzen naar eigen werk. Al helemaal niet zonder initieel duidelijk te maken dat je er belang bij hebt.

Misschien kan je de TS helpen door ook even de belangrijkste concurrenten te benoemen. Ken je vast want je zit in die markt :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galgootje
Een kennis van mijn verwees me naar dit topic en ik ben meestal alleen een lezer hier.

Aan iedereen die het horen wil en aan iedereen die het niet horen wil: Ik had het niet perse als reclame bedoeld maar het was en oprecht enthousiaste reactie omdat we volop hiermee bezig zijn.

Ik zal het nooit meer doen! 🤐🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

galgootje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:25:
Een kennis van mijn verwees me naar dit topic en ik ben meestal alleen een lezer hier.

Aan iedereen die het horen wil en aan iedereen die het niet horen wil: Ik had het niet perse als reclame bedoeld maar het was en oprecht enthousiaste reactie omdat we volop hiermee bezig zijn.
Nou ja aangezien je product de belangrijkste stap in het gehele proces over slaat mag je denk ik wel ermee terug naar de tekentafel want hoe controleer je de ID?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkTje
Zullen we on-topic blijven, want anders gaat het alleen maar over discussie van het wel of niet plaatsen met eigen belang. De beste man had hetzelfde idee en al goed uitgewerkt.

Ik zoek een gratis optie (of eentje die ik zelf ontwikkel) om mede horeca ondernemers te helpen en niet op kosten te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ardana schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:14:
Dan moet die zuil / dat apparaat ook het ID-bewijs scannen. Plus er moet alsnog iemand naast staan om te zorgen dat er niet 2 personen met 1 check door heen gaan.

De uitbater is dus alsnog 1 medewerker kwijt, tenzij er dus 'n toegangshek/draaideur met dichte muren/dicht hekwerk bij komt, waarbij ook niet de code en het ID-bewijs doorgegeven kan worden naar de volgende die nog niet ingechecked is.

Want ja, de QR-code kan gewoon meerdere keren binnen een paar minuten gescanned worden.

@galgootje Als jij zelf belang hebt bij dat Modest-ding, is dat wel degelijk reclame.
De uitbater moet ook checken of iemand die een biertje bestelt oud genoeg is. Dus in die zin is dat nogal een gelegenheidsargument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

MikeyMan schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:41:
[...]
De uitbater moet ook checken of iemand die een biertje bestelt oud genoeg is. Dus in die zin is dat nogal een gelegenheidsargument
Groot verschil: als je ziet dat iemand 25 jaar of ouder is, hoef je dat niet te doen. Daarmee heb je in de meeste gelegenheden (supermarkt, kroeg, concerten) al 90% van de zaken afgevangen.

Plus enkel geboortedatum controleren gaat echt heel veel sneller dan naam én geboortedatum vergelijken met de corona-check-app, én kijken of de persoon die voor je staat daadwerkelijk de persoon is die op het ID-bewijs staat.

Ik heb gisteren toevallig gewerkt bij een pop-podium, maar je bent zeker minimaal 30 seconden bezig per corona-controle. Als je dan 700 man moet binnen laten, ben je 2,5 uur bezig als je er 2 man op zet. En dan controleerden we nog niet eens of er sprake was van matchend ID-bewijs (dat is wettelijk nog niet verplicht, dus dat lieten we nog even achterwege).

Als ik achter de bar sta, hoef ik enkel naar de geboortedatum te kijken, en 'n snelle check of de foto lijkt op de persoon die voor me staat. En ja, bij twijfel doen we dat ook. Maar als ik zie dat iemand 25, of 50 is, dan echt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 17-09-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AkTje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:38:
Zullen we on-topic blijven, want anders gaat het alleen maar over discussie van het wel of niet plaatsen met eigen belang. De beste man had hetzelfde idee en al goed uitgewerkt.

Ik zoek een gratis optie (of eentje die ik zelf ontwikkel) om mede horeca ondernemers te helpen en niet op kosten te jagen.
Er zijn gratis apps beschikbaar vanuit de overheid. Waarom zijn die niet voldoende? Hoe wil je de ID-controle automatiseren die er ook bij hoort? Of sla je die voor het gemak over? Want dan kun je beter zo'n groene sticker opplakken met vrijheidszone. Dan is het tenminste duidelijk voor de mensen die langs komen en denken veilig te zijn.

