[PC] Tip of the Spear: Task Force Elite (type DF BHD)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchcash
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-09-2021
Tip of the Spear: Task Force Elite

Mijn ervaring:

Ik was vroeger een groot fan van Delta Force Black Hawk Down (inmiddels 18 jaar geleden gereleased).
Nu kwam ik bij toeval het spel ‘Tip of the Spear: Task Force Elite’ tegen.
Ik weet niet of hier oud Delta Force fan’s actief zijn maar hier mijn ervaring.

Black Hawk Down blijkt helaas niet veel leven meer in te zitten begreep ik van iemand. Er zijn nog wel wat servers maar die worden vooral door mensen beheerd die heel graag andere bannen (ban happy zijn) op het moment dat andere ‘te goed’ zijn of teveel headshots maken. Daarnaast las ik dat veel mensen helemaal geen server of game meer kunnen vinden.

Gezien de lage prijs op Steam maar besloten om het spel Tip of the Spear: Task Force Elite te proberen ondanks dat het een early acces / beta is (V4 inmiddels zag ik).
Voornamelijk omdat ik las dat het door oud BHD fans gemaakt zou worden en er veel BHD ‘veteranen’ op actief zijn.

Toen ik het spel op starten viel het me meteen op dat vrijwel alle servers leeg waren. Even tien minuten gewacht en toen zag ik een server met 6 spelers er in. (lag aan het tijdstip, de hoeveelheid spelers is nog niet heel groot).
Wat blijkt, de developers van Tip of the Spear: Task Force Elite gaan pas beginnen met ‘marketing’ en ‘bekendheid’ op het moment dat de game gerealesed gaat worden. Dus niet tijdens de early acces / beta. Hier door staat de game op Steam en staat er een trailer op Youtube maar daar houd het ook bij op.

In de betreffende server die ik joinde werd ik meteen vriendelijk gegroet in de chat. Toen ik even later een teamspeak bericht in de chat voor bij zag komen heb ik het desbetreffende teamspeak kanaal maar gejoined. Voornamelijk oud BHD veteranen, erg vriendelijk van ‘iedereen is welkom’ en erg leuk, echt lachen onderling.
Nederlanders, Britten, Amerikanen.

Echt het oude BHD gevoel met de verschillende en eigen servers en teamspeaks en squads/clans. Een erg leuke ‘community’ als ik het zo kan noemen. Geen trolls of kleine kinderen actief.

De developers zijn ook bezig met een map creator las ik zojuist zodat iedereen eigen mappen kan gaan maken zoals veel voor kwam in het oude BHD.

Het is vrij rustig op de game maar normaal tussen 13:00 uur en 00:00 ‘s avonds Nederlandse tijd kan je wel een goede gevulde server joinen. Rond die tijd zijn er altijd wel mensen aan het spelen op ieder geval één server. Dus niet meteen het spel naast je neer leggen als je ‘s ochtends of ‘s nachts geen gevulde server kan vinden.

Het viel mij ook meteen op dat er veel Nederlanders actief zijn op de game net als ten tijden van BHD.

De developers hebben daarnaast en een speciaal forum waar spelers bugs, suggestie’s voor het spel of wat dan ook kunnen delen, reageren hier op en zijn heel erg open. Sommige developers streamen zelfs op Twitch tijdens het werken in Unreal Engine. Ze zijn dus erg open en betrekken de community/spelers er bij. Ze spelen het spel zelf om vervolgens bugs te fixxen. Spelers konden ook stemmen op wat voor nieuwe map er bij zou moeten komen (bank crash night map geworden).
Deze aanpak support ik ook graag.

Ik vind de graphics (speel met alles op ultra) zeer goed. Dat verbaasde me. Ik las op het forum dat een developer zei dat het voor 2K gemaakt is? Het kon ook voor 4K maar dan zou niet iedereen het meer kunnen spelen (degene die oudere PC’s hebben) werd er vermeld.
Het spel draait heel smooth en ik heb niet echt problemen ervaren.

De besturing, het aimen e.d. is top.
Wel recoil maar licht en niet zo overdreven als sommige shooters tegenwoordig het voelt qua. dat als met het oude BHD. Erg accuraat en smooth. Hit je iemand als sniper zijnde, is die dood. Geen hitregs bugs of armor plates of dergelijke zoals in sommige games.
Ook de mappen zijn erg BHD achtig, en de helikopters waar je bij kan instappen voor een rondje over de map. De opmaak, map e.d. groene kleuren, ook erg BHD achtig.

Ik had er in eerste instantie niet zo’n hoge verwachting van. Maar het spel is in elk opzicht veel beter dan ik verwacht zou hebben ondanks dat je soms nog wel eens een kleine bug kan tegen komen. Echt een leuke aanrader als je van de oudere first person shooters houd of een Delta Force fan bent.
Geen killstreaks e.d.

Tip, join de teamspeak van een server / game.
Erg leuk en gezellig en het maakt de game nog veel beter en leuker om te spelen.
En om je enemys wat uit te dagen :9

Ieder geval aan te raden om de game eens te proberen als je van dit soort oude klassieke FPS games houd.
Het is in feite Delta Force Black Hawk Down multiplayer in een nieuw modern jasje qua. graphics en dergelijke.
Er zijn inmiddels zo’n 20 maps en er word nog steeds aan de game gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchcash
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-09-2021
P.S. inmiddels en vooral ‘s middags / ‘s avonds kan je wel een server joinen met meer dan 6 man er in uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawasaki
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01-01 20:41
Hey Dutchcash, :)

Leuk bericht heb jij geschreven hier. Ik ben Kawasaki W@W en ik heb volgens mij al een keer met jou samen gespeeld in een server met het spel Tip of the spear: Task Force Elite.

Ik ben ook een oude Delta Force games speler.
Ik ben begonnen met Delta Force 2 en daarna de andere opvolgers behalve niet gespeeld de twee eXtreme versies en Joint Ops.

Ik speel TFE al sinds dat het uit is op 18 december 2019 als Alpha build.
Ik ben ook Beta Tester en Community Manager voor het spel op Discord.
En dit spel bevalt mij heel erg goed om te spelen echt het Delta Force Black Hawk Down gevoel.

De servers zijn inderdaad niet altijd gevuld met spelers dit komt ook doordat het spel nog niet zo bekend is.
Meestal zijn er spelers rond 16:00 uur nederlandse tijd en dat loopt tot later in de avond op steam.

Ik heb zelf ook twee TFE servers draaien genaamd: W@W Stock Maps Only
en W@W DM met 8 bots (DM=Deathmatch)

Hier speel ik met een paar members van W@W ( Weirdo's at War ) en andere spelers die de server joinen.

Het team van developers en ondersteunende mensen is veranderd dit jaar eerst was het Red Jake Studios.
En nu heet het Red Spear Studios.

Meer info kun je wel vinden op de website van de makers en op hun discord.
Helaas kan ik de links hier niet plaatsen omdat het niet is toegestaan lees ik in de regels van dit forum.
Dus als iemand meer info wil over de website of Discord stuur maar een prive bericht.