Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-03 14:41
Ik weet niet zeker of dit de beste plek is. Maar hier gaat hij dan.

Ik heb nu ongeveer een jaar erg tevreden een custom loop met EKWB parts. Nu was een onderdeel (de distro plate) kapot. EKWB heeft mij gratis vervanging opgestuurd. Terwijl ik hem verving heb ik meteen onderhoud van de rest gedaan. Echter gebeurde mij iets dat niet had moeten kunnen.

Tijdens het in elkaar zetten van de GPU schoof een van de witte ringetjes naar links met vrij veel kracht en brak een capacitor af. (De schuine cap in de foto) Op dit moment nog niet getest maar lijkt mij sterk dat de kaart nog (goed) werkt. Mocht hij stuk zijn of meetbaar verslechterd zijn, is EKWB dan aansprakelijk? Of is er dan ergens iemand die die cap kan repareren voor een prikkie? Zou zonde zijn als ik mijn RTX 3080 kwijt raak door iets zoals dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEndTShbBm3uWLmvlEVO6d_09CM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQHFSLaOha3VjrcMRFwcXJv8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-07 16:19

Fordox

00101010

EKWB kun je niet aansprakelijk stellen, zij claimen het op een user fout, wat het naar mijn mening ook is.

En dan is het de vraag of je soldering is gebroken, of dat de printplaat ook stuk is. Dat eerste is makkelijk te fixen, maar dat tweede niet. Ik kan het niet helemaal opmaken uit je foto, maar het lijkt erop alsof alleen de soldering kapot is. Dan moet je iemand vinden die handig is met SMD solderen, die hoeft m alleen maar aan te tikken.

Helaas zit de cap ook in de buurt van je pcie slot dus het kan zijn dat die cap een belangrijke functie heeft. Maar omdat hij ook naast een niet-geplaatste grotere cap zit, kan het ook een bulk capacitor zijn waardoor, in theorie, je printplaat nog gewoon werkt (maar welliswaar met wat meer ripple op de lijn dat hij filtert).

[ Voor 14% gewijzigd door Fordox op 17-09-2021 10:33 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Had hem ook even op reddit gezet waar meer mensen dit gehad hebben. Hij zou nog moeten werken. De fout is echter compleet te voorkomen door kleinere washers mee te leveren. Tijdens het vast schroeven roteerde de washer plots mee zegmaar en raakte de cap daardoor aan. Tuurlijk zou ekwb dat als user error kunnen zien. Maar het blijft wel gek dat hun een product leveren wat dit überhaupt mogelijk maakt. Ze zijn duurder dan de rest en het blijkt dat corsair dit probleem heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-07 16:19

Fordox

00101010

De les die je hierbij leert is dat je voorzichtig moet zijn met printplaten ;) Het is geen ikea mubilair waar je mee werkt. Het is wel heel makkelijk om te roepen dat het de schuld is van de fabrikant.

[ Voor 24% gewijzigd door Fordox op 17-09-2021 14:59 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roccothehelper
Het is niet alsof dit de eerste keer is dat ik zoeits monteer. Het is vanuit jou net zo makkelijk mij de schuld te geven voor een design flaw van de fabrikant. Heb hem overigens gerepareerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
beetje lomp wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06 23:14
roccothehelper schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:10:
Het is niet alsof dit de eerste keer is dat ik zoeits monteer. Het is vanuit jou net zo makkelijk mij de schuld te geven voor een design flaw van de fabrikant. Heb hem overigens gerepareerd.
Een design flaw van de fabrikant is natuurlijk niet netjes, maar de installatie hiervan is nog steeds op eigen risico. Ergo je schade is een gebruikers fout en er valt niks te verhalen op de fabrikant.
Pagina: 1