Wat je wel kan doen is de vraag veranderen en kijken hoe regel je dat het inscanproces zo soepel mogelijk verloopt en wel voldoet aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Ardana schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:48:
[...]

Groot verschil: als je ziet dat iemand 25 jaar of ouder is, hoef je dat niet te doen. Daarmee heb je in de meeste gelegenheden (supermarkt, kroeg, concerten) al 90% van de zaken afgevangen.

Plus enkel geboortedatum controleren gaat echt heel veel sneller dan naam én geboortedatum vergelijken met de corona-check-app, én kijken of de persoon die voor je staat daadwerkelijk de persoon is die op het ID-bewijs staat.

Ik heb gisteren toevallig gewerkt bij een pop-podium, maar je bent zeker minimaal 30 seconden bezig per corona-controle. Als je dan 700 man moet binnen laten, ben je 2,5 uur bezig als je er 2 man op zet. En dan controleerden we nog niet eens of er sprake was van matchend ID-bewijs (dat is wettelijk nog niet verplicht, dus dat lieten we nog even achterwege).

Als ik achter de bar sta, hoef ik enkel naar de geboortedatum te kijken, en 'n snelle check of de foto lijkt op de persoon die voor me staat. En ja, bij twijfel doen we dat ook. Maar als ik zie dat iemand 25, of 50 is, dan echt niet.
Hoezo 30 seconden per controle? Scannen gaat binnen een halve seconde en je kan direct doorgaan en de volgende scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MarcoC schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:55:
[...]

Hoezo 30 seconden per controle? Scannen gaat binnen een halve seconde en je kan direct doorgaan en de volgende scannen.
Controle is ook of de gegevens die je in de app ziet kloppen bij de persoon. Dat is de controle. Niet alleen de pas scannen.

Heb je zelf al eens gescand om te kijken hoe het werkt met beide apps bij vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

MarcoC schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:55:
[...]

Nee, scannen zelf duurt al een seconde of 10 tot 30, afhankelijk van waarmee je scant. Niet iedere telefoon is er goed genoeg in. Bij ons (gesubsidieerde vrijwilligersorganisatie) heeft niet iedere medewerker een high end telefoon met goede camera en snelle processor. Daarna moet je naam en geboortedatum op het ID-bewijs bekijken en matchen met wat je in je corona-check-app ziet. En je moet kijken of de foto op het ID-bewijs overeenkomt met de persoon die voor je staat.

Ik heb er bij gestaan, en de medewerkers zijn echt wel capabel. Het duurt gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-05 12:15
Als dit gaat om een restaurant oid kan er toch gecontroleerd worden aan de tafel bij opnemen bestelling net als dat er gedaan werd met de gegevens noteren? Of heb ik dan een stukje gemist (kan nergens vinden of dit toegestaan is).

Als het gaat om discotheken bijvoorbeeld dan is er vaak al sprake van beveiliging welke dit kan scannen als onderdeel van de ID check (die heb je dan toch al in je handen).

Bij kroegen is een werknemer kwijt raken niet te voorkomen denk ik zolang je niet met grote toegangspoorten werkt (zoals @Ardana noemde), ook omdat er bij kroegen veel meer naar binnen en naar buiten gelopen wordt dan op welke plek dan ook. Daar zou inderdaad meer de focus moeten liggen op zo snel en efficiënt mogelijk die codes scannen, denk aan bandjes voor mensen die al wel gecheckt zijn die avond zodat ze vrij van binnen naar buiten kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Touchdomex schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:57:
[...]

Controle is ook of de gegevens die je in de app ziet kloppen bij de persoon. Dat is de controle. Niet alleen de pas scannen.

Heb je zelf al eens gescand om te kijken hoe het werkt met beide apps bij vrienden?
Ardana schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:00:
[...]

Nee, scannen zelf duurt al een seconde of 10 tot 30, afhankelijk van waarmee je scant. Niet iedere telefoon is er goed genoeg in. Bij ons (gesubsidieerde vrijwilligersorganisatie) heeft niet iedere medewerker een high end telefoon met goede camera en snelle processor. Daarna moet je naam en geboortedatum op het ID-bewijs bekijken en matchen met wat je in je corona-check-app ziet. En je moet kijken of de foto op het ID-bewijs overeenkomt met de persoon die voor je staat.

Ik heb er bij gestaan, en de medewerkers zijn echt wel capabel. Het duurt gewoon even.
Ardanta geeft aan dat die 30 seconden zonder controle op ID-bewijs was. Dat begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
Touchdomex schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:50:
[...]

Er zijn gratis apps beschikbaar vanuit de overheid. Waarom zijn die niet voldoende? Hoe wil je de ID-controle automatiseren die er ook bij hoort? Of sla je die voor het gemak over? Want dan kun je beter zo'n groene sticker opplakken met vrijheidszone. Dan is het tenminste duidelijk voor de mensen die langs komen en denken veilig te zijn.

Wat je wel kan doen is de vraag veranderen en kijken hoe regel je dat het inscanproces zo soepel mogelijk verloopt en wel voldoet aan de regels.
Wat mijn persoonlijke mening ook is, als horeca ondernemer doe ik het nooit goed, controleer ik wel of niet er zijn altijd twee kampen. Beide keuzes doen mij altijd schade (in de vorm van recensies/reacties/bad publicity).

Als ik iets heb kan ik bij een eventuele controle laten zien dat ik tenminste iets doe. Maar ook gasten zien dat ik er iets mee doe. Tuurlijk is het niet in het straatje van de overheid maar heb je al eens bedacht hoeveel energie het heeft gekost om iets op te bouwen en je nu binnen 3 a 4 maanden dat deze verplichting is, je weer iets kunt afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
AkTje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:31:
[...]

Wat mijn persoonlijke mening ook is, als horeca ondernemer doe ik het nooit goed, controleer ik wel of niet er zijn altijd twee kampen. Beide keuzes doen mij altijd schade (in de vorm van recensies/reacties/bad publicity).
Die slechte recensies en reacties die online geplaatst worden omdat je je aan de regels houdt worden er toch zo uitgepikt (en door de meeste mensen als valse review beschouwd)?
Als ik iets heb kan ik bij een eventuele controle laten zien dat ik tenminste iets doe. Maar ook gasten zien dat ik er iets mee doe. Tuurlijk is het niet in het straatje van de overheid maar heb je al eens bedacht hoeveel energie het heeft gekost om iets op te bouwen en je nu binnen 3 a 4 maanden dat deze verplichting is, je weer iets kunt afbreken.
Dus eigenlijk wil je iets hebben waar het op lijkt dat mensen gecontroleerd worden, maar dit daadwerkelijk dus niet secuur en volgens de regels gebeurd? Zodat het dan vervolgens in ieder geval lijkt voor een eventuele controle dat je je aan de regels houdt maar je mensen wel (onnodig) gevaar kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
Zo mag je het noemen, net zoals het controlegesprek dat ook zo “veilig” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

MarcoC schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:27:
[...]

[...]

Ardanta Ardana geeft aan dat die 30 seconden zonder controle op ID-bewijs was. Dat begrijp ik niet.
Klopt, en ik weet niet waar het aan ligt, maar het scherpstellen van de QR-code duurde écht lang. Was 'ie eenmaal scherp gesteld, dan was het groene vinkje er ook zo (en werd wel even naam / geboortedatum gevraagd, maar dus niet gecontroleerd adhv het ID-bewijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AkTje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:31:
[...]

Dus daarmee hoop je dan die boetes te ontlopen? Dat je precies genoeg doet om geen boete te krijgen maar je er eigenlijk geen moeite aan wil doen? Ondanks de regels?

Hoe moet ik dit lezen? Want het is allemaal toch tijdelijk? Dus tijdelijk iets meer moeite ervoor doen is teveel? Zodat je het wel goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
Touchdomex schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:08:
[...]

Dus daarmee hoop je dan die boetes te ontlopen? Dat je precies genoeg doet om geen boete te krijgen maar je er eigenlijk geen moeite aan wil doen? Ondanks de regels?

Hoe moet ik dit lezen? Want het is allemaal toch tijdelijk? Dus tijdelijk iets meer moeite ervoor doen is teveel? Zodat je het wel goed doet?
Ik proef aan je reactie dat je mij probeert een schuld gevoel aan te praten maar daar ben ik niet gevoelig voor.

Ik weet namelijk hoeveel ik er elke dag voor moet doen om een bedrijf te runnen in een zo goed mogelijke manier, ik heb ook bewust in dit topic geprobeerd om géén eigen mening te geven over het eens of oneens zijn van de invoering van de coronapas.

Ik zoek gewoon een oplossing om de coronapas check-in te automatiseren, volgens mij is de vraag enorm vanuit de horeca sector en wellicht ook uit de entertainment sector. Of dit nu wel of niet binnen de lijntjes is van de overheid, als je met de rug tegen de muur staat ga je creatief om met problemen.

Volgens mij is de arbeidsmarkt nog nooit zo krap geweest als nu, zelfs voor mensen die 100% voor de coronapas zijn is een automatisering een uitkomst.

[ Voor 6% gewijzigd door AkTje op 17-09-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AkTje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:15:
[...]

Ik proef aan je reactie dat je mij probeert een schuld gevoel aan te praten maar daar ben ik niet gevoelig voor.

Ik weet namelijk hoeveel ik er elke dag voor moet doen om een bedrijf te runnen in een zo goed mogelijke manier, ik heb ook bewust in dit topic geprobeerd om géén eigen mening te geven over het eens of oneens zijn van de invoering van de coronapas.

Ik zoek gewoon een oplossing om de coronapas check-in te automatiseren, volgens mij is de vraag enorm vanuit de horeca sector en wellicht ook uit de entertainment sector. Of dit nu wel of niet binnen de lijntjes is van de overheid, als je met de rug tegen de muur staat ga je creatief om met problemen.

Volgens mij is de arbeidsmarkt nog nooit zo krap geweest als nu, zelfs voor mensen die 100% voor de coronapas zijn is een automatisering een uitkomst.
Je kan dit niet automatiseren zoals de controle nu uitgevoerd moeten worden. Je moet ook controleren naar ID en die stap die krijg je niet zoals jij het hebt. Dus hoe dan ook gaat je toegangstest onvolledig zijn. Het idee is leuk maar in de praktijk kan dit niet op deze manier makkelijk. Daar wringt voor mij hier de schoen.

Creatief omgaan met de problemen die je hebt krijg je situaties zoals in juni. Die wil je zelf denk ik ook niet weer terug krijgen. Niemand in NL wil al dat gezeik weer terug krijgen. Dus elke manier ervoor zorgen dat het voorkomen kan worden is helemaal top.

Wat je kan doen is het scannen optimaliseren. Dus bijvoorbeeld de scanner in een houder waar mensen onder kunnen scannen. Tabletje met camera erbij voor de leesbaarheid en groot in beeld zodat het zo soepel mogelijk kan gaan bij de ingang. Nadeel is dat je bijna altijd wel een poppetje aan de deur hebt maar daar zijn de regels nu naar gevormd. Daar kun je niet omheen tenzij je bewust je niet aan de regels gaat houden.

Volgens mij de enige manier waarom je kan automatiseren is ook ervoor zorgen dat je het scannen van de ID automatisch zal gaan. Dan kun je het combineren. Alleen om zo'n systeem op te tuigen voor die 3 tot 4 maanden. Weet niet of een ondernemer zich daar aan wil gaan wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
*knip*

Dit is niet de plek voor dit soort reacties

[ Voor 80% gewijzigd door g0tanks op 22-09-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door g0tanks op 22-09-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik heb het lang aangekeken, maar als de vraag expliciet gaat zijn hoe regels te omzeilen, kunnen we daar niet aan mee helpen. Ik gun je een goede omzet maar hier sluit ik het topic dus maar..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
...en na wat discussie weer open.

Ik hoop erg dat er e.e.a. kan gebeuren om de ondernemer c.q. de medewerker & klant te ontlasten, maar ajb niet expliciet richten op omzeilen van de maatregelen etc.

En geen reclame maken voor niet-free as in beer diensten :+

• AkTje
Thnx. Voor wie verder interesse heeft in dit topic. Op github staat sinds deze week een webbased QR-Code scanner. Met deze basis ga ik verder! Ken de ontwikkelaar verder niet.

https://github.com/basst85/coronacheck-web-scanner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 15:42
AkTje schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:46:
Thnx. Voor wie verder interesse heeft in dit topic. Op github staat sinds deze week een webbased QR-Code scanner. Met deze basis ga ik verder! Ken de ontwikkelaar verder niet.

https://github.com/basst85/coronacheck-web-scanner
Je weet dat je deze niet mag gebruiken per wet? Ook al zou je het ombouwen?

• Oon
  • Niet online

Oon

corporalnl schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:01:
[...]

Je weet dat je deze niet mag gebruiken per wet? Ook al zou je het ombouwen?
Dat is wel interessant, dan zijn dus al die hele dure tablets met een QR scanner die bepaalde bedrijven hebben ontwikkeld ook gewoon illegaal?

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 16:39
Ik weet niet wat de regelgeving precies is, maar als je het een beetje degelijk richting de daadwerkelijke controle wilt doen zou je ook iets als https://play.google.com/s...nnovalor.nfciddocshowcase moeten integreren. Zo kan je iig ook nog automatisch de persoonsgegevens van de QR code matchen met het ID document.

Als je dan aan de bar een scherm hebt waarbij je het (groene) vinkje toont met pasfoto erbij kan je dus ook nog valideren dat dat de juiste persoon is geweest.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Oon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:03:
[...]

Dat is wel interessant, dan zijn dus al die hele dure tablets met een QR scanner die bepaalde bedrijven hebben ontwikkeld ook gewoon illegaal?
Niet illegaal maar gebruik is op eigen verantwoordelijkheid want je kan NIET de juiste controle doen. Dus het is een soort van schijncontrole. Een deel van de controle zoals die er nu is... Dat is het fysiek controleren of de ID hoort bij de persoon die scant. Die controle is lastiger te combineren met een automatisch proces.

Vermoedelijk ook om die reden is het op deze manier ingericht.

• tommerd_
Oon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:03:
[...]

Zie https://wetten.overheid.n...a_Paragraaf3a_Artikel58re

Gaat dan om lid 3 van het artikel. Voor zover ik weet is alleen de scanner app uitgebracht. Overigens kunnen die natuurlijk op de tablets geïntegreerd zijn (of ze volgen de regels inderdaad niet).

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

tommerd_ schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:09:
[...]

Zie https://wetten.overheid.n...a_Paragraaf3a_Artikel58re

Gaat dan om lid 3 van het artikel. Voor zover ik weet is alleen de scanner app uitgebracht. Overigens kunnen die natuurlijk op de tablets geïntegreerd zijn (of ze volgen de regels inderdaad niet).
Tablet heeft natuurlijk ook een camera die QR's kan scannen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
Touchdomex schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:11:
[...]

Tablet heeft natuurlijk ook een camera die QR's kan scannen :)
Zeker, maar ga er vanuit dat er met 'dure tablets die ontwikkeld zijn' toch wel wat meer bedoeld wordt dan enkel het openen van de camera app ;)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:34
Die QR-code uitlezen, de gegevens van het ID-bewijs uitlezen en die met elkaar vergelijken, dat zal nog wel lukken. Maar horen die QR-code en dat ID-bewijs ook echt bij de persoon die voor de deur staat? Je zult toch gezichtsherkenning moeten inbouwen, lijkt me. Of zitten er vingerafdrukken in je ID-bewijs? Dan zou je daar nog iets mee kunnen doen.

Je systeem zal dus zowel de QR-code, als de gegevens van het ID-bewijs, als biometrische gegevens van de persoon moeten kunnen lezen en met elkaar vergelijken.

• Oon
  • Niet online

Oon

tommerd_ schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:14:
[...]

Zeker, maar ga er vanuit dat er met 'dure tablets die ontwikkeld zijn' toch wel wat meer bedoeld wordt dan enkel het openen van de camera app ;)
Ja inderdaad, ik had het over o.a. de oplossing die hier gedeeld was en inmiddels door de mods is verwijderd, die was 950 euro voor eigenlijk niks meer dan een tablet (of een schermpje met een raspberry pi erachter) en een QR-code scanner die aangaf of je volgens de QR-code groen of rood moest krijgen, dus niet gewoon een Android tablet met de juiste app

• AkTje
Coocoocachoo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:03:
Ik weet niet wat de regelgeving precies is, maar als je het een beetje degelijk richting de daadwerkelijke controle wilt doen zou je ook iets als https://play.google.com/s...nnovalor.nfciddocshowcase moeten integreren. Zo kan je iig ook nog automatisch de persoonsgegevens van de QR code matchen met het ID document.

Als je dan aan de bar een scherm hebt waarbij je het (groene) vinkje toont met pasfoto erbij kan je dus ook nog valideren dat dat de juiste persoon is geweest.
Dit is slim bedacht, ga ik meenemen!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AkTje schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:16:
[...]

Dit is slim bedacht, ga ik meenemen!
Kijk ook even of dat mag ivm privacy. Belangrijke combinatie!

Als je die mag combineren is het wel mooi!

Pagina: 1